تا 5 سال هرچه مسکن ملی بسازیم، زمین داریم

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران، محمود محمودزاده معاون وزیر راه و شهرسازی، اظهار کرد: فرآیند طرح اقدام ملی مسکن از ابتدا بر اساس شناسایی زمین صورت گرفت و مسئله ای از این بابت وجود ندارد. البته در مرحله سوم بعضی کسانی که به صورت پیامکی ثبت نام شدند در بعضی شهرها به مشکل کمبود زمین برخوردیم؛ زیرا مازاد بر ظرفیت ثبت نام شد. ما دو راه داشتیم یا آنها را حذف کنیم یا زمین تامین کنیم.

تا 5 سال هرچه مسکن ملی بسازیم، زمین داریم

وی اضافه کرد: طبق گفته وزیر راه و شهرسازی، برای همه کسانی که ثبت نام نموده اند استان مورد نظر مکلف به تامین زمین است. این تعداد حدود 8000 نفر هستند که عموما در شهرهای تحت نظر بنیاد مسکن نام نویسی شده اند. سازمان ملی زمین و مسکن کارهای تامین زمین تعدادی را انجام داده و برخی دیگر در حال اجرا است. به طور کلی بیشتر از آنچه باید برای اقدام طرح ملی مسکن، زمین اختصاص یافته و مسئله ای برای 400 هزار واحد نداریم.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های دولتی برای احداث مسکن ملی گفت: مجموع تعداد واحدهایی که بر اساس انعقاد تفاهم نامه با دستگاه های دولتی باید ساخته گردد مقداری بیش از 400 هزار واحد است ولی چند تفاوت دارد؛ اولا دستگاه ها مکلفند خودشان زمین بیاورند. برخی که زمین نداشتند ما اختصاص دادیم.

محمودزاده با اعلام این خبر که برای تامین زمین پنج سال آینده بخش مسکن برنامه ریزی نموده ایم، اضافه کرد: وزیر راه و شهرسازی به همه استان ها، سازمان ها و شرکت های ذیربط اعلام نموده که تا خاتمه سال کار فشرده ای برای تامین زمین به منظور فراوری مسکن پنج سال آینده کشور انجام دهند. یعنی ما خیلی فراتر از عددهای تامین زمین طرح 400 هزار واحدی اقدام ملی مسکن داریم حرکت می کنیم و آن شاءالله نگرانی از این بابت وجود ندارد.

لازم به ذکر است، شهریوماه 1398 طرح اقدام ملی مسکن با حضور رئیس جمهور کلنگ زنی شد. اولین واحدها از این پروژه 400 هزار واحدی به تعداد 11 هزار و 560 واحد در روز یکم آبان ماه 1399 به دستور رئیس جمهور افتتاح شد.

این پروژه به وسیله آورده متقاضیان و 100 میلیون تومان وام بانکی با نرخ سود 18 درصد ساخته می گردد. آورده متقاضیان در مرحله اول حدود 40 میلیون تومان است. میانگین قیمت این واحدها در کل کشور طبق آخرین برآورد از هزینه های تابستان 1399 به متری 2.7 میلیون تومان می رسد.

منبع: ایسنا

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 18 دی 1399 بروزرسانی: 18 دی 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 429

به "تا 5 سال هرچه مسکن ملی بسازیم، زمین داریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تا 5 سال هرچه مسکن ملی بسازیم، زمین داریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید