کلاهبرداری بودن پیامک وام 10 میلیون تومانی یارانه

به گزارش اردکان خبر، رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از کلاهبرداری بودن پیامک وام 10 میلیون تومانی یارانه اطلاع داد و گفت : وام 10 میلیون تومانی یارانه 100 درصد کلاهبرداری است و نباید اطلاعات شخصی خود را از جمله کدملی، شماره کارت بانکی و... در اختیار افراد ناشناس قرار داد.

کلاهبرداری بودن پیامک وام 10 میلیون تومانی یارانه

علی عباسی کسانی رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه گفت : طی 6 ماهه سپری شده از امسال در بحث وقوع جرایم در سطح استان نسبت به سال گذشته 11 درصد افزایش و در بحث کشف افزایش بیش از 95 درصدی را شاهد بودیم.

وی بیشترین جرایم سطح استان را مربوط به کلاهبرداری اینترنتی با 45 درصد عنوان نمود و گفت: برداشت های اینترنتی با 24 درصد، مزاحمت های اینترنتی با 8 درصد و دسترسی های غیرمجاز با 5 درصد در رتبه های بعدی جرایم قرار دارند.

رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه، از شناسایی و دستگیری 15 باند کلاهبرداری در نیمه نخست امسال اطلاع داد و افزود: در این مدت مبلغ 8 میلیارد تومان به حساب مالباختگان عودت داده شده است.

وی اشاره ای به ماجرای وام 10 میلیونی یارانه داشت و افزود: مدتی است پیامک هایی برای بعضی سرپرستان خانوار یارانه بگیر ارسال می گردد و یا کد ملی و شماره تماس سرپرست از سوی شهروندان به شماره ای ارسال می گردد که از پرداخت وام 10 میلیون تومانی برای سرپرستان خبر می دهد که اقساط آن هم به صورت ماهانه از یارانه دریافتی کسر می گردد، این وام 10 میلیون تومانی یارانه 100درصد کلاهبرداری است و نباید اطلاعات شخصی خود را از جمله کدملی، شماره کارت بانکی و... در اختیار افراد ناشناس قرار دهید.

وی با اشاره به راه اندازی مرکز فوریت سایبری استان با شماره تماس 096380، گفت: شهروندان به صورت 24 ساعته می توانند نقدها، پیشنهادات و شکایت خود را اعلام نمایند تا در اسرع وقت رسیدگی گردد.

عباسی کسانی افزود: طی 6 ماهه امسال بیش از 20 هزار تماس تلفنی با مرکز فوریت سایبری به وسیله شهروندان دریافت شده و بیشتر موضوعات هم در ارتباط با کلاهبرداری با دستگاه اسکیمر، سامانه ثنا، فیشینگ، برداشت های غیرمجاز گزارش شده است .

خبرنگاران کرمانشاه کرمانشاه

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 19 مهر 1401 بروزرسانی: 19 مهر 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1204

به "کلاهبرداری بودن پیامک وام 10 میلیون تومانی یارانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری بودن پیامک وام 10 میلیون تومانی یارانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید