هیدروژل های چند منظوره با قابلیت درمانی فراوری شد

به گزارش اردکان خبر، پژوهشگرانی از چین و ایران پیروز شدند هیدروژل های چند منظوره با قابلیت درمانی فراوری نمایند. این هیدروژل ها را می توان برای فراوری پانسمان ها استفاده کرد.

هیدروژل های چند منظوره با قابلیت درمانی فراوری شد

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران، پژوهشگرانی از چین و ایران پیروز شدند هیدروژل های چند منظوره با قابلیت درمانی فراوری نمایند. این هیدروژل ها را می توان برای فراوری پانسمان ها استفاده کرد. نتایج این پروژه در قالب مقاله ای در نشریه ACS Nano منتشر شده است.

نوردرمانی کاربرد های بسیار چشم گیری در درمان انواع زخم ها مورد استفاده قرار گرفته است. در حال حاضر روش های زیادی جهت درمان زخم ها استفاده می گردد که هر کدام ممکن است معایبی داشته باشند. در این مقاله هیدروژل ها به علت داشتن خواص بی نظیر بعنوان پانسمان های نو در ترمیم زخم معرفی شده است. علاوه بر این ترکیب نور درمانی و استفاده از هیدروژل ها در فرایند ترمیم زخم مورد بحث و انتقاد قرار گرفته و نگره های نو در آینده این حوزه بیان شده است.

نور به عنوان ابزاری مهم در طب مدرن معرفی شده و به ویژه، نوردرمانی بعنوان یک ابزار مهم در پیشگیری از عفونت زخم و ارتقای ترمیم زخم معرفی شده است. هیدروژل ها به علت خواص متعدد ازجمله ساختار متخلخل، زیست تخریب پذیری بالا، قابلیت جذب زیاد آب، کاربرد فزاینده ای در پزشکی بازساختی، به ویژه در زمینه ترمیم زخم استفاده شده اند. در این مقاله انواع هیدروژل های چند منظوره ترکیب شده با حساس نماینده های نوری مختلف از جمله نانوساختارها، سولفید ها و اکسید های فلزی، چالکوژنید های فلزی، فسفر سیاه، پلیمر های مزدوج و مولکول کوچک آلی برای ترمیم زخم معرفی شده است.

علاوه بر این کاربرد هیدروژل های با قابلیت نوردرمانی در درمان های ترکیبی انواع زخم ها از جمله زخم های عفونی و دیابتی و بعلاوه چالش های آینده در این حوزه تحقیقاتی مورد بحث و آنالیز قرار گرفته است.

این پژوهش نتیجه همکاری مشترک محققان کشورمان با محققان چینی بوده است که اعضای تیم ایران شامل عزیز ملکی، شایسته بوچانی، وحیده نصرتی و محمدعلی شهبازی است.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 اسفند 1400 بروزرسانی: 7 اسفند 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1025

به "هیدروژل های چند منظوره با قابلیت درمانی فراوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیدروژل های چند منظوره با قابلیت درمانی فراوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید