هیوندای به ایران برمی شود!

به گزارش اردکان خبر، خروج شرکای خارجی خودروسازی کشور در شرایطی از سال97 و همراه با تحریم ها کلید خورد که حالا بعضی خودروسازان برای بازگشت به ایران اعلام آمادگی نموده اند. هیوندایی از جمله شرکای بخش خصوصی خودروسازی کشور است که فعالیت گسترده ای در ایران داشت؛ اما به علت تحریم ها مجبور به خروج از کشورمان شد.

هیوندای به ایران برمی شود!

خروج شرکت های معتبر خودروسازی از ایران، از یک سو منجر به حذف بعضی از شرکت های خودروساز خصوصی شد و از سوی دیگر توقف فراوری بسیاری از محصولات خودرویی را در پی داشت. بر این اساس توقف فراوری محصولات هیوندایی در کرمان موتور نیز به واسطه تحریم ها، سهم این خودروساز را در بازار خودروی ایران حذف کرد.

هیوندای در زمان تحریم های اخیر صنعت خودرو بر خلاف خودروسازان فرانسوی تا حد امکان کوشید تا با کمترین تحمیل هزینه به خریداران ایرانی، کشور را ترک کند. هر چند که کوشش هایش تا حدودی ناموفق نیز بود اما در حوزه خدمات پس از فروش داستان فرق دارد.

محبوبیت برند هیوندای در ایران موجب شده است تا محصولات این شرکت با از سرگیری واردات از نخستین شانس های ورود به بازار ایران باشند. به خصوص که هیوندای محصولات مناسبی در بازه قیمتی بالای 20 هزار دلار دارد. بر اساس راهبرد وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر فراوری خودروهای زیر 20 هزار دلار در داخل کشور و واردات خودروهای بالای 20 هزار دلار برای تنظیم بازار، انتظار می رود تا خودروهایی نظیر سانتافه و توسان از بیشنرین شانس برای ورود به بازار ایران برخوردار باشد.

بعلاوه هیوندایی می تواند به وسیله ایران خودروهایش را به بازارهایی مانند روسیه، عربستان، کشورهای حاشیه خلیج فارس و حتی شمال آفریقا صادر کند.

***

جدیدترین اخبار خودرو را در بلاگ خبرنگاران مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار
انتشار: 1 شهریور 1401 بروزرسانی: 1 شهریور 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1178

به "هیوندای به ایران برمی شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیوندای به ایران برمی شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید