گوندولاهای امید؛ ونیزی ها مواد اولیه لازم را از طریق گوندولا به سالمندان تحویل می دهند

به گزارش اردکان خبر، این روزها احتمالاً یکی از سخت ترین دوران تاریخ بشر است. در حالی که از مردم خواسته شده است که در خانه بمانند تا از کرونا ویروس در امان بمانند، تعداد کمی از افراد شجاع وجود دارند که در این اوقات سخت به خدمت به بشریت می پردازند. یکی از نمونه های اخیر چنین اعمال قهرمانانه گروهی از زنان در ونیز است که تصمیم گرفتند با تهیه مواد غذایی و سایر وسایل مورد احتیاج از طریق گوندولا از افراد مسن در این شهر مراقبت نمایند.

گوندولاهای امید؛ ونیزی ها مواد اولیه لازم را از طریق گوندولا به سالمندان تحویل می دهند

با ما همراه باشید و با تور ایتالیا از به بهترین کشور اروپا سفر کنیم و در شهرهای ونیز، فلورانس و رم بگردیم و بناهای تاریخی این کشور تاریخی را از نزدیک ببینیم.

قایق گوندولا چیست؟

گوندولا یک قایق سنتی ونیزی است. به عبارتی دیگر، گوندولا صرفاً یکی از چندین نوع قایق سنتی پارویی در ونیز است. بااین حال، این قایق بیش از باقی قایق ها شهرت دارد.

گوندولا دارای ویژگی هایی است که قایق های سنتی ونیزی را متمایز می نمایند. نخست، این قایق تماماً از چوب و با دست ساخته می گردد.

دوم، گوندولا کفی صاف دارد. سوم، گوندولا با پارویی بلند و چوبی راهنمایی می گردد. این پارو در محلی به نام فورکولا (forcola) قرار می گیرد. فورکولا یا قرارگاه پارو نیز از چوب ساخته شده است.

اکنون که هیچ توریستی در ونیز وجود ندارد، گوندولا برای اهداف دیگر مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به اینکه نسل قدیمی تر در معرض خطر بیشتری از ابتلا به ویروس قرار دارند، بیرون آمدن از خانه ها برای انجام خریدهای ضروری برای آنها خطرناک تر می گردد. برای آسانتر کردن امور، تعدادی از گروه های پشتیبانی و خدمات تحویل مواد غذایی در سراسر دنیا معرفی شده اند.

در ونیز نیز، یک سازمان غیر انتفاعی به نام Row Venice غذا را به سالمندان و خانواده هایی که نمی توانند به خرید بروند تحویل میدهد. این گوندولیرها، همه خانم هستند، در امتداد کانال های ونیز می رانند و مواد اولیه را برای کسانی که بیشترین احتیاج به آنها را دارند، تحویل می دهند.

timesofindia.indiatimes.com

منبع: چمدان
انتشار: 2 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 73

به "گوندولاهای امید؛ ونیزی ها مواد اولیه لازم را از طریق گوندولا به سالمندان تحویل می دهند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گوندولاهای امید؛ ونیزی ها مواد اولیه لازم را از طریق گوندولا به سالمندان تحویل می دهند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید