ابراز نگرانی انگلیس از شرایط ناوالنی

به گزارش اردکان خبر، وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه ای نسبت به گزارش های منتشر شده درباره وخامت حال الکسی ناوالنی چهره سرشناس و یکی از رهبران اصلی اپوزیسیون دولت مسکو ابراز نگرانی و بر لزوم دسترسی او به خدمات درمانی تاکید نمود.

ابراز نگرانی انگلیس از شرایط ناوالنی

در این بیانیه که یک نسخه آن در حساب توئیتری وزارت امور خارجه انگلیس منتشر شده آمده است: ما از مقام های رسمی روسیه می خواهیم که او را سریع و بدون قید شرط آزاد نموده و درباره مسمومیت او تحقیقات کاملی را صورت دهند.

گزارش های تائید نشده حاکیست که الکسی ناوالنی، با محرومیت از خواب در زندان تحت شکنجه قرارگرفته است. وکلای او نیز از وخامت حال جسمانی او در زندان خبر داده و نسبت به در خطر بودن شرایط سلامتی و جان وی ابراز نگرانی نموده اند.

ناوالنی یکی از اصلی ترین منتقدان پوتین و از داوطلبان شرکت برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری 2018 میلادی روسیه بود که به دلیل محکومیت قبلی از نامزدی در انتخابات منع شد.

وی بیستم ماه اوت (سی ام مرداد) سال گذشته در بازگشت از سیبری به مسکو بیمار شد و پس از فرود اضطراری هواپیما به بیمارستانی در شهر تومسک سیبری منتقل شد و سپس به یک مرکز درمانی در برلین انتقال یافت، جایی که پزشکان آلمانی در اوایل ماه جاری اعلام کردند، نشانه هایی از مسمومیت وی با ماده سمی نوویچوک وجود دارد.

سازمان منع تسلیحات شیمیایی نیز با آنالیز نمونه های گرفته شده از ناوالنی در یک مرکز درمانی ارتش آلمان در برلین اعلام نموده است که در خصوص وی ماده سمی نوویچوک بکار گرفته شده است. اما روسیه این ادعاها را رد نموده و کاملا بی اساس می داند.

دادگاه مسکو بهمن ماه گذشته پس از چند ساعت شور ناوالنی را به تحمل مجازات دو سال و نیم حبس محکوم کرد.، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 22 فروردین 1400 بروزرسانی: 22 فروردین 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 609

به "ابراز نگرانی انگلیس از شرایط ناوالنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ابراز نگرانی انگلیس از شرایط ناوالنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید