اتهام زنی کانادا علیه روسیه به روابط شکننده دو جانبه لطمه می زند

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از اسپوتنیک، سفارت روسیه روز پنج شنبه با انتشار یک اطلاعیه به اتهام زنی های کانادا علیه مسکو واکنش نشان داد.

اتهام زنی کانادا علیه روسیه به روابط شکننده دو جانبه لطمه می زند

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

در این اطلاعیه آمده است: کوشش ها برای گذاشتن بار مسئولیت حمله سایبری ادعایی بر دوش روسیه کاملاً بی پایه و اساس است… دنباله روی کردن از سیاست غیرمسئولانه ایالات متحده علیه روسیه بر مبنای ادعاهای جعلی و دور از ذهن، برای شرایط شکننده روابط دوجانبه سیاسی زیان آور است.

سفارت روسیه اظهار داشت که بارها در زمینه امنیت اطلاعاتی؛ همکاری دوجانبه و چندجانبه را پیشنهاد داده، اما این پیشنهاد همکاری از سوی کانادا نادیده گرفته شده است.

سفارت روسیه همچنین اظهار داشت که اتهام های سایبری کانادا علیه روسیه دارای انگیزه سیاسی بوده و بی اساس است.

لازم به ذکر است، کمیته اطلاعات و امنیت ملی مجلس کانادا اوایل هفته جاری بازیگران دولتی به ویژه چین و روسیه را به انجام فعالیت سایبری بدخواهانه با هدف حمله به زیرساخت های حساس کانادا، اجرای عملیات های نفوذ آنلاین و استراق سمع از مخالفان خارجی متهم کرد.

در واقع، نوک پیکان اتهام ها در زمینه حمله سایبری به کشورهای غربی معمولاً بازیگران خارجی از جمله روسیه و چین را نشانه می گیرد؛ آن هم بدون ارائه شواهد کافی برای دفاع از این اتهام ها. مسکو بارها این اتهام ها را رد نموده و خواهان گفتگوی چندجانبه در زمینه امنیت سایبری شده است.

با این وجود اوایل روز پنج شنبه، کشورهای کانادا، ایالات متحده، اتحادیه اروپا، انگلیس و استرالیا هشت شخصیت حقیقی و حقوقی را به دلیل ارتباط با الحاق مجدد شبه جزیره کریمه به روسیه تحریم کردند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 17 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 652

به "اتهام زنی کانادا علیه روسیه به روابط شکننده دو جانبه لطمه می زند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اتهام زنی کانادا علیه روسیه به روابط شکننده دو جانبه لطمه می زند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید