تلاش برای تبدیل شدن البرز به قطب بوم گردی و گردشگری سلامت کشور

به گزارش اردکان خبر، مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: دهمین جلسه کمیسیون گردشگری و اقتصاد هنر اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی البرز با حضور اعضای این کمیسیون برگزار و اهداف مشترک در حوزه گردشگری مورد بررسی قرار گرفت.

تلاش برای تبدیل شدن البرز به قطب بوم گردی و گردشگری سلامت کشور

میراث آریا: روابط عمومی میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی البرز، فریدون محمدی روز دوشنبه 28 مهرماه 99 با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اینکه زیرساخت ها در حوزه توریستی متناسب با استانی شدن البرز شکل نگرفته است باید به دنبال راهکارهای مناسب برای معرفی هرچه بیشتر جاذبه های این استان باشیم.

او مطرح نمود: اهمیت جذب توریست خارجی و داخلی در این حوزه بر کسی پوشیده نیست بنابراین باید با نگاهی بین المللی و فراتر از آن برای توسعه صنعت توریستی ایران باید برنامه های مدونی ارائه کرد.

مدیر کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی البرز ادامه داد: اداره کل استان به عنوان نهاد حامی، همواره همراه فعالان بخش خصوصی در حوزه توریستی و صنایع دستی بوده است. از جمله برنامه های در دست اجرا در حوزه توریستی، ایجاد شرایط لازم برای تبدیل شدن استان به بازار اصلی توریستی کشور در بحث بوم گردی و همچنین استفاده از ظرفیت های استان در زمینه خدمات پزشکی و حوزه توریستی سلامت است.

او بیان نمود: در حال حاضر اولویت اصلی این اداره کل، تمرکز بر توریستی مبتنی بر طبیعت گردی یا اکوتوریسم است که در این راستا در چند روستای شهرستان کرج از جمله یک روستا در جاده چالوس فعالیت خود را آغاز کرده ایم. همچنین قرار است پروژه اکوکمپ طبیعی در اشتهارد اجرایی شود چرا که هدف از این طرح جذب حداکثری توریست خارجی است .

منبع: توریسم آنلاین
انتشار: 5 آذر 1399 بروزرسانی: 5 آذر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 338

به "تلاش برای تبدیل شدن البرز به قطب بوم گردی و گردشگری سلامت کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تلاش برای تبدیل شدن البرز به قطب بوم گردی و گردشگری سلامت کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید