11 نکته مهم برای انتخاب برترین مایع لباسشویی که باید بدانید

به گزارش اردکان خبر، انتخاب برترین مایع لباسشویی برای شستن بی عیب و نقص لباس ها در ماشین لباسشویی گاهی اوقات به یک چالش تبدیل می گردد. تنوع مدل های مختلف مایع لباسشویی و شوینده لباس در بازار، انتخاب برترین مایع لباسشویی را سخت می نماید. برای خرید برترین مارک مایع لباسشویی باید به فاکتورهای مختلفی مثل قدرت لکه بری، محافظت از لباس، عدم ایجاد حساسیت، ارزان بودن از نظر هزینه، حفظ رنگ، خوشبو بودن مایع لباسشویی و … توجه کنید. در این مقاله از در به آنالیز ویژگی های برترین مایع لباسشویی برای انواع لباس و نکات مهم درباره اینکه چطور برترین مایع لباسشویی را برای خرید انتخاب کنید می پردازیم.

11 نکته مهم برای انتخاب برترین مایع لباسشویی که باید بدانید

مزیت های مایع لباسشویی برای شستن انواع لباس

مایع لباسشویی در طی سال های اخیر به یکی از شوینده های محبوب لباس تبدیل شده است و به خاطر مزایایی که نسبت به سایر انواع شوینده البسه دارد، جای خود را در سبد خرید محصولات بهداشتی و شست وشو، باز نموده است. اما مزایای استفاده از مایع های لباسشویی چیست؟ در ادامه به آنالیز این موضوع می پردازیم.

مایع لباسشویی برای محافظت از الیاف پارچه

شست وشوی مرتب لباس ها به صورت روزانه، موجب از بین رفتن استحکام تار و پود آنها می گردد. اگر شما هم عادت دارید که بعد از هر بار پوشیدن لباس هایتان، آنها را در ماشین لباسشویی بیندازید، استفاده از مایع لباسشویی برترین گزینه خواهد بود. چون مایع لباسشویی از نابودی الیاف لباس و پارچه جلوگیری نموده و باعث افزایش عمر پارچه می گردد. در این میان از نظر نگهداری از الیاف پارچه و افزایش طول عمر آن مایع لباسشویی گزینه بهتری است.

مایع لباسشویی برای شستشوی لباس با ماشین مناسب است

معمولا انواع مایع لباسشویی برای شست وشو با دست مناسب نیستند مگر اینکه برای شست وشو با دست مناسب سازی شده باشند. این شوینده ها، میزان کف کمتری فراوری می نمایند و بر شست وشوی لباس تاثیر مستقیمی می گذارند. بنابراین در صورتی اقدام به خرید مایع لباسشویی کنید که می خواهید لباس هایتان را با ماشین لباسشویی بشویید.

از آن جایی که مایع لباسشویی برای شست وشوی لباس ها در ماشین لباسشویی به کار می رود، باید طوری فرموله گردد که به ماشین لباسشویی آسیب وارد نکند. استفاده از آنزیم های ملایم در فرمول ساخت مایع لباسشویی باعث افزایش عمر ماشین لباسشویی و جلوگیری از رسوب های سخت در دیگ یا مخزن ماشین خواهد شد.

قدرت لکه بری بالای مایع لباسشویی

گاهی اوقات لکه های ناشی از ریختن غذا، چربی و روغن یا نوشیدنی روی لباس و بعلاوه لکه های چمن و گل و لای روی لباس بازی بچه ها و افراد ورزشکار، چالش هایی را برای شستن و از بین بردن آنها، به وجود می آورد.

هر چه لکه ها سخت تر باشند، احتمال اینکه یک شوینده معمولی بتواند آنها را پاک کند، کمتر است. اما بعضی مایع های لباسشویی به خاطر قدرت حل شوندگی و پاک نمایندگی بالایی که دارند، به راحتی از پس زدودن این لکه ها برمی آیند، منتها باید در انتخاب برترین مایع لباسشویی با قدرت پاک نمایندگی و لکه بری بالا نهایت دقت را داشته باشید تا شوینده مناسبی برای لکه بری بخرید.

جلوگیری از ایجاد الکتریسته ساکن در لباس ها

یکی از چالش های شست وشوی لباس ها، ایجاد شدن الکتریسیته ساکن است که به خاطر عدم وجود نرم نماینده در شوینده لباس ها ایجاد می گردد. هر چه لباس ها لطیف تر باشند، الکتریسته هم ایجاد نمی گردد. یکی از مزیت های استفاده از مایع لباسشویی، نرم کردن و ایجاد لطافت در لباس ها است که از الکتریسیته ساکن پیشگیری می نماید.

مایع لباسشویی ارزان است

درست است که قیمت پودر ماشین لباسشویی از مایع لباسشویی ارزان تر است اما مایع لباسشویی علیرغم قیمت بیشتر، به علت تکنولوژی پیشرفته و ترکیبات نوتر در فرمولاسیون آن، ارزان تر است.

عوامل مهم در انتخاب برترین مایع لباسشویی

از آن جایی که برندهای مختلف ایرانی و خارجی اقدام به فراوری مایع لباسشویی می نمایند، در زمان خرید برترین مارک مایع لباسشویی باید به بعضی نکات مهم توجه کنید.

به جنس لباس دقت کنید

انواع پارچه و البسه در انواع مختلف، جنس های متفاوتی دارند که شامل الیاف نرم و لطیف یا ضخیم و زمخت می شوند. هر چه لباس ها تار و پودر نرم تر و لطیف تری داشته باشند، باید شوینده های ملایم تری را انتخاب کنید که بافت لباس ها آسیب نبیند.

مراقب ایجاد حساسیت پوستی باشید

درواقع آنچه که در مایع لباسشویی باعث افزایش قدرت و سرعت پاک نمایندگی لکه ها می گردد آنزیم ها هستند. آنزیم های مختلفی در تهیه مایع لباسشویی استفاده می شوند که از جمله آن ها می توان به آنزیم های حلال چربی، لکه خون و نشاسته اشاره نمود. یکی از عوامل ایجاد حساسیت های پوستی که ممکن است در بعضی افراد رخ دهد. همین آنزیم ها هستند.

اگر مایع لباسشویی را برای شستن لباس نوزادان یا افراد با پوست حساس و مستعد آلرژی پوستی استفاده می کنید، برترین انتخاب انواع مایع لباسشویی فاقد رنگ و اسانس معطر هستند. بعلاوه در صورت احتمال بروز آلرژی و حساسیت می توانید از انواع مایع لباسشویی ضدحساسیت بهره ببرید.

عطر و رایحه مایع لباسشویی را در نظر بگیرید

هر مایع لباسشویی رایحه خاص خودش را دارد. قبل از انتخاب برترین مایع لباسشویی حتما بوی آن را چک کنید. ممکن است با بعضی رایحه ها، ارتباط نگیرید یا در صورت ابتلا به اختلالات سلامتی مثل میگرن نتوانید بوی بعضی از انواع مایع لباسشویی را تحمل کنید.

ترکیبات مایع لباسشویی را جدی بگیرید

یکی از موارد مهمی که کیفیت مایع لباسشویی را معین می نماید، ترکیباتی است که در فرمولاسیون آن استفاده می گردد. بعضی مایع های لباسشویی حاوی مواد شیمیایی مختلف مثل سولفات، پارابن و فسفات هستند که این مواد، باعث آسیب پوستی و آسیب به الیاف لباس می شوند. هر چه مایع لباسشویی ترکیبات طبیعی و ملایم تری داشته باشد، برای پوست و لباس مناسب تر است و احتمال ایجاد حساسیت پوستی به خصوص در افراد حساس مثل بچه ها و افراد سالمند را کاهش می دهد.

مایع لباسشویی را در حجم مناسب بهره ببرید

بسته به میزان لباس ها و میزان کثیف بودن البسه، میزان مایع لباسشویی که باید بهره ببرید، متغیر است. معمولا روی بسته بندی های شوینده، میزان مناسب استفاده از مایع برای نتیجه بهتر درج شده است. استفاده کمتر از میزان معین شده ممکن است لکه ها را به خوبی از بین نبرد و استفاده بیش از حد ممکن است شست و شو و آبکشی لباس را با مشکل روبرو کند و ذرات مایع لباسشویی روی البسه باقی بماند.

بعلاوه استفاده بیش از حد از مایع لباسشویی ممکن است به ماشین لباسشویی صدمه بزند. برترین کار این است که میزان مناسبی از مایع ماشین لباسشویی را با توجه به حجم لباس ها در نظر بگیرید.

بر اساس نوع ماشین لباسشویی، شوینده خود را انتخاب کنید

در زمان خرید شوینده ماشین لباسشویی، به نوع ماشین لباسشویی خود دقت کنید. ممکن است بعضی شوینده ها با ماشین لباسشویی شما، سازگار نباشند. در این مواقع توصیه می گردد که از خرید پودر لباسشویی دستی برای ماشین لباسشویی خودداری کنید چون پودرهای دستی، کف زیادی فراوری می نمایند و موجب آسیب تماشا ماشین لباسشویی می شوند. معمولا انواع مایع لباسشویی برای استفاده در تمام مدل های ماشین لباسشویی ایمن و مناسب هستند.

انواع مایع لباسشویی برای کاربردهای مختلف

همان طور که می دانید، مایع لباسشویی از مهم ترین رقبای پودر لباسشویی است که مشتریان خاص خودش را دارد. مایع لباسشویی نسبت به پودر لباسشویی قیمت بالاتری دارد و این موضوع به خاطر است.

انواع مایع لباسشویی شامل مایع سفید شوی، مشکین شوی و رنگین شوی می گردد. مایع لباسشویی قابلیت انحلال بالایی در آب دارد و برخلاف انواع پودر لباسشویی، از ایجاد لکه های سفید روی پارچه ها به خصوص لباس های تیره و مشکی، جلوگیری می نماید.

در عین حال، به راحتی می تواند لکه های روی البسه را از بین ببرد. برای لباس هایی که لکه های سخت ندارند و به صورت روزمره شسته می شوند، استفاده از مایع لباسشویی بسیار مناسب است و از ایجاد آسیب آنزیم های شوینده به الیاف جلوگیری کند.

در زمان خرید مایع لباسشویی باید توجه داشته باشید که انواع مایع لباسشویی برای کاربردهای مختلف شامل موارد زیر می گردد:

  • مایع لباسشویی عمومی
  • مایع لباسشویی برای پوست و لباس های حساس
  • مایع لباسشویی رنگین شوی برای لباس های رنگی
  • مایع لباسشویی سفید شوی برای لباس های سفید
  • مایع لباسشویی برای لباس های ورزشی
  • مایع لباسشویی برای لباس های نوزاد
  • مایع لباسشویی دستی

بیشتر بخوانید:

برترین مایع لباسشویی ایرانی کدام است؟

انتخاب برترین مایع لباسشویی ایرانی در بازار پر رقابت شوینده ها، احتیاج به شناخت و آگاهی از کارایی آنها دارد. هر چند بعضی افراد هنوز هم مایع لباسشویی خارجی را به برندهای ایرانی ترجیح می دهند ولی امروزه با پیشرفت تکنولوژی ساخت و دانش فراوری، مارک های ایرانی معتبر بازار شوینده ها، مایع لباسشویی را بر اساس احتیاج خانوار ایرانی با مناسب ترین قیمت ها و بالاترین کیفیت شستشو برای انواع لباس به دست مشتریان می رسانند.

برندهای پرسیل و تاژ در جشنواره تابستانه هنکل 1403 فروشگاه های خبرنگاران ، برترین و پرطرفدارترین مایع های لباسشویی خود را با تخفیف های شگفت انگیز عرضه نموده اند.

شما می توانید با خرید از این مارک های معتبر ایرانی از در سراسر کشور علاوه بر امکان استفاده از تخفیف، شانس خود را برای برنده شدن در جوایز نفیس این جشنواره بالا ببرید و با یک تیر، چند نشان بزنید. در ادامه این مطلب به شرایط شرکت در جشنواره و جوایز نفیس آن هم صحبت خواهیم کرد.

مایع لباسشویی لاوندر با پاکیزگی عمیق 1100 و 2700 گرمی

مایع لباسشویی با رایحه لاوندر (اسطوخودوس) یکی از شوینده های محبوب برند پرسیل است که به خاطر رایحه ملایم لوندر و پاک نمایندگی قوی، مشتریان خاص پسند را به خود جذب می نماید.

رایحه لاوندر از زمان های قدیم در طب سنتی، به عنوان رایحه ضد اسپاسم، ضد اضطراب و تقویت نماینده عمومی به کار می رفته است. در گذشته نیز از این گیاه برای معطر کردن لباس های شسته استفاده می شده است. برند پرسیل هم در این شوینده خود، از رایحه این شوینده و اثرات درمانی آن، بالاترین بهره را برده است.

البته این تنها خاصیت این مایع لباسشویی از برند پرسیل نیست. مایع لباسشویی پرسیل از زنگ زدگی و رسوب سیستم گرم نماینده ماشین لباس شویی جلوگیری نموده و در کشوی ماشین ته نشین نمی گردد.

مایع لباسشویی لاوندر بعلاوه دارای خاصیت لکه بری قوی و محافظت بیشتر از البسه است. استفاده از این محصول باعث درخشش و ایجاد رایحه ای مطبوع در لباس ها می گردد. این مایع لباسشویی در وزن 2 کیلو و 700 گرم معادل 4 کیلو و 200 گرم پودر ماشین لباسشویی و با وزن 1 کیلو و 100 گرم معادل 1 کیلو و 700 گرم پودر ماشین است و از این نظر نسبت به پودر ماشین بسیار به صرفه تر است.

مایع لباسشویی گل های سفید با پاکیزگی عمیق 1100 و 2700 گرمی

اگر در پی یک مایع لباسشویی مناسب لباس های سفید هستید، مایع لباسشویی گلهای سفید از برند پرسیل را به شما پیشنهاد می کنیم. این شوینده با داشتن ترکیبات اختصاصی و قوی، قادر است رنگ و لکه های مختلف، از جمله پیچیده ترین لکه های رنگ را پاک کند. فرمولاسیون دقیق این مایع لباسشویی، رنگ دائمی برای لباس های سفید فراهم را می نماید.

این مایع لباسشویی در وزن 2700 کیلوگرم معادل 4 کیلو و 200 گرم پودر ماشین لباسشویی و با وزن 1 کیلو و 100 گرم معادل 1 کیلو و 700 گرم پودر ماشین است و از این نظر نسبت به پودر بسیار به صرفه تر است.

بعلاوه این مایع، با داشتن آنزیم های ملایم نرم نماینده و مرطوب نماینده، تارو و پود لباس ها را نرم، پایدار و محافظت شده نگه می دارد. این مایع لباسشویی به راحتی لکه ها را از لباس ها حذف نموده و باکتری ها را از لباس ها پاک می نماید.

مایع لباسشویی مشکین شوی با رایحه الگانس 1100 و 2700 گرمی

مایع لباسشویی مدل Elegance یکی از انواع شوینده های لباس مخصوص شستن لباس های مشکی و تیره از برند پرسیل است. این مایع، شست وشو با تکنولوژی سه بعدی را ارائه می دهد و در نتیجه لباس ها، کاملا تمیز شده، بعلاوه بافت پارچه و ظاهر لباس حفظ خواهد شد.

مایع لباسشویی الگانس، از رنگ های تیره محافظت نموده و از تغییر رنگ مشکی پارچه ها جلوگیری می نماید. این مایع علاوه بر شست وشوی دقیق لباس ها، آنها را خوشبو و معطر می نماید. رایحه بجا مانده از مایع مشکین شوی الگانس، ماندگار است و با پوشیدن لباس شسته شده با پرسیل، حس تمیزی را القا می نماید. اگر شما هم می خواهید لباس های تیره تان جلوه روز اول خود را حفظ نمایند و بور نگردد، خرید الگانس پرسیل را برای لباس های تیره و مشکی در اولویت قرار دهید.

مایع لباسشویی یونیورسال با پاکیزگی عمیق1100 و 2700 گرمی

مایع لباسشویی یونیورسال پرسیل با پاکیزگی عمیق، محصولی نو از برند پرسیل و مخصوص ماشین لباسشویی اتوماتیک است. این شوینده حالت ژلی و غلیظ دارد که آن را به یکی از باکیفیت ترین شوینده های بازار تبدیل نموده است. مایع لباسشویی یونیورسال قدرت فوق العاده ای در زدودن لکه های روی لباس ها و چربی زدایی دارد. این محصول نو پرسیل، دارای آنزیم های لکه بر است ولی با وجود قدرت شویندگی قابل توجه این محصول، به بافت لباس ها آسیب نمی زند و رنگ لباس ها را کاملا حفظ می نماید.

مایع لباسشویی یونیورسال پرسیل، تحت لیسانس هنکل آلمان است و از کیفیت بسیار خوبی برخوردار است. بعد از استفاده از این محصول، متوجه خواهید شده که هیچ ردی از شوینده، روی لباس ها باقی نمی ماند و از ترکیب شدن یا تداخل رنگ پارچه ها با هم نیز جلوگیری می نماید. این مایع لباسشویی در وزن 1 کیلو و 100 گرم معادل 1 کیلو و 700 گرم پودر ماشین لباسشویی است.

مایع لباسشویی رنگین شوی 4+ 1 تاژ 2700 گرمی

مایع رنگین شوی تاژ برای شست وشوی لباس های رنگی انتخاب بسیار مناسبی است. این شوینده حاوی مواد تثبیت نماینده رنگ های پارچه بوده و از تداخل رنگ های البسه در هنگام شست وشو جلوگیری به عمل می آورد.

نکته مهم در انتخاب این مایع لباسشویی، مناسب بودن برای شست وشوی دستی و ماشینی است که آن را به یک شوینده چند کاره تبدیل می نماید. علاوه بر این، مایع رنگین شوی تاژ حاوی نرم نماینده پارچه بوده و باعث لطافت و نرمی البسه می گردد. بعلاوه این مایع لباسشویی از چروک شدن لباس ها و ایجاد الکتریسته ساکن روی لباس ها، جلوگیری می نماید.

مایع لباسشویی مشکین شوی تاژ با کراتین 1000 گرمی

احتمالا شما هم برند تاژ را به مایع مشکین شوی تاژ می شناسید. همان طور که از عنوان این محصول معین است، مایع شست و شوی البسه مشکی و تیره تاژ، برای شست وشوی لباس های تیره و مشکی رنگ مناسب است و از بور شدن و از بین رفتن رنگ تیره لباس و پارچه، جلوگیری می نماید. مایع مشکین شوی تاژ با کراتین، دوست پارچه بوده و علاوه بر لطافت و تثبیت کردن رنگ های تیره لباس، عمر پارچه را هم افزایش می دهد.

مایع لباسشویی مشکین تاژ دارای مجوز رسمی از سازمان غذا و دارو بوده و محصولی استاندارد و با کیفیت است. از مزایای مایع مشکین شوی می توان به قدرت بالا در پاک نمایندگی، حفظ رنگ لباس های تیره و مشکی، لکه زدایی قوی، فرمولاسیون نو در مدل کراتین پلاس، مناسب برای ماشین لباسشویی و شست وشوی دستی، تثبیت نماینده رنگ تیره در پارچه بعد از شست و شو، حجم بالا برای مصارف زیاد، رایحه خوشبو و دلپذیر اشاره نمود.

*این نکته را در نظر داشته باشید که در صورت استفاده از مشکین شوی تاژ دستی، حتما از دستکش بهره ببرید.

جشنواره تابستانه هنکل 1403

به ازای خرید هر 300.000 تومان از محصولات پریل، پرسیل و تاژ یک شانس در قرعه کشی بزرگ محصولات پاک وش دریافت کنید.

جوایز:

  • 10 عدد اتو بخار ایستاده فیلیپس مدل GC486/36
  • 10 عدد جاروبرقی هوشمند شیائومی مدل Xiaomi X10 Plus
  • 10 عدد بخاروی کارچر مدل SC3

* جهت شرکت در قرعه کشی حتما شماره همراه خود را به صندوقدار اعلام نمایید.

تاریخ آغاز: 25 مرداد 1403

تاریخ اتمام: 24 شهریور 1403

محصولات مرتبط

مایع لباسشویی کودک 1500nice & clean گرمی اکتیو

103,900 تومان 109,860 تومان 5% تخفیف

مایع لباسشویی جنرال زرد مخصوص لباس های رنگی 2800گرمی هوم لند

128,900 تومان 149,800 تومان 14% تخفیف

مایع لباسشویی سرخابی 1500 گرمی اکتیو

97,900 تومان 99,500 تومان 2% تخفیف

مایع لباسشویی رنگین شوی 1+4 2700 گرمی تاژ

196,900 تومان 199,579 تومان 1% تخفیف

منبع: افق کوروش
انتشار: 12 شهریور 1403 بروزرسانی: 12 شهریور 1403 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1376

به "11 نکته مهم برای انتخاب برترین مایع لباسشویی که باید بدانید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "11 نکته مهم برای انتخاب برترین مایع لباسشویی که باید بدانید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید