پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنج شنبه 1 دی ماه 1401

به گزارش اردکان خبر، آسمان تهران امروز ابری همرا با بارش پراکنده باران پیش بینی شده است و دما در طول شب از سه درجه به مرور و در طول روز به ده درجه می رسد. هوای مرکز امروز در شرایط ناسالم واقع شده است.

پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنج شنبه 1 دی ماه 1401

به گزارش خبرنگاران؛ بر اساس آخرین پیش بینی های هواشناسی از امروز 30 آذر روند کاهشی دمای هوای تهران شروع می گردد.

آسمان تهران فردا (1 دی ماه) ابری با حداقل دمای 4 و حدبیشتر دمای 9 درجه سانتیگراد و طی روز آدینه (2 دی ماه) نیمه ابری با حداقل دمای 3 و حدبیشتر دمای 10 درجه سانتیگراد و برای روز شنبه (3 دی ماه) بارانی با حداقل دمای 2 درجه و با حدبیشتر دمای 7 درجه سانتی گراد پیش بینی می گردد.

آخرین شرایط آلودگی هوای تهران

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (30 آذرماه) کیفیت هوا با وجود بارندگی در بیشتر منطقه ها در محدوده ناسالم برای گروه های حساس قرار خواهد گرفت. هم اکنون شاخص آلاینده ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون روی عدد 120 یعنی در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون با میانگین 139 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط ناسالم قرار داشت.

بر اساس دستورالعمل احتیاطی صادره از سوی شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، مبتلایان به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و بچه ها جزو گروه های حساس محسوب می شوند و باید فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند. فعالیت طولانی عبارت است از هرگونه فعالیت خارج از منزل که افراد به طور متناوب طی مدت چندین ساعت انجام می دهند و سبب می گردد نفس کشیدن تاحدی سخت تر از حالت طبیعی صورت بگیرد. کار کردن در باغچه، فعالیت شدید خارج از منزل مانند دویدن و ... از جمله این کارهاست.

شرایط آب و هوای کشور در چند روز آینده

سازمان هواشناسی با هشدار ورود سامانه بارشی به کشور و تقویت آن از بارش برف، باران و وزش باد طی امروز تا یکشنبه آینده در بیشتر منطقه ها کشور اطلاع داد.

بر اساس تحلیل نقشه های همدیدی و آینده نگری سازمان هواشناسی امروز در استان های ساحلی دریای خزر، بعضی منطقه ها خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده روی می دهد. در این روز سامانه بارشی از غرب و جنوب غرب وارد کشور می گردد و به تدریج از بعدازظهر در استان های ایلام و خوزستان بارش باران گاهی همراه با وزش باد روی می دهد.

فردا پنجشنبه با توسعه آن سامانه در منطقه ها غرب، جنوب غرب و ارتفاعات زاگرس مرکزی ابرناکی و رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد و در منطقه ها سردسیر و مرتفع بارش برف پیش بینی شده است.

روز آدینه فعالیت سامانه بارشی در غرب، جنوب غرب، منطقه های از جنوب، مرکز، ارتفاعات و دامنه های زاگرس مرکزی و جنوبی ادامه دارد. شنبه هفته آینده با توسعه سامانه بارشی روی بیشتر منطقه ها کشور به جز بعضی منطقه ها جنوب شرق و نیمه شمالی شمال غرب بارش روی می دهد.

منبع: فرارو
انتشار: 9 دی 1401 بروزرسانی: 9 دی 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1237

به "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنج شنبه 1 دی ماه 1401" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیش بینی شرایط آب و هوای تهران فردا پنج شنبه 1 دی ماه 1401"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید