تصاویری از تغییرات اساسی شهرهای بزرگ جهان در طی سالیان طولانی

به گزارش اردکان خبر، وبسایت Bored Panda عکس هایی از زمان گذشته و حال شهرهای بزرگ و شناخته شده جهان تهیه نموده تا به وسیله آنها نشان دهد این کلان شهرهای مطرح در طی سالیان چه تغییراتی به خود دیده اند. با این مقاله خبرنگاران همراه باشید.

تصاویری از تغییرات اساسی شهرهای بزرگ جهان در طی سالیان طولانی

به خوبی می دانیم که هیچ چیز بدون تغییر نخواهد ماند، اما در بعضی از موارد آنالیز جهت تغییرات کار دشواری است، به عنوان مثال سیر تغییرات شهرهای بزرگ در طی سالیان طولانی. در ادامه ده شهر بزرگ و مهم در جهان را خواهید دید که تصاویر منتشر شده از آنها گواه این تغییرات اساسی است.

شانگهای، چین

اگرچه در تصور بخشی از شانگهای را می بینید که تغییرات کمی داشته است اما در طرف دیگر ساخت و سازهای بسیار زیادی وجود دارند که انسان را متعجب می نمایند.

کوالالامپور، مالزی

در دهه 20، کوالالامپور بیشتر شبیه به یک منطقه انبار بود و هیچ کس تصور نمی کرد که 96 سال بعد تبدیل به یک کلان شهر تاثیرگذار گردد.

ماکائو، چین

در سال 1964، زیر سلطه پرتغال ها بود، شهر در آن دوران شاید کمی عجیب و قدیمی بود اما همچنان مجذوب کننده بود.

امروز، ماکائو دوباره تحت تسلط چین است، اما گذشته از تعداد انگشت شماری از ساختمان های بلند و زیبا هنوز هم این بحث که در 52 سال اخیر ساخت و ساز متوقف شده است، وجود دارد.

تورنتو، کانادا

در دهه 1930، استان تورنتو فرسنگ ها با چیزی که امروز از آن سراغ داریم فرق داشت. امروز تورنتو بسیار زیبا و مدرن است که می توانید از تصویر خط افق آن به عنوان یک کارت پستال بهره ببرید.

لانگ بیچ، کالیفرنیا

به نظر می رسد که در سال 1953، لانگ بیچ جمعیت کمتری داشته است. امروز، تفریحگاه ساحلی آن بسیار تاثیرگذار است و در واقع یک بخش بزرگ از اقیانوس را پوشانده است.

دبی، امارات

این شهر حتی در روزهای اول خود نیز پتانسیل تبدیل شدن به یک جزیره رویایی را داشت.

امروز آسمان این شهر مملو از ساختمان های لوکس است و این جزیره ساخت بشر تبدیل به یکی از زیباترین الماس های جهان شده است. تغییرات شدید این جزیره در نزدیک به 11 سال رخ داده است.

شیکاگو، ایلینوی

شیکاگو در سال 1937 دارای راه آهن های زیادی بود که با پارک جایگزین شدند. به نظر می رسد که شیکاگو کمی سرسبزتر شده و ساکنان این شهر پول بسیاری زیادی داشتند که صرف خریداری تعداد زیادی قایق تفریحی نمایند.

نیویورک، نیویورک

در سال 1962، نیویورک مملو از مردم طبقه میانه جامعه بود، اما امروز سرشار از ثروتمندان و فقیران است. شهر تغییرات زیادی داشته است. خط افق آن بزرگتر شده است و برج آزادی که در لیست بلندترین ساختمان های جهان است در آن خودنمایی می نماید. اما چیزی که در آن تغییر ننموده، همان دودی است که از سالیان دراز برفراز آسمان این شهر دیده می شد.

استانبول، ترکیه

همانطور که در عکس مشاهده می کنید در طی 111 سال شرایط قایق ها تغییر نموده است. اما به نظر می رسد که بیشتر قسمت های آن در طول زمان دست نخورده به جای مانده است.

ملبورن، استرالیا

به طور تعیین ملبورن در 96 سال گذشته صنعتی تر شده است. وجود یک ورزشگاه، آسمان خراش های بیشتر و تفریحگاه ساحلی بهتر گواه همین مسئله است. ملبورن جهت تغییرات را به درستی طی نموده است و به یکی از بزرگترین مقاصد توریستی در جهان تبدیل شده است.

منبع: کجارو / allday.com
انتشار: 10 بهمن 1400 بروزرسانی: 10 بهمن 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 996

به "تصاویری از تغییرات اساسی شهرهای بزرگ جهان در طی سالیان طولانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصاویری از تغییرات اساسی شهرهای بزرگ جهان در طی سالیان طولانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید