کبک از تغییرات مهاجرتی اول نوامبر منصرف شد

به گزارش اردکان خبر، جدیدترین خبرهایی که از کبک به دست خبرنگاران رسیده حکایت از این دارند که دولت کبک از تغییراتی که قرار بود از اول نوامبر در برنامه تجربه کبکی اعمال شود صرف نظر کرده است. وزیر مهاجرت کبک آقای Simon Jolin-Barrette در پست فیسبوکی خود این مطلب را تایید کرده است.

کبک از تغییرات مهاجرتی اول نوامبر منصرف شد

این تصمیم بعد از اظهار نگرانی ها و اعتراضات دانشجویان و کارگران خارجی در اوایل هفته گذشته اتخاذ شده است. گفتنی است برنامه تجربه کبکی یا PEQ یکی از مسیرهای مهاجرتی محبوب است که به دانشجویان خارجی فارغ التحصیل از دانشکده های کبک و هم کارگران خارجی موقت ساکن و شاغل کبک اجازه درخواست برای انتخاب شدن جهت اقامت دائم را می دهد.

مقررات تازه که پیش از این به اطلاع همراهان گرامی خبرنگاران رسید تنها افرادی را در بر می گرفت که در برخی از مشاغل و رشته های مشخص تحصیل و کار می کنند. این در حالی است که این محددیت پیش از اول نوامبر وجود نداشت و بدین ترتیب بسیاری از متقاضبان را رد می کرد.

پس از انتشار خبر مبنی بر اعمال ضرایط و مقررات تازه بسیاری از دانشجویان و کارگران و هم رهبران کسب و کار و دانشگاه ها انتقاد خود را مطرح کردند. نقدها آنها باعث عقب نشینی دولت کبک شد. دانشگاه ها و رئیس اتاق بازرگانی مونترال از این عقب نشینی استقبال کرده و مراتب خرسندی خود را ابراز کردند. این دومین باری است که وزیر مهاجرت کبک در رابطه با سیاست های مهاجرتی مجبور به عثب نشینی می شود. پیش از این در فوریه سال جاری تصمیم وزیر مهاجرت کبک بر به تعلیق درآوردن 18000 درخواست مهاجرت از طریق برنامه اسکیلد ورکر کبک منجر شد که دادگاه رای به این دهد که تا زمان به تصویب درآمدن این قانون، دولت به این 18000 رسیدگی کند.

منبع: ویزا موندیال
انتشار: 18 شهریور 1400 بروزرسانی: 18 شهریور 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 845

به "کبک از تغییرات مهاجرتی اول نوامبر منصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کبک از تغییرات مهاجرتی اول نوامبر منصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید