آبشار زیبای نورالی در ارتفاعات هزار مسجد خراسان، عکس

به گزارش اردکان خبر، آبشار نورالی در استان خراسان رضوی واقع است. این آبشار در منطقه زیبای النگ حیدری در ارتفاعات هزار مسجد در نزدیکی کوه گوش اسبی و نورالی واقع است.

آبشار زیبای نورالی در ارتفاعات هزار مسجد خراسان، عکس

نورعلی که به گویش محلی آن را نورالی می گویند قله ای از رشته کوه هزار مسجد است. برای دسترسی به این آبشار به طرف شهرستان لایین نو حرکت کنید. سپس از لایین به روستای چهار راه بروید. روستای چهارراه آخرین روستا در این راستا است.

در فصل زمستان برای دسترسی به این روستا احتیاج به خودرو یاری دار است. از این نقطه به بعد پیاده تا منطقه عرب چاه حرکت کنید. این محل بواسطه داشتن چشمه و اتاق خالی محل مناسبی برای شب مانی است. راستا چهارراه تا عرب چاه از راستا رودخانه عبور میکند.

هزار مسجد، این رشته کوه از شمال غربی به سمت جنوب غربی و در ادامه آن رشته کوه مزداوند (مزدوران) به ارتفاع 1200 متر، قره داغ به ارتفاع 1650 متر، کپه داغ و بالخان ترکمنستان کشیده شده است. بخشی از کوه های هزارمسجد را کپه داغ می نامند. در امتداد جاده درگز - قوچان، رشته کوه به نام الله اکبر خوانده می گردد.ارتفاع قله اصلی هزار مسجد 3000 متر است.

آبشار نورالی در منطقه النگ حیدری در ارتفاعات هزار مسجد در نزدیکی کوه گوش اسبی قرار گرفته است

در دامنه شمالی این رشته کوه، منطقه کلات نادری قرار گرفته و در کوهپایه های این کوهستان، دشت قره قوم ترکمنستان و در شما شرق آن مشهد قرار گرفته است.

امتدادرشته کوه هزار مسجد در جنوب منطقه سرخس، از تپه های تشکیل شده است که ارتفاع آن از 800 متر تجاوز نمی نماید.

رودخانه هریرود که در اینجا تجن نام دارد و مرز ایران و ترکمنستان را تشکیل می دهد، شکافی را در این تپه ها باز می نماید و ارتفاع این تپه ها250 متر است.

منبع: گردشبان
انتشار: 14 مرداد 1400 بروزرسانی: 14 مرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 803

به "آبشار زیبای نورالی در ارتفاعات هزار مسجد خراسان، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشار زیبای نورالی در ارتفاعات هزار مسجد خراسان، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید