ترکیه: اردوگاه مخمور در عراق باید از شبه نظامیان کُرد پاکسازی گردد

به گزارش اردکان خبر، وزیر خارجه ترکیه با تاکید بر لزوم پاکسازی اردوگاه مخمور در عراق از شبه نظامیان کُرد، تهدید کرد اگر دولت بغداد این کار را انجام ندهد، آنکارا مجبور می گردد یکجانبه وارد عمل گردد.

ترکیه: اردوگاه مخمور در عراق باید از شبه نظامیان کُرد پاکسازی گردد

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه بهار در خاطراتتان ثبت کنید. از استانبول زیبا تا آنتالیا رویایی و بالون سواری در شهرهای ترکیه تا کلی تفریح دیگر در انتظار شماست، خاطراتی از مردم مهمانواز ترکیه که همیشه در ذهن شما خواهد ماند.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مولود چاووش اوغلو وزیر امور خارجه ترکیه شامگاه چهارشنبه خواهان پاکسازی اردوگاه مخمور واقع در شمال عراق از شبه نظامیان کُرد شد.

به نوشته خبرگزاری رویترز، چاووش اوغلو با بیان اینکه پاکسازی اردوگاه مخمور از شبه نظامیان کُرد وظیفه و مسئولیت دولت عراق است، اما گفت: ترکیه اگر مجبور گردد، خود این کار را تنها انجام می دهد. در گذشته هم در این خصوص با مقام های عراقی صحبت نموده ایم.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه هم در این زمینه گفته بود: اجازه نمی دهیم یک گروه خیانتکار از اردوگاه مخمور به اسم مرکز عملیات تروریستی استفاده کند. ما تروریسم را ریشه کن می کنیم.

اردوگاه مخمور در 180 کیلومتری جنوب ترکیه و مستقر کوه های قندیل در شمال عراق است که بنا بر ادعای مقام های ترکیه میزبان بیش هزاران پناهجوی ترکیه ای است.

گروه پ.ک.ک که از نظر ترکیه، اتحادیه اروپا و آمریکا تروریستی شناخته می گردد، بعد از شکستن توافق آتش بس با آنکارا، درگیری مسلحانه با دولت مرکزی را از سر گرفت. این گروه از سال 1984 مبارزه مسلحانه ای را با دولت ترکیه شروع نموده است. بر اساس آمارهای رسمی ترکیه، بیش از 40هزار نفر، که بیشتر از آنها غیرنظامی هستند، در این درگیری های 37 ساله کشته شدند.

این اردوگاه در دهه 1990 زمانی که هزاران کرد از ترکیه با ترغیب پ ک ک از مرز عبور کردند، تاسیس شد. جنگنده های ترکیه چند روز پیش به بخش هایی از این اردوگاه حمله کردند.

سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد نسبت به حملات ترکیه به عمق خاک عراق ابراز نگرانی کرد و گفت، حمله به اردوگاه پناهجویان نقض قوانین بین المللی است. (جزئیات بیشتر)

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 11 مرداد 1400 بروزرسانی: 11 مرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 798

به "ترکیه: اردوگاه مخمور در عراق باید از شبه نظامیان کُرد پاکسازی گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترکیه: اردوگاه مخمور در عراق باید از شبه نظامیان کُرد پاکسازی گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید