60 تیم کسب و کار در رویداد سرمایه گذاری استارت آپی به رقابت می پردازند

به گزارش اردکان خبر، مدیر ارتباطات و رسانه 100 استارت آپ گفت: از صبح امروز نزدیک به 60 کسب وکار استارتاپی با یکدیگر به رقابت می پردازند تا بتوانند سرمایه جذب نمایند.

60 تیم کسب و کار در رویداد سرمایه گذاری استارت آپی به رقابت می پردازند

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، از صبح امروز 27 شهریور بزرگترین رویداد سرمایه گذاری استارتاپی کشور در مرکز رویداد های سلام 100 استارتاپ شروع به کار کرد. 700 تیم در مرحله اولیه این رویداد ثبت نام نموده بودند که به گفته مدیر ارتباطات و رسانه این برنامه در نهایت پس از داوری طرح ها 60 تیم به مرحله نهایی راه یافتند. قرار است در خاتمه امروز با رای داوران به تیم یا تیم های برگزیده سرمایه ای تخصیص یابد.

ناصر غانم زاده، مدیرعامل یک استارتاپ که در این رویداد به عنوان داور حضور دارد درباره سطح طرح ها گفت: حدود پنجاه طرح از تعداد زیادی طرح انتخاب شده است که بعضی از آن ها کسب وکار های جاافتاده ای هستند. یعنی بسیاری از آن ها استارتاپ هایی هستند که اصطلاحا دارند برای سطح میانی خود سرمایه جذب می نمایند، بنابراین در میان این استارتاپ ها، کسب وکار های دو، سه و یا چهار ساله وجود دارد. در مجموع سطح خوبی دارند.

وی در پاسخ به پرسشی درباره فاکتور هایی که مورد داوری قرار می گیرند؛ گفت: به طور کلی اگر استارتاپ جوان باشد من ویژگی های تیم را در نظر می گیرم. این که چه قدر با هم هم خوانند و یکدیگر را کامل می نمایند برای من مهم است. پس از آن به محصول توجه می کنم در ادامه هم بحث های بیزینسی مانند مدل کسب وکار و این که چه تعداد مشتری جذب نموده است اهمیت می یابد.

در ادامه، عارفه واعظی، یکی از اعضای یک استارتاپ درباره کسب وکاری که شکل داده اند گفت: تقریبا چهار سال است که روی ایده ای در مورد دکوراسیون داخلی کار می کنیم. تیم ما سه نفره است که یکی از اعضای تیم معماری خوانده است، دیگری فارغ التحصیل طراحی صنعتی است و یکی از اعضا هم متخصص نرم افزار است. هدف ما این است که افراد بتوانند با سلیقه خود خانه های خوبی داشته باشند و هر وسیله ای که برای دکوراسیون داخلی می خرند همانی باشد که میخواهند تا هم در هزینه و هم در زمان صرفه جویی گردد.

وی ادامه داد: ما این امکان را فراهم می کنیم که در فضا های سه بعدی بتوانند با مبلمان واقعی چیدمان نمایند و چیدمان مورد نظر خود را با بقیه به اشتراک بگذارند و از نظرات آن ها بهره مند شوند. هدف دوم ما این است که کاربران بتوانند محصول مورد نظر خود را با تکنولوژی واقعیت اضافه کرده ببینند.

وی درباره چالش های ایجاد یک کسب وکار دانش بنیان توضیح داد: یکی از چالش های ما این بوده است که دانشجویان رشته های مختلف اقتصاد یا بیزینس نمی خوانند و به همین دلیل یادگیری این که یک بیزینس چطور شکل میگیرد زمان زیادی احتیاج دارد. علاوه بر آن، جذب سرمایه گذار مشکل است، زیرا به دلیل وجود تحریم ها ریسک پذیری سرمایه گذاران پایین آمده و طبیعتا سرمایه گذاران شواهد زیادی احتیاج دارند که مطمئن شوند سرمایه گذاری آن ها چه میزان ریسک دارد.

میلاد زندی، یکی دیگر از افرادی است که به این رویداد آمده تا کسب وکار خود را معرفی کند و در این رقابت سرمایه گذاری جذب کند، درباره شکل گیری این کسب وکار اظهار کرد: استارتاپ ما حدود یک سال است که شکل گرفته و ایده محوری آن این است که انسان ها همواره نمی توانند جوابگوی کاملی برای مشتریان یک سازمان باشند. بر این اساس، ضعف هایی که نیرو های انسانی در سازمان ها دارند را می توان با ابزار هوشمندی که بدون وقفه به کاربران پاسخ ارائه می دهد رفع کرد.

وی اضافه کرد: با گسترش این کسب وکار تصمیم گرفتیم تنها ارائه دهنده خدمات هوشمند مبتنی بر متن باشیم یعنی اگر کسی بخواهد موفقیت یا شکست یک کمپین را آنالیز کند می تواند از خدمات ما استفاده کند. علاوه بر آن، این ابزار هوشمند می تواند پاسخ کامنت های مشتریان را بدهد و همچنین دیتا را در بستر پیغام رسان دریافت و در پایگاه داده خود ذخیره کند.

علی موسوی، یکی از داوران این رویداد است که درباره شکل گیری آن توضیح داد: رویداد 100 استارتاپ با فعالیت موسسه دانش بنیان برکت شروع شد. این موسسه پیگیر شد تا بقیه بازیگران اکوسیستم را هم درگیر کند و در نهایت این رویداد با فرض جمع آوری حدود 20 میلیارد تومان سرمایه گذاری اولیه بر روی 100 استارتاپ شکل گرفته است.

وی با بیان این که داوری شش طرح را برعهده دارد؛ گفت: تیم هایی که دیده ام تیم های خوبی هستند و بعضا بعضی از آن ها راند های قبلی سرمایه گذاری را هم طی نموده اند.

موسوی اضافه کرد: به نظرم اصلی ترین مسئله ای که استارتاپ ها باید به آن توجه نمایند دیدن بازارشان است. تیم ها باید با خود روراست باشند و در مورد توانمندی های خود اغراق ننمایند. بهتر است تیم ها صحبت های سرمایه گذاران و منتور های خود را بپذیرند و پیشنهاد هایی که برای بهتر شدنشان ارائه می گردد را بپذیرند.

در بخش دیگری از این برنامه، ارسلان باسلی زاده، مدیر ارتباطات و رسانه این رویداد، با بیان این که رویداد سکوی پرتاب 100 استارتاپ دومین رویدادی است که در حوزه سرمایه گذاری استارتاپی در کشور برگزار می گردد؛ گفت: دور اول این رویداد در زمستان برگزار گردید و متاسفانه به دلیل شیوع کرونا فاصله زیادی بین برگزاری اولین و دومین رویداد ایجاد شد. خدا را شکر این برنامه در بهترین حالت از لحاظ بهداشتی در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: 700 تیم در رویدادی که در حال حاضر در حال برگزاری است ثبت نام کردند که بعد از مراحل کارشناسی مختلف در حال حاضر 60 تیم مورد داوری قرار گرفته اند. با توجه به نظرات داوران، بر روی تیم های مستحق سرمایه گذاری خواهد شد. کوشش ما این است که سالیانه این بیست میلیارد تومان بر روی صد استارتاپ سرمایه گذاری گردد. کوشش می کنیم این هدف محقق گردد. در این رویداد سقف دویست میلیون تومان برای سرمایه گذاری در نظر گرفته شده است. ما در حوزه بذری و پیش بذری سرمایه گذاری می کنیم یعنی بر روی تیم هایی که هنوز آن قدر قوی نیستند و فاصله شش ماهه تا دو ساله با نقطه رشد دارند و سه یا چهار راند سرمایه گذاری را باید طی نمایند.

باسلی زاده درباره فرایند داوری گفت: ما هفت میز داوری داریم که این تیم ها را آنالیز می نمایند و آنالیز به این شکل است که این تیم ها باید در یک بازه زمانی مشخصی کار خود را ارائه دهند و بعد از آن داور ها پرسش و پاسخی دارند و به تیم ها امتیاز می دهند. این رویداد عصر امروز و با معرفی تیم های برگزیده به خاتمه می رسد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 آبان 1399 بروزرسانی: 7 آبان 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 273

به "60 تیم کسب و کار در رویداد سرمایه گذاری استارت آپی به رقابت می پردازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 تیم کسب و کار در رویداد سرمایه گذاری استارت آپی به رقابت می پردازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید