سفر به آمریکا: اجرای فرمان منع صدور ویزای آمریکا از امروز

به گزارش اردکان خبر، دولت آمریکا از ساعت 20 عصر پنج شنبه به وقت واشنگتن فرمان دونالد ترامپ برای منع صدور ویزا به شهروندان ایران و پنج کشور عمدتا مسلمان دیگر را اجرا کند.

سفر به آمریکا: اجرای فرمان منع صدور ویزای آمریکا از امروز

اگر علاقمند به دریافت خدمات خدمات ویزای آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وزارت خارجه آمریکا در دستورالعملی که برای کنسولگری هایش در سرتاسر دنیا فرستاده، گفته است:

شهروندان این شش کشور باید یک خویشاوند نزدیک یا رابطه کاری در آمریکا داشته باشند تا بتوانند ویزا بگیرند.

منظور از خویشاوند نزدیک در این دستورالعمل، والدین، همسر، فرزند (از جمله فرزندان بزرگسال)، داماد، عروس، خواهر یا برادر، نوشته شده است اما نوه، پدربزرگ، مادربزرگ، شوهر خواهر، زن برادر، نامزد یا دیگر خویشاوندان شامل آن نیستند.

این درباره نسخه دوم فرمان مهاجرتی رئیس جمهوری آمریکاست که طبق آن، کسانی که ویزا روی گذرنامه شان خورده است یا کارت سبز اقامت در آمریکا دارند، همچنان می توانند وارد آمریکا شوند. در حالی که نسخه اول فرمان که جلوی ورود این عده را هم می گرفت.

طبق فرمان رئیس جمهوری آمریکا که اجرای آن به زودی شروع می گردد، صدور ویزا آمریکا برای شهروندان شش کشور ایران، سوریه، سودان، سومالی، لیبی و یمن دست کم برای 90 روز متوقف می گردد. این فرمان همچنین ورود پناهجویان را به مدت 120 روز معلق می نماید.

دیوان عالی آمریکا روز دوشنبه اظهار داشت، اجازه می دهد فرمان منع صدور ویزا اجرا گردد اما با این استثنا که فرمان مهاجرتی نمی تواند علیه شهروندان خارجی اعمال گردد که دارای ارتباطی اصیل با شخص یا شرکتی در آمریکا هستند.

دیوان عالی آمریکا همچنین اظهار داشت تصمیم گرفته است تقاضای وکلای دولت دونالد ترامپ در پرونده موسوم به فرمان مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا را آنالیز کند. پس از آن ترامپ گفت که این ممنوعیت 72 ساعت بعد به اجرا گذاشته خواهد شد.

دیوان عالی ارتباط اصیل را شامل افرادی می داند که می خواهند وارد آمریکا شوند تا با عضو خانواده خود زندگی یا دیدار نمایند، دانشجوی دانشگاهی در آمریکا یا کارمند شرکتی در آمریکا باشند یا برای سخنرانی در جمعی در آمریکا دعوت شده باشند.

دیوان عالی گفت:

این شامل کسانی نمی گردد که فقط برای پرهیز از دستور اجرایی دولت، وارد یک رابطه می شوند.

منبع: کجارو
انتشار: 8 اسفند 1399 بروزرسانی: 8 اسفند 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 519

به "سفر به آمریکا: اجرای فرمان منع صدور ویزای آمریکا از امروز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سفر به آمریکا: اجرای فرمان منع صدور ویزای آمریکا از امروز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید