آیا به زودی هوش مصنوعی جای نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا را می گیرد؟!

به گزارش اردکان خبر، صبح داشتم به رقابت شدید این روزها در فضای وب فارسی در خصوص کلیدواژه های با اندازه جستجوی زیاد که هیت زیاد سایت های را تضمین می نمایند، فکر می کردم. در نگاه اول شاید (از دید کسب و کار) خیلی زیرکانه به نظر برسد که شما انرژی و سرمایه شرکت خود را به جای اینکه صرف فراوری محتوایی کنید که بازدیدنماینده ای نمی آورد یا منجر به دیده شدن محصول و خدمات شما نمی گردد به جهت درست بیندازید.

آیا به زودی هوش مصنوعی جای نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا را می گیرد؟!

اما از آن سو دو مشکل وجود دارد: بیشتر کلیدواژه های خوب قبلا کشف شده اند و ده ها سایت در خصوصشان مطلب SEO شده خوب فراوری نموده اند. بنابراین ممکن است شما مقاله خوبی فراوری کنید و علیرغم رعایت مسائل فنی، نتیجه دراماتیک نگیرید. در زمینه پزشکی تقریبا شرایط به این صورت است. سایت های پزشکی فارسی خیلی زیاد شده اند و این روزها بیشتر پزشکان متخصص برای خودشان سایت دست و پا نموده اند و چون متوجه شده اند که یک سایت خوب می تواند برایشان بیمار بیاورد، هزینه زیادی برای فراوریمحتوا و SEO کردن آنها کنار می گذارند.

اگر هم بخواهید انرژی خود را صرف کلیدواژه های نوی خوب کنید، باز هم کارتان تضمینی پیروز نخواهد بود. دیر با زود کلیدواژه پربازدید شما با تحلیلی که رقبا از شما به عمل می آورند، کشف می شوند و موقعیت شما در صفحه نخست گوگل تهدید می گردد.

داشتم به اینها فکر می کردم که یک مقاله جالب دیدم که در آن به تهدید ابزارها و نرم افزارهای هوش مصنوعی که می توانند اتوماتیک محتوا فراوری نمایند، اشاره شده بود. دیر یا زود این ابزارهای اتوماتیک در قسمت زبان فارسی هم وارد خواهند شد. پس نویسندگان و وبلاگ نویس ها و فراورینمایندگان محتوا بیکار خواهند شد؟

مقاله حاضر که من نظر خودم را به آن اضافه نموده ام، می کوشد به این مطلب و نیز مسئله ای که در ابتدای پست به آن اشاره کردم، پاسخ بدهد.

ابزار های نوشتن هوش مصنوعی در حال افزایش هستند و می توانند یک مقاله کامل را از ابتدا بنویسند. اما آیا آن ها خواهند توانست جایگزین نویسندگان واقعی و انسانی شوند؟

اگر شما از مهارت های نوشتاری خود برای پول درآوردن استفاده می کنید، ممکن است، با شنیدن اخبار مربوط به پیشرفت های هوش مصنوعی نگران شده باشید.

اما آیا واقعا هوش مصنوعی می تواند جایگزین نویسندگان حرفه ای گردد و اگر آری، چه زمانی؟!

برنامه نوشتن با هوش مصنوعی چیست؟

برنامه های نوشتن با هوش مصنوعی ابزار ها یا نرم افزار هایی هستند که از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای فراوری محتوا استفاده می نمایند. با پیشرفت در این ابزار، بعضی از نویسندگان حرفه ای می ترسند که ممکن است کار آن ها را به دست بگیرد.

طبق گزارش مجمع جهانی اقتصاد، هوش مصنوعی 85 میلیون شغل انسانی را اشغال خواهد نمود، اما بعلاوه تا سال 2025،حدود 97 میلیون شغل تازه ایجاد خواهد نمود.

نوشتن با هوش مصنوعی چگونه کار می نماید؟

هنگامی که به نرم افزار نوشتن با هوش مصنوعی، موضوع و کلمات کلیدی مورد نظر خود را می دهید، آنها داده ها را از میلیون ها وب سایت در اینترنت جمع آوری می نماید. سپس با درک قواعد گرامری و نقطه گذاری، ساختار جمله و سایر دستورات، مطلب را می نویسند. تازه آن هم با رعایت دستورات شما در خصوص محدودیت کلمه، لحن، قالب و غیره!

علاوه بر این، این نرم افزار با استفاده از یادگیری ژرف و پردازش زبان طبیعی، الگو های عملکرد مغز انسان را کپی می نماید و تضمین می نماید که قطعه نوشته شده حاوی جریان طبیعی زبان باشد.

به عبارت ساده، نرم افزار از الگوریتم هایی برای جمع آوری داده ها و سپس پردازش و تبدیل آن ها برای متنی خوش خوان استفاده می نماید.

انواع نرم افزار نوشتن هوش مصنوعی

برای درک انواع نرم افزار های هوش مصنوعی و آنچه که آن ها باید ارائه دهند، در اینجا فهرست کوچکی از نرم افزار های نوشتن هوش مصنوعی با هزینه آن ها آورده شده است.

Wordsmith

Wordsmith یک نرم افزار نوشتن AI بازبان طبیعی است. شما می توانید از این نرم افزار برای فراوری بیش از 1000 مقاله در ماه با استفاده از اشتراک پولی 250 دلاری بهره ببرید.

AI Writer

AI Writer به شما یاری می نماید انواع مختلف محتوا را برای بازاریابی و احتیاج های شخصی فراوری کنید. به عنوان مثال، می توانید از آن برای فراوری مقالات تازه یا بازنویسی مقالات موجود بهره ببرید. تنها کاری که باید انجام دهید این است که عنوان را وارد کنید و چند کلمه کلیدی که پیرامون آن ها به محتوای خود احتیاج دارید اضافه کنید.

شما بعلاوه می توانید سیستم وبلاگ نویسی اتوماتیک را با آن تنظیم کنید. این ابزار برای فراوری انبوهی از محتوای کوتاه که بعداً می توانید خودتان را توسعه دهید یا به تیم نویسندگی خود ببرید، برترین انتخاب است.

اشتراک از 19 دلار در ماه آغاز می گردد.

کوییل ربات

Quill Bot اساساً یک ابزار بازنویسی است که به شما یاری می نماید نوشته خود را به روز کنید و جملات، پاراگراف ها یا حتی کل مقالات خود را تقویت کنید.

شما می توانید از این ابزار به صورت رایگان بهره ببرید، اما این ابزار فقط با محدودیت 700 کاراکتر ارائه می گردد. پس از آن، حق اشتراک از 6.67 دلار در ماه آغاز می گردد.

Writersonic

Writersonic یک ابزار نوشتن هوش مصنوعی است که برای فراوری محتوای وبلاگ ها، صفحات فرود، شرحات محصول، تبلیغات و غیره استفاده می گردد. از فناوری GPT-3 آن برای ارتباط محتوا با خوانندگان استفاده می نماید.

این نرم افزار الگو های موجود در اینترنت را با توجه ورودی شما تجزیه و تحلیل می نماید و مطابقت می دهد، سپس بر اساس نتایج، به شما در فراوری محتوا یاری می نماید.

این نرم افزار بعلاوه می تواند به شما یاری کند تا عنوان خوبی برای ویدئو های یوتیوب، شرحات ویدیو، ایده های راه اندازی کسب و کار تازه و غیره انتخاب کنید.

اشتراک این نرم افزار با قیمت 9.99 دلار در ماه با یک دوره آزمایشی رایگان 7 روزه است.

مقاله فورج

Article Forge یک ابزار قدرتمند و پیشرفته برای نوشتن محتوا است که می توانید از آن برای فراوری مقالات کامل در عرض چند ثانیه بهره ببرید. بعلاوه می توانید از آن برای بازنویسی وبلاگ ها، مقالات یا تکالیف خود و ارتقای محتوا بهره ببرید.

برای آغاز، باید کار ساده ایرا انجام دهید: عنوان، کلمات کلیدی، کلمات کلیدی اختیاری، محدودیت کلمات، لحن و غیره را وارد کنید و منتظر بمانید تا مقاله تازهی فراوری گردد. نتیجه هرگونه سرقت ادبی خواهد بود! این ابزار بعلاوه می تواند برای فراوری محتوا به صورت انبوه استفاده گردد.

این نسخه آزمایشی رایگان دارد، اما اگر مزایای بلندمدت استفاده آن را می خواهید، باید اشتراک ماهانه آن را به قیمت 57 دلار یا یک برنامه سالانه 327 دلاری بخرید.

اما چرا ابزار های نوشتن هوش مصنوعی نمی توانند جایگزین نویسندگان حرفه ای شوند؟

اکنون که درک درستی از نوشتن هوش مصنوعی ایجاد نموده اید، بیایید سعی کنیم به این سوال پاسخ دهیم: آیا نرم افزار نوشتن هوش مصنوعی جایگزین نویسندگان محتوای حرفه ای خواهد شد؟

خب، پاسخ ساده این است که خیر. و در اینجا بعضی از دلایل را آن ذکر می کنیم.

حتی اگر هوش مصنوعی بر اساس فکت ها و اطلاعاتی که از سراسر وب جمع آوری می نماید محتوا ایجاد کند، نمی تواند خلاقانه باشد و همدلی و احساسات را برانگیزد.

انسان ها داستان سراهای بزرگی هستند. ما عاشق گفتن و گوش دادن به داستان هایی هستیم که ما را ملزم به ایجاد و درک عبارات می نماید. با این حال، تقلید از این فرایند داستان سرایی فعلا فراتر از توانایی های هوش مصنوعی است. علت اصلی این امر ناتوانی در درک احساسات و افکار پیچیده انسانی است.

تمام کاری که هوش مصنوعی می تواند انجام دهد این است که داده ها را کپی نموده و تمام کوشش خود را برای پردازش آن ها در قالب زبان طبیعی انجام دهد.

یک ماشین نمی تواند با نویسندگان حرفه ای در آن رقابت کند. از هوش مصنوعی برای فراوری محتوای ساده توصیفی و یا مقاله جمع بندی شده با ادبیات قابل درک استفاده کرد، اما تکیه کامل بر آن می تواند برای پیروزیت بلندمدت، کاملا اشتباه است.

چگونه از حرفه نوشتن خود را به خاطر پیشرفت نرم افزارهای هوش مصنوعی از دست ندهیم؟

اگر نگران این هستید که هوش مصنوعی شغل شما را در آینده تصاحب کند، در اینجا چند راه برای غلبه بر این تهدید را ذکر می کنم:

با خلاقیت بنویسید، نه فقط برای سئو

اول به خواننده فکر کنید و بعد به SEO. متاسفانه این روزها در وب فارسی رسم شده که یک مقاله خوب را یک مقاله بدانند که به زور هم شده طولانی شده باشد و به 1500 کلمه رسیده باشد و دارای چگالی تکرار کلمه کلیدی در حد تعیین و پراکندگی منطقی این کلمه کلیدی در طول مقاله و زیرعنوان ها و … باشد.

نویسنده ها آنقدر حواسشان به این نکات فنی است که اصلا فراموش می نمایند برای انسان دارند می نویسند. متنشان را می خوانید از تکرار بی معنی کلمات کلیدی حالتان به هم می خورد و از اینکه غنای واژگان در آنها کم است، دل آزرده می شوید و می بینید که هیچ مقدمه خوب و یا داستان سرایی جانبی در مقاله وجود ندارد. هیچ ایده و احساسی آنها برنمی انگیزند!

اما شما اگر خلاقانه برای انسان بنویسید، مقاله شما از حالت روباتیک درمی آید و متمایز خواهد شد.

احتیاجهای خوانندگان را درک کنید و به سؤالاتی که در فکرشان است و حتی بر زبان نیاورده اند؛ پاسخ بدهید

کاری که می توانید انجام دهید این است که درخواست های پشتیبانی یا انجمن های عمومی را آنالیز کنید تا درک بهتری از مسائل مخاطبان خود داشته باشید. معین کنید که آن ها از چه کلماتی در هنگام پرداختن به یک موضوع استفاده می نمایند. سپس از همان کلمات در ابتدای پست های وبلاگ خود بهره ببرید.

علاوه بر آن، از داستان سرایی برای شرح سناریویی که برای جذب خواننده می گذرد، بهره ببرید.

احساس و باز هم احساس

قبل از آغاز کار بر روی پروژه خود، به این فکر کنید که خواننده شما هنگام جستجوی این موضوع چه احساسی باید داشته باشد. سپس، آن احساس را با استفاده از کلمات توصیف کنید. این به آن ها این ایده را می دهد که شما آن ها را دریافت می کنید.

نرم افزار هوش مصنوعی بهتر می شوند، اما اگر شما نویسنده خلاق واقعی باشید، از آنها به عنوان یک ابزار استفاده می کنید و آنها دشمن شما نخواهند بود

به جای ترس از اینکه هوش مصنوعی شغل شما را تصاحب کند، از آن به نفع خود بهره ببرید. آنها اتفاقا می توانند مراحل خسته نماینده نوشتن را برای شما انجام بدهند و به شما فرصت بیشتری برای تمرکز روی ایده ها بدهند.

در ابتدای پست در خصوص رقابت شدید SEO نوشتم. یک راه حل که می تواند صورت مسئله را پاک کند این است که با جنبه انسانی دادن به مقالات خود کاری کنید که اصلا خواننده به جای گوگل کردن، مستقیم آدرس سایت شما را در نوار آدرس تایپ کند.

وقتی به جای خواننده گذری، درصد منطقی از خوانندگان مستقیم پیدا کردید، به هدف خود رسیده اید. اتفاقا بسیاری از مقالاتی که خاطره شما را برای همواره در فکر یک مخاطب می نشانند، آنهایی هستند که ممکن است SEO خاصی هم نداشته باشند. مثلا وقتی برای بیان مسائل روی جامعه، مثال های نقض تاریخی را در یک مقاله می آورید و شرایط را با هم مقایسه می کنید و به خواننده امید می دهید، چنین مقاله ای ممکن است خواننده را هیجان زده کند و به اصطلاح روزش را بسازد، اما ممکن است چنین مقاله تاثیربرانگیزی هیچ ترافیکی خاصی از گوگل برای شما نیاورد.

نمی گویم که در مقاله های خوب خود ظرایف فنی SEO را رعایت نکنید، بلکه مقصودم این است که شاید شما نویسنده خلاقی باشید که بهتر است استعداد خود را در جبهه و زمین بازی دیگری به کار بیندازید.

بله! الان راه حل بسیاری از سایت های فراوری مقاله به صورت انبوه است. ممکن است آنها در هدف خودشان که تصاحب رتبه کذایی الکسایی باشد هم پیروز شده باشند. اما فقط چند مقاله خوب در هفته می تواند برندی از شما درست کند که صدها مقاله هفتگی آن سایت ها از آن عاجز هستند.

راه حل باز هم هوشمندانه فعالیت در هر دو جهبه است، ترافیک پایه SEO برای خود درست کنید، اما مقالاتی هم داشته باشید که مستقیم با جان و دل خوانندگان سخن بگویند. به زبان ساده گاهی برای دل خود بنویسید. اگر چنین کنید و بی توقع و بی چشمداشت باشید اتفاقا همین مقالات بازخورد خوبی برایتان به ارمغان خواهند آورد.

منبع: یک پزشک
انتشار: 10 اسفند 1400 بروزرسانی: 10 اسفند 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1028

به "آیا به زودی هوش مصنوعی جای نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا را می گیرد؟!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آیا به زودی هوش مصنوعی جای نویسندگان و تولیدکنندگان محتوا را می گیرد؟!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید