خبرنگاران انجام بیش از 22 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی

به گزارش اردکان خبر، تهران - خبرنگاران - سخنگوی جمعیت هلال احمر از انجام 22 هزار و 846 تست فوری تشخیص کرونا توسط امدادگران هلال احمر در 28 مرز رسمی کشور (16 مرز زمینی، 10 مرز هوایی و دو مرز دریایی) اطلاع داد و گفت: در اجرای این طرح تا به امروز 137 هزار و 650 مسافر مورد کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی قرار گرفتند.

خبرنگاران انجام بیش از 22 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی

محمدحسن قوسیان مقدم روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران با اعلام آخرین آمار اجرای طرح کنترل و پایش سلامت و مراقبت بهداشتی از مسافران مبادی مرزی رسمی کشور از روز 20 اسفند سال گذشته تا صبح روز بیست و یکم فروردین ماه اضافه نمود: در 42 روز گذشته هفت هزار و 214 نفر تست پی سی آر برای مسافران مشکوک به کرونا اجرا شده که 44 نفر در این مدت در قرنطینه موقت قرار گرفتند.

وی اضافه نمود: این طرح با همکاری وزارتخانه های بهداشت و راه و شهرسازی با هدف شناسایی و غربالگری و انجام تست سریع و نهایی، مدیریت مسافران ورودی و مشکوک، همکاری در قرنطینه موقت و رهگیری تا اتمام فرآیند بیماری و یاری به کاهش شیوع بیماری در سراسر کشور اجرا می گردد و از همه مسافران زمینی، هوایی و دریایی در زمان ورود به کشور غربالگری و در صورت احتیاج تست سریع کرونا گرفته می گردد.

سخنگوی جمعیت هلال احمر ادامه داد: اکنون امدادگران و داوطلبان هلال احمر در مبادی ورودی در قالب گروه های سه نفره در مرزهای زمینی و گروه های 5 نفره در مرزهای هوایی مستقر هستند و از همه مسافرانی که وارد ایران می شوند تست سریع کرونا می گیرند و مسافران بیمار و مشکوک در صورت احتیاج به نقاهتگاه های پیش بینی شده ارجاع می شوند.

سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دیروز (آدینه) درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از کووید 19 در کشور بیان نمود: از دیروز تا امروز 20 فروردین 1400 و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، 22 هزار و 478 بیمار جدید مبتلا به کووید19 در کشور شناسایی شدند که دو هزار و 567 نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید19 در کشور به دو میلیون و 29 هزار و 412 نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول 24 ساعت گذشته، 155 بیمار کووید19 جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به 64 هزار و 39 نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و 693 هزار و 5 نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان ها ترخیص شده اند. چهار هزار و 278 نفر از بیماران مبتلا به کووید19 در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت اضافه نمود: تا به امروز 13 میلیون و 494 هزار و 296 آزمایش تشخیص کووید19 در کشور اجرا شده است.

ویروس کرونا با دست آلوده یا عطسه، سرفه و حتی قطرات تنفسی به وسیله دهان، بینی و چشم به افراد منتقل می گردد. تنگی نفس، خستگی و بدن درد، اختلال در بویایی و چشایی و مسائل گوارشی از جمله علائم بیماری کووید 19 است.

بیش از 80 درصد مبتلایان به ویروس نیز دچار بیماری خفیف می شوند.

جهش ویروس کرونا در انگلستان، هندوستان و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در دنیا به وجود آورده است.

منبع: ایرنا
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 655

به "خبرنگاران انجام بیش از 22 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران انجام بیش از 22 هزار تست فوری کرونا در مبادی مرزی رسمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید