اعطای تسهیلات به استارت آپ های حوزه اینترنت اشیاء تا سقف 200 میلیون

به گزارش اردکان خبر، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به استارت آپ های حوزه اینترنت اشیاء تسهیلات کم بهره قابل تبدیل به بلاعوض تا سقف 200 میلیون تومان اعطا می نماید.

اعطای تسهیلات به استارت آپ های حوزه اینترنت اشیاء تا سقف 200 میلیون

جهت دریافت خدمات اجرای روف گاردن با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. روف گاردن و بام سبز با بهترین قیمت و بهترین کیفیت را از ما بخواهید.

به گزارش گروه فناوری خبرنگاران، مهدی محمدی دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری امروز در رویداد استارت آپی IOT که به صورت مجازی در صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار گردید، اعلام کرد: بر اساس برآورد هایی که شده، تعداد اشیای متصل در جهان تا انتهای سال 2020 به بیش از 50 میلیارد اشیا می رسد که این تعداد 2.5برابر سال 2016 است؛ این نشان دهنده یک ترند عجیب و غریب در حوزه اینترنت اشیا است.

دبیر ستاد توسعه فناوری های اقتصاد دیجیتال و هوشمندسازی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با بیان اینکه حتی در زمینه سرمایه گذاری روی اینترنت اشیا تحول شگرفی شده است، اعلام کرد: این ها نشان می دهند که ترند های قوی در زمینه اینترنت اشیا ببینیم.

محمدی درخصوص بازار اینترنت اشیا گفت: پیش بینی شده انتهای سال جاری بازار اینترنت اشیا به 1.7 تریلیون دلار برسد که این تقریبا برابر با فراوری ناخالص داخلی یک کشور همچون کشور های ترکیه و کره است.

وی با بیان اینکه بازار اینترنت اشیا تا 2025 به 5تریلیون دلار می رسد، مطرح نمود: این باعث یک اتفاق عجیب و غریب در حوزه اقتصاد خواهد شد.

وی با اشاره به کاربرد های متنوع اینترنت اشیا گفت: بخش زیادی از اینترنت اشیا که در سال 2018 توانستند در امریکا سرمایه گذار جذب نمایند، 25درصد در حوزه شهر هوشمند، 17درصد در هوشمند سازی خطوط فراوری، تعمیر نگهداری و زنجیره های تامین بوده اند؛ این ها فرصت هایی را به ما نشان می دهد که ما در کشور کمتر به آن پرداخته ایم.

به گفته محمدی، این ها تلنگری است که اگر به آن دقت نکنیم دچار عقب ماندگی در اکوسیستم نوآوری در زمینه اینترنت اشیا می شویم به همین دلیل در صدد هستیم که از این استارت آپ ها حمایت های لازم را به عمل آوریم.

محمدی گفت: ما حاضریم از استارت آپ هایی که در حوزه های هوش مصنوعی، اینترنت اشیا، بلاک چین، فناوری های مرتبط با فراوری هوشمند حوزه هستند حمایت کنیم.

وی با اشاره به مبلغ تسهیلاتی که از سوی معاونت علمی به آن ها تعلق می گیرد گفت: این تسهیلات شامل وام 200 میلیون تومان کم بهره است که می تواند به وام بلاعوض تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 4 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 84

به "اعطای تسهیلات به استارت آپ های حوزه اینترنت اشیاء تا سقف 200 میلیون" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات به استارت آپ های حوزه اینترنت اشیاء تا سقف 200 میلیون"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید