ایجاد شهرک گردشگری سلامت در لرستان

به گزارش اردکان خبر، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان از ایجاد شهرک گردشگری سلامت در استان اطلاع داد.

ایجاد شهرک گردشگری سلامت در لرستان

احمدرضا دالوند، معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان در نشست سراسری تخصصی گردشگری و کشاورزی که با حضور فاطمی معاون وزارت میراث فرهنگی گردشگردی کشور برگزار گردید، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت هایی که استان دارد، می تواند به قطب کشاورزی و گردشگری در کشور تبدیل گردد.

او اضافه کرد: آنچه لرستان را از دیگر منطقه ها کشور متمایز نموده، بحث آب و دیگری خاک حاصلخیز این منطقه است. در شرایطی که جهان با چالش آب روبرو است، لرستان در بحث بارندگی سومین استان در کشور محسوب می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری با بیان اینکه لرستان استانی چهارفصل محسوب می گردد، گفت: آب و هوای جنوب و شمال در این منطقه کاملا با هم متفاوت هستند و در هر فصلی محصولات کشاورزی کشت می گردد.

دالوند در ادامه به زیرساخت های حوزه کشاورزی و گردشگری اشاره نمود و اضافه کرد: متاسفانه به علت اینکه در بحث زیرساخت به صورت جدی اقدامات لازم صورت نگرفته و هم اکنون با چالش جدی آب روبرو هستیم.

او اعلام کرد: در حال حاضر اقداماتی اجرا شده که پس از بهره برداری، لرستان در مسیر رشد و توسعه قرار خواهد گرفت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان با بیان اینکه پلدختر قطب فراوری انجیر سیاه در کشور محسوب می گردد، اضافه کرد: در حوزه کشاورزی لرستان علاوه بر اینکه ظرفیت خوبی برای کشت پسته، زعفران و انار را دارد، پس از گیلان و مازندران سومین استان پرورش ماهیان سردابی به شمار میرود.

دالوند با اشاره به مجموعه تاریخی و فرهنگی قلعه فلک الافلاک و دیگر بنا های تاریخی، دریاچه گهر و آبشار های زیبا در استان، مطرح کرد: طرح جامع گردشگری تهیه شده که پس از تصویب نهایی اجرایی خواهد شد و بنابر تاکید استاندار ایجاد زیرساخت های گردشگری در اولویت قرار گرفته است.

او از ایجاد شهرک گردشگری سلامت در استان اطلاع داد و اضافه کرد: این شهرک با هماهنگی نظام پزشکی کشور بر اساس پارامتر ها و استاندارد جهانی ایجاد می گردد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری لرستان مجموعه کشت و صنعت و گردشگری فجر صفا لرستان را یکی از طرح های مهم و بی نظیر در حوزه کشاورزی و گردشگری مطرح کرد و گفت: با توجه به ظرفیت کشت محصولات با کیفیت کشاورزی، وجود گونه های جانوری و در حال ایجاد منطقه گردشگری این مجموعه تاثیر بسیار زیادی در جذب و ماندگاری گردشگران دارد و می تواند استان را به نقطه قوتی برای تبدیل منطقه گردشگری و کشاورزی تبدیل کند.

خبرنگاران لرستان خرم آباد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 20 آبان 1401 بروزرسانی: 20 آبان 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1217

به "ایجاد شهرک گردشگری سلامت در لرستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد شهرک گردشگری سلامت در لرستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید