چه زمانی درد شکم نشانه ابتلا به زخم معده است؟

به گزارش اردکان خبر، علائم زخم معده در افراد مختلف متفاوت است، اما ممکن است با درد هایی در شکم، سوزش معده و کاهش بدون دلیل وزن همراه باشد.

چه زمانی درد شکم نشانه ابتلا به زخم معده است؟

به گزارش خبرنگاران، زخم معده نوعی زخم باز است که به دیواره معده آسیب می زند و اگر درمان نگردد ممکن است بعضی عوارض جدی خطرناک مانند خونریزی داخلی و ایجاد سوراخ در معده را به دنبال داشته باشد. وقتی اسید معده آغاز به ترشح بر روی دیواره معده می نماید، زخم معده وخیم تر می گردد که این اتقاق ممکن است از وجود بعضی التهابات باکتریال یا حتی دارو های رایج مانند ایبوپروفن و آسپرین ناشی شده باشد.

از جمله شایعترین نشانه های زخم معده، درد مداوم است. این درد بلافاصله پس از خوردن غذا بروز نموده و گاهی تا چند ساعت ادامه می یابد. هر چند بعضی دارو های آنتی اسید می توانند به طور وقت از مشکل بکاهد، اما چنانچه درمان مناسب صورت نگیرد دوباره بروز خواهد نمود.

هیئت ملی خدمات بهداشتی روسیه اعلام نموده است که بیشتر علائم زخم معده احساس سوزش یا درد شدید در شکم است، اما زخم معده ها بدون درد بوده و جز هنگام بروز عوارض آن مانند خونریزی، قابل تشخیص نیستند. درد ناشی از زخم معده ممکن است در نقاط مختلف شکم در گردش باشد.

درد ناشی از زخم معده می تواند تا چند ساعت ادامه داشته باشد و غالبا هم بلافاصله پس از خوردن غذا بروز می یابد که گاهی ممکن است درد به حدی باشد که شما را نیمه شب از خواب بیدار کند.

درد شکمی

با این وجود احساس درد و سوزش در معده به معنای این نیست که شما به زخم معده مبتلا هستید. درد های معده غالبا بدون دلیل است و پس از چند روز به خودی خود آرام می گردد. از جمله دلایل بروز درد در معده می توان به نفخ شکم، یبوست و یا حتی سوء هاضمه اشاره نمود، اما اگر این درد به طرز قابل توجهی افزایش داشته و به سادگی آرام نگردد باید به پزشک مراجعه کرد.

اگر پزشک تشخیص دهد که شما به زخم معده مبتلا هستید درمان های مختلفی وجود دارد که به آسانی انجام می گردد، بنابراین اگر فکر می کنید که به زخم معده مبتلا هستید باید فورا به پزشک مراجعه کنید.

منبع: خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 8 آذر 1399 بروزرسانی: 8 آذر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 344

به "چه زمانی درد شکم نشانه ابتلا به زخم معده است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چه زمانی درد شکم نشانه ابتلا به زخم معده است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید