بذرپاش: منابع کشور در حال هدررفت است، شرکت های غیردولتی را شفاف می کنیم

به گزارش اردکان خبر، رئیس دیوان محاسبات کشور گفت: آنالیز ها در دیوان محاسبات نشان می دهد بخش قابل توجهی از منابع کشور در حال هدر رفت است و در پی دستورالعملی نو برای کاهش قیمت های تمام شده هستیم.

بذرپاش: منابع کشور در حال هدررفت است، شرکت های غیردولتی را شفاف می کنیم

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، مهرداد بذرباش رئیس دیوان محاسبات کشور دیروز (یکشنبه) در حاشیه نخستین نشست مجمع معاونین اقتصادی و اداری وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی در محل دیوان محاسبات گفت: اگر امروز 70 درصد منابع کشور افزایش بهره وری داشته باشد ارتقای کیفیت و خدمات به مردم بیشتر خواهد شد.

وی توضیح داد: این روز ها به علت مسائل قانونی، بعضی شرکت ها از مدار دولتی خارج شدند و وقتی موضوع نظارت مطرح می گردد خود را غیردولتی عنوان می نمایند که ما شرکت دولتی نیستم، اما نکته عجیب اینجاست که مدیران این شرکت ها از سوی دولتی ها انتخاب می شوند، لذا دیوان محاسبات با اصلاح بعضی قوانین در پی شفاف سازی در این خصوص است.

رئیس دیوان محاسبات کشور با بیان اینکه در حال حاضر کالا و خدمات در کشور گران ارائه می گردد و باید تدبیری برای ارائه کالا و خدمات مقرون به صرفه تر به مردم اتخاذ گردد، تاکید نمود: آنالیز ها در دیوان محاسبات نشان می دهد بخش قابل توجهی از منابع کشور در حال هدر رفت است و دیوان محاسبات با دستورالعملی نو مبنی بر نهضت کاهش قیمت تمام شده خدمات و کالا در پی اصلاح ساختار های اساسی در کشور است.

لازم به ذکر است نخستین مجمع معاونین اقتصادی و اداری وزارتخانه ها و دستگاه های اجرایی، با هدف کارآمد سازی، سلامت و ارتقای پاسخگویی در دیوان محاسبات کشور برگزار گردید.

در این نشست که با حضور معاونان اقتصادی و اداری بیش از 60 وزارتخانه نهاد و سازمان همراه بود، مباحثی درباره هم افزایی بیشتر دستگاه های نظارتی همانند دیوان محاسبات و سایر دستگاه های اجرایی در موضوعات فساد ستیزی، افزایش بهره وری؛ بهبود روش های کاری و شفافیت اقتصادی مطرح شد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 تیر 1401 بروزرسانی: 17 تیر 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1140

به "بذرپاش: منابع کشور در حال هدررفت است، شرکت های غیردولتی را شفاف می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بذرپاش: منابع کشور در حال هدررفت است، شرکت های غیردولتی را شفاف می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید