6 بازی اکشن چالش برانگیز برتر برای هواداران نینجا گایدن

به گزارش اردکان خبر، نینجا گایدن در دنیای گیمینگ به عنوان پیش گام ژانر هک اند اسلش شناخته می گردد و عناوین ان ای اس آن جز محبوب ترین های ژانر به شمار می آیند. با ریبوت مجموعه و تغییر نام آن به نینجا گایدن، طرفداران با منظره خونین و خشونت بار سه بعدی جدیدی برای فرنچایز روبه رو شدند.

6 بازی اکشن چالش برانگیز برتر برای هواداران نینجا گایدن

سری تازه با انتشار چندین و چند باره عناوین تکراری بر روی پلتفرم های مختلف همراه می گردد. نینجا گایدن کنسول ایکس باکس 360 با نام Ninja Gaiden Black و نینجا گایدن کنسول پلی استیشن 3 با نام Ninja Gaiden Sigma شناخته می شوند. دنباله های فرنچایز نیز سرنوشت مشابهی دارند که برای آن دسته از طرفدارانی که به اشتباه تصور می کردند بازی تازهی قرار است عرضه گردد ناراحت نماینده است. به هرحال سه گانه نینجا گایدن مورد تحسین بسیاری از منتقدان نهاده شد. پس از اتمام این سه عنوان اما شاید اشتیاقتان برای بازی های هک اند اسلش کاملاً رفع نگردد. تازه واردان این ژانر شاید با خود فکر نمایند که به ما بازی های مشابه بیشتری احتیاج داریم. پس ما خواسته شما را در این مقاله برآورده کردیم. با ما همراه شوید.

6. پیغام رسان (The Messenger)

تهیه نماینده: Devolver Digital

سازنده: Sabotage Studio

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

بازی پیغام رسان یک بازی سکو بازی دوبعدی با گیم پلی و گرافیکی مشابه نینجا گایدن ان ای اس. بازی بر روی شما موضوع دارد. قهرمان غربی به پیغام رسان مأموریت داده تا یک طومار را به قله یک کوهستان دوردست برساند. در طول راه بازیکن به وسیله یک شیطان بامزه به نام کوآربل و یک مغازه دار آبی پوش یاری می گردد. با یاری رسانی کوآربل و مغازه دار مرموز شما با انبوه دشمنان می جنگید و مهارت های تازهی به دست می آورید. مانند نینجا گایدن اورجینال این بازی شامل سکو بازی و آپگریدهای فراوان است که در قالب تکنیک ها و گجت ها در اختیار بازیکنان قرار می گیرند. گیم پلی پیغام رسان سخت اما دست ودل باز است. انواع مختلف دشمنان بازیکن را برای شکست آن ها مجبور به تطبیق می نمایند. می توان با اطمینان گفت که دیوالور دیجیتال می دانستند دارند چه کار می نمایند.

5. شیطان هم می گرید (Devil May Cry)

تهیه نماینده: Capcom

سازنده: Capcom

پلتفرم ها: پلی استیشن 2، پلی استیشن 3، پلی استیشن 4، ایکس باکس 360، ایکس باکس وان، کامپیوتر

بازی شیطان هم می گرید یکی از عناوین شناخته شده تر در این ژانر است. اولین بازی شیطان هم گرید در سال 2001 میلادی عرضه شد. داستان بازی دانته، یک شکارچی شیطان را دنبال می نماید که از تهاجم های شیطانی به دنیا جلوگیری می نماید. این مجموعه به سرعت به خاطر مانورهای نبردی خوش ترکیبش و عناصر وحشت بقای خود به محبوبیت رسید. هرچند دنباله های بعدی پس از بازی اول بیشتر به سوی نبرد اکشن محور سوق پیدا کردند و بازیکن قابلیت تعویض سلاح خود در میان حملات را داشت. علاوه بر این یک سیستم امتیاز برای تکنیک و مهارت فرد در مبارزات نیز مورد استفاده قرار می گیرد. این سیستم امتیاز بر اساس نحوه ترکیب کامبوها و اجرای حرکات ویژه عملکرد شما را ارزیابی می نماید.

4. متال گیر رایزینگ: انتقام دوباره (Metal Gear Rising: Revengeance)

تهیه نماینده: Konami

سازنده: Platinum Games

پلتفرم ها: پلی استیشن 3، ایکس باکس 360، کامپیوتر

بازی متال گیر طلوع انتقام دوباره برداشتی اکشن محور تر بر روی سری محبوب متال گیر سالید است و بازیکنان در کنترل رایدن قرار می دهد. رایدن یک سایبورگ شمشیرزن است که پس از کشته شدن فرد تحت حفاظت خود به دست یک سایبورگ دیگر در پی انتقام از او می رود. گیم پلی بازی طراحی جذابی دارد و ویژگی خاصی به نام Blade Mode را دارد که به رایدن اجازه می دهد جایی را که شمشیرش خواهد برید مورد هدف قرار دهد.

این مکانیک اجازه حملات دقیق و آسیب رساندن به محیط بازی را به بازیکن می دهد. خارج از Blade Mode و بخش های اختیاری مخفی کاری، متال گیر طلوع سیستم مبارزه مورد تحسین نهاده شده ای دارد که هم نوآورانه است و هم هیجان آور. این بازی در جامعه هک اند اسلش و طرفداران متال گیر به محبوبیت رسید و در استیم امتیاز کامل 10/10 دارد و نمره 83 در سایت متاکریتیک.

3. نی او (Nioh)

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment

سازنده: Team Ninja

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، کامپیوتر

نی او برای علاقه مندان به نینجا گایدن مانند خانه دوم خواهد بود زیرا این بازی نیز به وسیله تیم نینجا ساخته شده است. در نی او شما در نقش ویلیام آدامز ایرلندی بازی می کنید که به ژاپن سفر می نماید تا از افتادن ماده ای قدرتمند به نام امریتا به دست یک جادوگر جلوگیری کنید. بازی منحصر به فرد است اما سیستم مبارزه آن به خاطر سیستم سلامت تعبیه شده در آن بسیار سخت است. این سیستم از شاخصه ای به نام Ki Pulse استفاده می نماید تا سلامت بازیکن را بازیابی کند و از آسیب پذیری ویلیام جلوگیری می نماید. اگر شما در انجام Ki Pulse ناموفق عمل کنید آماده باشید تا دشمنان از نقطه ضعفتان سواستفادع نمایند. این ویژگی بعلاوه سه شرایط بدن مختلف را در بر می گیرد که امکان انجام حملاتی را می دهد که بر روی دشمنان به خصوص موثرتر هستند.

ویلیام به سلاح های گوناگونی دسترسی دارد مثل ریو در نینجا گایدن. شمشیر، سلاح های بلند، کوساری گاما و بعلاوه سلاح های دوربرد. اگر در پی چالش هایی با ریسک بالا و جایزه بالا هستید پیداکردن بازگشتگان شما را به خواسته تان می رساند. بازگشتگان دشمنانی هستند که بر اساس بازیکنانی که در منطقه ها مختلف بازی مرده اند ساخته شده اند که با کشتن آن ها جایزه به دست خواهید آورد. آن ها می توانند از ویژگی های گیم پلی مشابه شما استفاده نمایند پس در صورت رویارویی با یکی از این اشخاص مواظب خود باشید.

2. خدای جنگ (God Of War)

تهیه نماینده: Sony Interactive Entertainment

سازنده: Santa Monica Studio

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، کامپیوتر

خدای جنگ را می توان برادر ناتنی نینجا گایدن قلمداد کرد. بازی بر روی کریتوس تمرکز دارد یک جنگجوی اسپارتان که در پی گرفتن انتقام از آرس است. از آن موقع خدای جنگ به چهره پلی استیشن تبدیل شده و به جنگ های فوق العاده خونین و نبردهای باس شگفت انگیزش شهره است. سلاح های اصلی که در طول ماجراجویی خود استفاده می کنید شمشیرهای هرج ومرج نام دارند. یک جفت شمشیر به هم زنجیر شده که به آتش آغشته شده اند. این سلاح به وسیله آرس ساخته شده تا به وسیله کسی که به مقام قهرمانی او می رسید به دست گرفته گردد. با آپگرید کردن شمشیرها به وسیله ارز داخل بازی می توانید کامبوها و روش های تازه برای کشتن دشمنان به دست بیاورید. گیم پلی بر روی انجام کامبوها با سلاح ها و ازپای درآوردن دشمنان با QTE تمرکز دارد. این QTEها به شما گوی های سلامت یا گوی های سرخ هدیه می دهند. نبردهای باس معمولاً بسیار بزرگ تر از کریتوس هستند و باید با QTE آن ها را کشت. با تمام این حرف ها باید خاطرنشان شوم که نبردها همچنان سختی زیادی دارند ولی همین مسئله شکست دادن دشمنانتان را بسیار لذت بخش تر می نماید.

1. سایبرشدو (Cyber Shadow)

تهیه نماینده: Yacht Club Games

سازنده: Mechanical Head Studios

پلتفرم ها: پلی استیشن 4، ایکس باکس وان، کامپیوتر، نینتندو سوییچ

اگر هنوز هم در پی بازی هایی مانند نینجا گایدن کلاسیک هستید بازی سایبرشدو گزینه مناسبی برای شماست. سایبرشدو در یک آینده پادارمانی جریان دارد که شما در آن در نقش شدو، یک نینجای سایبورگ بازی می نماید. شدو میخواهد قبیله خود را از شر موجودات مصنوعی که به نظر می رسد آن ها را برای به دست آوردن قدرتشان کشت می دهند رهایی بخشد. سازنده بازی آرن هونزیکر مدعی شد که بازی طراحی مراحل ماریو، مهارت ها و اکشن نینجا گایدن، جلوه بصری بتمن و طراحی دشمنان کانترا را دارد. گیم پلی سایبر شدو ترکیبی از سکو بازی و بیت ام آپ است. به مگامن فکر کنید ولی با نینجا و روبات. در کل این بازی گزینه بسیار مناسبی برای طرف داران نینجا گایدن است.

منبع: TheGamer

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 13 مرداد 1401 بروزرسانی: 13 مرداد 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1165

به "6 بازی اکشن چالش برانگیز برتر برای هواداران نینجا گایدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "6 بازی اکشن چالش برانگیز برتر برای هواداران نینجا گایدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید