برترین دانشگاه های پاریس برای تحصیل

به گزارش اردکان خبر، دانشگاه های پاریس

وقتی حرف از سفر به یک مقصد رویایی می گردد یکی از شهرهایی که همواره به فکر می رسد، پاریس فرانسه است. پاریس پر از فرهنگ، هنر، سرگرمی و همه آن چیزهایی است که یک جهانگرد به آن احتیاج دارد. اما جالب است بدانید که زندگی دانشجویی در پاریس نیز بسیار هیجان انگیز می باشد. مهم نیست که چه رشته ای می خوانید و یا در کدام منطقه از پاریس زندگی می کنید اما دانشگاه های پاریس آنچنان متنوع هستند و زندگی دانشجویی در این کشور آنقدر هیجان انگیز است که افراد زیادی برای تحصیل فرانسه و شهر پاریس را انتخاب می نمایند. محله های زیادی در پاریس وجود دارند که دانشگاه ها در آن واقع هستند که البته بعضی از آن ها نیز در حومه های شهر وجود دارند. در ادامه خبرنگاران بعضی از دانشگاه های پاریس را برایتان معرفی می نماید که جزو بهترین دانشگاه های فرانسه می باشند. با ما همراه باشید.

برترین دانشگاه های پاریس برای تحصیل

1- دانشگاه نرمال سوپریور | Ecole Normale Supérieure

دانشگاه نرمال سوپریور در محله لاتین پاریس قرار گرفته است که در سال 1793 تاسیس شده است. در آخرین رده بندی دانشگاه ها، این مورد به رتبه 43 دست یافت. رشته های انسانی و علوم در این دانشگاه تدریس می شوند که بسیاری از فارغ التحصیلان آن پیروز به کسب جایزه نوبل شده اند. این دانشگاه در نزدیکی کلیسای معروف نتردام و باغ لوکزامبورگ واقع است که به جذابیت آن افزوده است.

2- دانشگاه پلی تکنیک | École Polytechnique (ParisTech)

رتبه این دانشگاه 59 در دنیا می باشد و بالاترین رتبه اش را در رده بندی دانشگاه ها برای رشته های ریاضی کسب کرد که آن هم رتبه 22 بود. دانشگاه در حال حاضر در جنوب شهر پاریس قرار گرفته که بیش از 4600 دانشجو و استاد دارد. محیط دانشگاه 160 هکتار می باشد و امکانات ورزشی و تفریحی زیادی در آن دیده می گردد.

3- دانشگاه پیر و ماری کوری | Université Pierre et Marie Curie (UPMC)

دانشگاه پیر و ماری کوری یکی از برترین دانشگاه هایی است که در آن رشته های مربوط به علوم و پزشکی با بیش از 125 آزمایشگاه تدریس می گردد. این دانشگاه از سال 1971 افتتاح شد و در حال حاضر حدود 34 هزار نفر دانشجو دارد که چیزی بالغ بر 20% آن ها دانشجویان بین المللی می باشند. دانشگاه پیر و ماری کوری در منطقه لاتین پاریس و در کنار موزه ملی تاریخ طبیعی و رودخانه سن واقع می باشد.

4- دانشگاه علوم پاریس | The Institute dEtudes Politiques de Paris

دانشگاه علوم پاریس که به Sciences Po Paris نیز معروف می باشد در حوزه علوم انسانی و اجتماعی بسیار معروف می باشد که حدود 35% از بودجه اش را صرف تحقیقات با همین موضوع می نماید. در حال حاضر این دانشگاه دارای 7 مجموعه و محوطه می باشد که در کل فرانسه وجود دارند.

5- دانشگاه پاریس-سود (جنوبی) 11 | Université Paris-Sud 11

این دانشگاه افتخارش را از میان رشته های متنوع اش کسب می نماید که در جنوب شهر پاریس می باشد. محوطه علمی Orsay دورترین قسمت دانشگاه از شهر پاریس است که با مساحتی حدود 200 هکتار، پوشیده از درختان و باغ گیاه شناسی می باشد. دانشکده پزشکی این دانشگاه البته نزدیک تر می باشد که از مرکز شهر تنها یک ساعت فاصله دارد.

6- دانشگاه پنتئون-سوربن | Université Paris 1 Panthéon-Sorbonne

یکی دیگر از دانشگاه های پاریس پنتئون-سوربن می باشد که رشته هایی نظیر حقوق و رشته های مالی در کنار رشته های مربوط به هنر و علوم انسانی در آن تدریس می گردد. رشته های مربوط به باستان شناسی نیز در حوزه تخصصی این دانشگاه می باشند. دانشگاه پنتئون-سوربن نیز در منطقه لاتین پاریس واقع است.

7- دانشگاه تکنولوژی پاریس | École des Ponts ParisTech

این دانشگاه که به علت نوآوری و اختراعاتش مشهور می باشد، رشته هایی را در زمینه مهندسی، مدیریت، اقتصاد، حمل و نقل، برنامه ریزی شهری ومحیط زیست ارائه می دهد. محوطه اصلی دانشگاه با قطار 20 دقیقه با مرکز شهر پاریس فاصله دارد که باعث شده دانشجویانی که تمایل دارند در مرکز شهر زندگی نمایند، مسئله ای از بابت رفت و آمد نداشته باشند. این دانشگاه برای دانشجویان امکانات اقامتی در خود دانشگاه و دیگر نقاط شهر پاریس فراهم می نماید.

8- دانشگاه پاریس-سوربون | Université Paris-Sorbonne

این دانشگاه یکی از بنیانگذاران اتحادیۀ دانشگاه سوربن است (یکی دیگر از گروه های برجسته دانشگاه های فرانسه که شامل UPMC می باشد) و دارای دانشکده های هنر، زبان و علوم انسانی از دانشگاه اصلی پاریس می باشد. این مورد از دانشگاه های پاریس نیز در محله لاتین پاریس قرار گرفته است، که دانشجویان بومی و بین المللی زیادی را به خود جذب می نماید. بخش فرهنگی دانشگاه هر سه ماه یک بار رویدادهای بسیار متفاوت فرهنگی و هنری برگذار می نماید که به جذابیت های آن افزوده است. این رویدادها شامل اپراهای فرهنگی، نمایش های متفاوت، مسابقات شعر خوانی و موسیقی و … می باشند.

9- دانشگاه دیدرو |Université Paris Diderot (Paris 7)

دانشگاه پاریس دیدرو در حال حاضر رتبه 305 در دنیا است که چند خیابانی پایین تر از کتابخانه ملی فرانسه و در کنار رودخانه سن واقع می باشد. محل دانشگاه از سال 2012 به این منطقه منتقل شد که از هیاهوی منطقه لاتین پاریس که پر از دانشگاه های مختلف می باشد کمی دورتر باشد. مسئولین اعتقاد داشتند که علاوه بر محیط شهری کمی آرامش و سکوت برای دانشجویان بسیار مفید می باشد. حدود 29 هزار دانشجو در این دانشگاه تحصیل می نمایند که حدودا 35% آن ها دانشجویان خارجی می باشند. طیف وسیعی از رشته ها از جمله پزشکی، دندانپزشکی، هنر و علوم انسانی و علوم اجتماعی در دانشگاه دیدرو تدریس می شوند که می توانید از آن ها استفاده کنید.

10- دانشگاه دافین |Université Paris Dauphine

دانشگاه دافین یکی از دانشگاه های پاریس است که در حوزه های متفاوتی نظیر اقتصاد، ریاضی، تجارت، فناوری اطلاعات، حقوق و علوم اجتماعی دارای رشته های متنوعی می باشد. دانشگاه در سه منطقه از پاریس وجود دارد. محوطه اصلی در نزدیکی طاق پیروزی پاریس (یک ویدئو از طاق پیروزی) است و حدود 8800 دانشجو به همراه 569 استاد می باشد. یک مدرسه کوچک خبرنگاری و یک مرکز تجارت نیز در منطقه تجاری پاریسین وجود دارد.

منبع: topuniversities.com

منبع: الی گشت
انتشار: 3 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 3 اردیبهشت 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1074

به "برترین دانشگاه های پاریس برای تحصیل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین دانشگاه های پاریس برای تحصیل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید