5 نکته طلایی برای درست کردن پنکیک خوشمزه در منزل

به گزارش اردکان خبر، پنکیک نوعی کیک ماهی تابه ای بسیار خوشمزه و پر هوادار است که معمولا برای وعده صبحانه و همراه با خامه، عسل، سس شکلاتی و انواع میوه سرو می گردد.

5 نکته طلایی برای درست کردن پنکیک خوشمزه در منزل

خبرنگاران | پنکیک یا کیک تابه ای نوعی کیک نازک، تخت و گرد است که مایه آن به صورت خمیری شل است و داخل ماهی تابه روی اجاق گاز پخته می گردد. پنکیک دستورالعمل های پخت متفاوتی دارد؛ اما شیر، تخم مرغ و روغن ازجمله مواد اولیه اصلی برای پخت پنکیک هستند.

به گزارش خبرنگاران ، پنکیک بیشتر به عنوان یک صبحانه خوشمزه و مشهور در بسیاری از هتل ها و رستوران ها سرو می گردد؛ بعلاوه یک میان وعده خوشمزه و مجذوب کننده برای بچه ها است.

در ادامه این مطلب طرز تهیه پنکیک خوشمزه و سالم خانگی همراه با ارائه نکات طلایی برای تهیه این خوراکی خوشمزه تقدیم به شما کاربران گرامی خواهد شد.

مواد لازم برای تهیه پنکیک

تخم مرغ: 3 عدد

شکر: نصف لیوان

آرد سفید شیرینی: یک و نیم لیوان

شیر: 1 لیوان

روغن مایع: نصف لیوان

وانیل: نصف قاشق چای خوری

بکینگ پودر: 2 قاشق چای خوری

طرز تهیه پنکیک

مرحله اول: ابتدا زرده و سفیده تخم مرغ را از هم جدا کنید. سفیده را با نصف شکر داخل یک کاسه بریزید و با دور تند همزن برقی بزنید تا پف کند، طوری که از ظرف جدا نگردد.

مرحله دوم: زرده های تخم مرغ را همراه با وانیل و شکر داخل یک کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا کرم رنگ و کشدار گردد؛ سپس شیر و روغن را به آن اضافه کنید و سی ثانیه دیگر هم بزنید.

مرحله سوم: در این مرحله آرد و بکینگ پودر را که از قبل با هم مخلوط و سه بار الک نموده اید، به مواد زرده اضافه کنید و با لیسک از یک جهت هم بزنید تا آرد کاملا مخلوط گردد. حالا سفیده را به مواد پنکیک اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا کاملا با مواد مخلوط گردد.

مرحله چهارم: یک ماهی تابه نچسب را روی حرارت میانه اجاق گاز بگذارید و اجازه بدهید ماهی تابه کاملا داغ گردد؛ سپس یک ملاقه از مایع پنکیک را وسط ماهی تابه بریزید. وقتی روی پنکیک حباب زد و پف کرد، آن را برگردانید تا سمت دیگرش هم طلایی گردد. همه پنکیک ها را به این صورت آماده کنید. در آخر پنکیک های آماده را داخل ظرف سرو روی هم بچینید و به دلخواه روی آن را با سس شکلات، خامه و میوه و یا هر نوع کرم میوه ای و وانیلی یا عسل و مربا بپوشانید.

5 نکته طلایی برای درست کردن پنکیک

1- توجه داشته باشید که برای تهیه پنکیک هرگز نباید کف ماهی تابه را چرب کنید. حتما از ماهی تابه تفلون سالم و نچسب بهره ببرید.

2- وقتی مایه پنکیک را داخل ماهی تابه ریختید، می توانید درب ماهی تابه را ببندید تا پنکیک بهتر پف کند.

3- به شعله اجاق گاز توجه داشته باشید. اگر حرارت اجاق گاز زیاد باشد، پنکیک شما قبل از اینکه بپزد، می سوزد و پف نخواهد کرد.

4- سعی کنید نیم ساعت قبل از درست کردن پنکیک حتما مواد اولیه را از یخچال خارج کنید و اجازه بدهید به دمای محیط برسد.

5- بعد از اینکه پنکیک ها را سرخ کردید، اجازه بدهید دانه به دانه کاملا خنک شوند؛ سپس آن ها را روی هم بچینید و روی آن سس شکلاتی بریزید. اگر پنکیک ها داغ باشند، وقتی روی هم قرار بگیرند، خمیر می شوند.

منبع: فرادید
انتشار: 19 بهمن 1401 بروزرسانی: 19 بهمن 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1260

به "5 نکته طلایی برای درست کردن پنکیک خوشمزه در منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 نکته طلایی برای درست کردن پنکیک خوشمزه در منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید