تداوم اعتراضات مقامات آلمانی به تصمیم یکجانبه ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی

به گزارش اردکان خبر، اعتراضات و واکنش های سیاستمداران بلند پایه آلمانی به تصمیم یکجانبه ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی از خاک آلمان همچنان ادامه دارد.

تداوم اعتراضات مقامات آلمانی به تصمیم یکجانبه ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی

با تور آلمان از دیدنی ترین کشور اروپایی بازدید کنید و از شهرهای برلین، هانوفرو، فرانکفورت و مونیخ دیدن کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران ، بسیاری سیاستمداران آلمانی به تصیم یکجانبه و بدون هماهنگی ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی مستقر در خاک این کشور انتقاد شدیدی وارد نموده اند.

وال استریت ژورنال اخیرا در گزارشی نوشت که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا تصمیم دارد هزاران سرباز آمریکایی را از آلمان اخراج کند.

بنا بر این گزارش ترامپ به پنتاگون دستور داده است که شمار سربازان مستقر در آلمان را کاهش دهد.

به نوشته وال استریت ژورنال بخشی از سربازان آمریکایی به لهستان و سایر کشورها منتقل می شوند و بخش دیگر نیز به آمریکا برمی گردند، بنابراین حدود 25 هزار سرباز آمریکایی می توانند در آلمان حضور داشته باشند.

عرصه سیاسی آلمان از برنامه های دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا برای کاهش گسترده نیروهای آمریکایی مستقر در آلمان شوکه شده اند.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان این گونه رفتارهای ترامپ را بسیار خطرناک ارزیابی نموده است.

یورگن هاردت، از سیاستمدران خارجی حزب دموکرات مسیحی آلمان در این باره گفته است: افزایش آهسته بودجه نظامی آلمان و پروژه خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 توسط آلمان خاری در چشم ترامپ هستند.

وی همچنین با اشاره به دست رد مرکل به سینه ترامپ برای شرکت حضوری در نشست جی 7 آینده در عین حال گفت که این مشکل ساز است که ترامپ منافع امنیتی و ائتلافی آمریکا را مورد بی توجهی قرار می دهد.

رالف موتسنیچ، رئیس فراکسیون حزب سوسیال دموکرات آلمان هم چنین عقب نشینی گسترده نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را یک نقطه عطف ارزیابی نموده و گفت: این امر تداوم بدون اشکال حضور نهادهای بی شمار نیروهای امنیتی آمریکا در آلمان را زیر سوال قرار می دهد.

وی در عین حال این بازگشت نیروهای آمریکایی از خاک آلمان را فرصتی دانست که سیاست امنیتی آلمان در یک محیط اروپایی جایگذاری گردد. این مقام آلمانی چنین رویکردی را با توجه به سیاست های فعلی ایالات متحده ضروری و معقول ارزیابی کرد.

امید نوری پور، از سیاستمداران بلند پایه حزب سبز آلمان هم در تبادل نظریی با زوددویچه سایتونگ در واکنش به این تصمیم ترامپ گفت که سبک باج خواهی ترامپ در درجه اول برای آمریکا مضراست و نیازی به واکنش خاصی از طرف آلمان ندارد. وی بند آمدن زبان ها در ائتلاف ناتو را به همان اندازه انتقال گسترده نیروهای آمریکایی به شرق اروپا نگران کننده ارزیابی کرد.

به نوشته اشپیگل، کاخ سفید قبلا بخشی از کنگره را درباره خروج سربازان آمریکایی از آلمان مطلع نموده بود. به نوشته اشپیگل قرار است بین 5000 تا 15 هزار سرباز آمریکایی تا پاییز سال 2020 از آلمان خارج شوند. اشپیگل همچنین نوشته است دولت آمریکا درباره این تصمیم خود به آلمان اطلاع نداده است.

سربازان آمریکایی در چند ایالت آلمان مستقر هستند. بیشتر این سربازان در ایالت های راینلندفالز و بایرن مستقر هستند. به نوشته اشپیگل اشتغال ده ها هزار غیرنظامی آمریکایی و آلمانی در این ایالت ها به حضور نیروهای آمریکا بستگی دارد.

به گفته مقام های آمریکایی تصمیم این کشور برای خروج سربازانش از آلمان اخیراً توسط رابرت اوبراین، مشاور امنیت ملی ترامپ تأیید شده است.

حدود یک سال پیش ترامپ گفته بود که ممکن است هزار تا دو هزار سرباز را از آلمان به لهستان منتقل کند. رئیس جمهور آمریکا استدلال نموده بود که این سربازان از لهستان در برابر روسیه دفاع خواهند کرد.

هایکو ماس، وزیر امور خارجه آلمان در تبادل نظر با نشریه بیلد آلمان درباره تصمیم آمریکا برای بازگرداندن بخشی از نیروهای خود از خاک آلمان ابراز تأسف نموده و گفت: ما برای چندین دهه همکاری روزافزون با نیروهای امنیتی آمریکا اهمیت زیادی قائلیم. این به نفع هر دو کشور است.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 5 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 90

به "تداوم اعتراضات مقامات آلمانی به تصمیم یکجانبه ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تداوم اعتراضات مقامات آلمانی به تصمیم یکجانبه ترامپ برای بازگرداندن نیروهای آمریکایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید