بیانیه ایرلند بعد از مذاکره با روحانی و ظریف: برجام در فرصتی تاریخی واقع شده است

به گزارش اردکان خبر، تهران (پانا) - وزیر امور خارجه ایرلند پس از دیدار و گفت و گو با رئیس جمهوری و وزیر امور خارجه کشورمان در بیانیه ای محورهای این مذاکرات را تشریح کرد.

بیانیه ایرلند بعد از مذاکره با روحانی و ظریف: برجام در فرصتی تاریخی واقع شده است

به گزارش ایسنا از پایگاه اینترنتی وزارت امور خارجه ایرلند، سایمون کاووِنی وزیر امور خارجه این کشور پس از دیدار با حسن روحانی رئیس جمهوری و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان بیانیه ای منتشر کرد که در آن آمده است: مذاکرات بر توافق هسته ای، مسائل منطقه ای و روابط دو جانبه ایران و ایرلند در پی از سرگیری حضور دیپلماتیک ایرلند در تهران متمرکز بود.

کاونی درباره توافق هسته ای(برجام) در این بیانیه اعلام کرد: ایرلند به عنوان تسهیل گر قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل که توافق هسته ای را پشتیبانی می نماید، یک اولویت ویژه در سفر زودهنگام من به تهران در آغاز دوره ایرلند در شورای امنیت بود. این یک موقعیت مهم برای برجام است. با اعضای توافق به طور مداوم در ارتباط هستم و مذاکرات با رئیس جمهور روحانی و وزیر امور خارجه ظریف متمرکز و مفید بود.

وی افزود: ایرلند تمامی طرف های توافق را تشویق می کند تا به پایبندی کامل به توافق بازگردند. یک فرصت تاریخی برای بازگشت به مذاکره و به توافق رسیدن درباره راستا. به همکاران ایرانی تاکید می کنم که ایرلند طبق نقش خود در شورای امنیت، آماده حمایت و تسهیل این تلاش هاست.

وزیر امور خارجه ایرلند به موضوعات دیگر مطرح شده در رایزنی با همتای ایرانی اش هم اشاره کرده و گفت: فرصت مذاکره با وزیر امور خارجه ظریف درباره شماری از مسائل در دستور کار شورای امنیت از جمله یمن، سوریه، افغانستان، عراق و فرایند صلح خاورمیانه را داشتم.

کاوونی در این بیانیه تصمیم ایرلند را برای اعزام هیئت دیپلماتیک در سطح کاردار به تهران در هفته های آینده و بازگشایی سفارت ایرلند در تهران در سال 2023 را تایید کرده، از بابت آن ابراز خرسندی کرده و گفت: این امر موجب تعمیق و تقویت روابط دوجانبه ایران و ایرلند در سال های پیش رو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 16 فروردین 1400 بروزرسانی: 16 فروردین 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 596

به "بیانیه ایرلند بعد از مذاکره با روحانی و ظریف: برجام در فرصتی تاریخی واقع شده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بیانیه ایرلند بعد از مذاکره با روحانی و ظریف: برجام در فرصتی تاریخی واقع شده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید