کارهایی که در دانمارک نباید انجام دهید

به گزارش اردکان خبر، دانمارک کشوری بسیار زیبا، مرفه و امن است که برای گردشگران جذابیت های خاص خودش را دارد. در این مقاله خبرنگاران به قوانین خاصی اشاره می کنیم که باید در دانمارک به آن ها دقت کرده و آن ها را رعایت کنید.

کارهایی که در دانمارک نباید انجام دهید

دانمارکی ها خیلی دنیا را سخت نمی گیرند و چیزهای زیادی نیست که آرامش آن ها را به هم بزند. اما مثل هر کشور دیگری، برخی قوانین نا نوشته هستند که گردشگران باید به آن ها احترما بگذارند. در این مقاله با فرهنگ دانمارک آشنا شده و برخی از قوانینی که باید در سردترین کشور اسکاندیناوی رعایت کنید شرح داده می شوند.

گذشتن از خیابان بدون رعایت قوانین

گردشگران در زمان دیدن دانمارک متوجه مردمی محلی می شوند که با صبر به انتظار سبز شدن چراغ عابر پیاده ایستاده اند. ممکن است این موضوع عجیب نباشد مگر دیدنش در ساعت 4 صبح زیر بارش برف و در جایی که هیچ اتومبیلی دیده نمی شود. این درسی است که به بچه ها از سنین کم یاد داده شده و تا آخر عمر فراموش نمی شود. درهرحال قوانین برای این وضع شده اند که از آن ها پیروی شود. دانمارکی می دانند که در یکی از بهترین کشور های دنیا زندگی می کنند و یکی از دلایل آن همین پیروی از قوانین است. البته به یاد داشته باشید گذر از خیابان بدون رعایت قانون برای شما جریمه ای 400 هزار تومانی در برخواهد داشت. می خواهید از پرداخت پول الکی یا نگاه متاسف دیگران در امان باشید؟ پس تا زمان سبز نشدن چراغ راهنما در پیاده رو بمانید

دوچرخه سواری بدون دانستن قوانین کشور

گشت وگذار با دوچرخه در دانمارک بهترین راه برای دیدن جاذبه های مخفی آن است. اما پیش از پریدن بر روی دو چرخه بهتر است قوانین و هنجار ها را بشناسید. به دلیل فرهنگ غنی دوچرخه سواری مردم، دانمارکی ها از سنین پایین راندن این وسیله را یاد گرفته و به قوانین دقیق آن احترام می گذارند تا حادثه بدی رخ ندهد.

کپنهاگ حتی با مشکل ترافیک دوچرخه رو به رو است چراکه هر روزه هزاران دوچرخه سوار خیابان ها را پر می کنند. خارجی ها معمولا وقتی در کنار ده ها دوچرخه سوار در لاین مخصوص دوچرخه قرار می گیرند دچار وحشت می شوند. بهتر است پیش از ورورد به ترافیک شهر، در یک کوچه علامت های دستی را تمرین کنید.

قوانین خیابان پوشر Pusher

در ورودی شهرک خود مختار کریستیانا (Christiania)، بازدید کنندگان تابلویی را می بینند که قوانین سفت وسخت آن جا را شرح می دهد. گاهی گردشگران این تابلو را نمی بینند یا به آن توجهی نمی کنند. تابلو خیلی واضح شرح می دهد که دویدن یا عکس گرفتن در خیابان های شهر ممنوع است چرا که دویدن ممکن است مردم محلی را بترساند و البته این مردم دوست ندارند از آن ها عکسی گرفته شود. پس از رد شدن از این شهرک هرچه می خواهید عکس بگیرید اما بهتر است در این منطقه خاص از کپنهاگ دوربین خود را در کیفش نگه دارید.

ارتباط با سگ های دانمارکی

برخی از ما معتقدیم که باید حتما سگ های بامزه دیگران را نوازش کنیم. در حالت عادی صاحب سگ صبورانه صبر می کند و پیش از رفتن به شما لبخند می زند. اما در دانمارک داستان فرق دارد. دانمارکی ها دوست دارند آن ها را تنها بگذارید مگر اینکه خودشان به سمت شما بیایندو به طرز عجیبی این اخلاق در مورد سگ ها آن ها نیز صدق می کند! اگر یک خارجی به سمت آن ها بیاید و بهشان توجه کند، نگاه و رفتاری ناراضی را از خود بروز می دهند. حتی اگر سگ پشمالوی بامزه ای برایتان دم تکان داد، بهتر است از فاصله دور قربان صدقه اش بروید.

زندگی با دمپایی و لباس تابستانی

وقتی برای یک سفر تابستانی چمدان می بندیم، معمولا چند تاپ یا تی شرت، یک دمپایی انگشتی، عینک آفتابی و لوسیون ضد آفتاب تمامی بار ما را تشکیل می دهد. اما پیش از سفر به دانمارک، حتما یک کت بارانی، چند سویی شرت و یک کفش زمستانی نیز با خود بردارید. اصلا مهم نیست که چه فصلی باشد. تابستان همیشه هم به دانمارک سر نمی زند وحتی اگر سر بزند فقط برای چند روز یا چند ساعت است. بهتر است برای مواجهه با دمای وحشتناک پایین اسکاندیناوی خود را آماده کنید.

تلاش برای به رخ کشیدن زبان دانمارکی

پس از اینکه چند کلمه و عبارت دانمارکی را در اینترنت یاد گرفتید، احتمال اینکه دانمارکی ها حتی یک کلمه از حرف هایتان را بفهمند بسیار کم است. زبان دانمارکی بسیار چالش برانگیز است و دانمارکی ها از این موضوع آگاهند. در هر حال حتی اگر دانمارکی هم با آنها صحبت کنید بازهم به شما به زبان انگلیسی پاسخ می دهند. امتحانش ضرر ندارد.

وایکینگ نامیدن دانمارکی ها

گاهی می بینید که گروه بزرگی از دانمارکی ها نوشیدنی های خود را بالا برده و با تمام وجود فریاد می زنند skål! یعنی زنده باد. در این لحظه همه ما به یاد واکینگ ها می افتیم. با وجود اینکه دانمارکی ها به اجداد وایکینگ خود بین قرن 8 تا 11 میلادی افتخار می کنند، اما از اینکه آن ها را وایکینگ بنامید راضی نمی شوند. بهتر است راه بهتری را برای شروع یک مکالمه پیدا کنید .

ایمان نداشتن به اینکه rosekilde بهترین فستیوال دنیا نیست

روزکیلد که در اواخر ماه ژوئن برگزار می شود، بزرگترین و محبوب ترین فستیوال دانمارک است. برای 7 روز متوالی، شهر کوچک روزکیلد تبدیل به داغترین میعاد گاه عاشقان موسیقی می شود. به طور طبیعی دانمارکی ها از این موقعیت برای میهمانی گرفتن به صورت افراطی استفاده می کنند. تقریبا امکان ندارد وقتی با محلی ها صحبت می کنید اسمی از این فستیوال به میان نیاید. اگر این رخ داد حتما علاقه خود را به آن نشان دهید.

دزدکی نگاه کردن

بر طبق قانونی نانوشته، احترام به حریم شخصی برای دانمارکی ها خیلی مهم است. به همین دلیل بستن پنجره یا نصب پرده در این کشور بسیار نادر است. زمانی که در یک خیابان در دانمارک قدم می زنید، خیلی طبیعی است که خانه های طبقه همکف را ببینید درحالی که دید واضح و کاملی به حمام، دستشویی یا اتاق نشیمن وجود دارد. خیلی از خارجی ها کنجکاوند که نگاهی به سبک زندگی و خانه های دانمارکی بیاندازند اما شما این کار را نکنید تا سوء تفاهمی ایجاد نشود.

این هم از فرهنگ خاص و باید و نباید های دانمارک. نظر شما خبرنگارانیی های عزیز چیست؟

منبع: کجارو / theculturetrip.com
انتشار: 28 فروردین 1401 بروزرسانی: 28 فروردین 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1068

به "کارهایی که در دانمارک نباید انجام دهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کارهایی که در دانمارک نباید انجام دهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید