خبرنگاران 280 هکتار عرصه منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد رفع تصرف شد

به گزارش اردکان خبر، یاسوج- خبرنگاران- رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد گفت: بیش از 280 هکتار از عرصه های ملی و منابع طبیعی از شهریور سال گذشته تا به امروز از دست سودجویان و متصرفان رفع تصرف شده و در اختیار دولت قرار گرفت.

خبرنگاران 280 هکتار عرصه منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد رفع تصرف شد

بروز پدیده زمین خواری و تصرف اراضی منابع ملی و طبیعی ظرف یک دهه گذشته در استان کهگیلویه وبویراحمد به ویژه شهرستان های بویراحمد و دنا رشد فزاینده ای یافته است.

البته در بسیاری موارد مبارزه با زمین خواری به ویژه هنگام اجرای احکام قضایی، مقاومت ها و نفوذ برخی افراد ذی نفوذ حتی به قیمت متهم کردن دستگاه قضایی و دستگاه های متولی در این راستا وجود داشته است.

حسن نگین تاجی روز پنجشنه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران گفت: یکی از اولویت های مهم دستگاه قضایی در همه شهرستان ها مبارزه قاطع با زمین خواران و متصرفان به منابع ملی و طبیعی است و فشار و نفوذ برخی افراد کمترین تاثیری در عزم پایدار این نهاد قضایی ایجاد نخواهد کرد.

وی بیان نمود: عده ای از سودجویان قصد غرس بیش از 4 هزار درخت به قصد تصرف در عرصه منابع طبیعی را داشتند که از ادامه تجاوز به منابع ملی جلوگیری و اداره کل منابع طبیعی بر اساس ماده 55 قانون حفاظت و بهره برداری از جنگلها و مراتع مصوب 1346 با اصلاحات و الحاقات بعدی رفع تصرف شده است.

وی با بیان اینکه استان کهگیلویه وبویراحمد در زمینه پفراینده ها و جرائم خشن همواره یکی از مناطق امن کشور محسوب می شود، گفت: البته در این راستا نیز دستگاه قضایی استانت با هوشیاری برخی پفراینده های مربوط به جرائم و افراد با سابقه و حرفه ای تشکیل داده است.

نگین تاجی یادآور شد: بسیاری از افرادی که در گذشته همواره در نزاع های دسته جمعی حضور داشتند و از افر اد شاخص در درگیری ها بودند، اکنون با ارزیابی های اجرا شده جزء شهفرایندان خوب شده اند.

وی افزود: بر اساس اعلام پزشکی قانونی کهگیلویه وبویراحمد ظرف یک سال گذشته تا به امروز میزان مراجعه افراد با ادعای نزاع دسته جمعی به این نهاد حدود 15 درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش داشته است.

رئیس کل دادگستری کهگیلویه وبویراحمد همچنین شرح داد: از شهریور سال گذشته و کمتر از هشت ماه بیش از 73 درصد پفراینده های مسن و قدیمی در دستگاه قضایی استان مختومه شده است.

نگین تاجی با اشاره به افزایش میزان خروجی پفراینده ها نیز گفت: در همه ابعاد در این مدت هشت ماه نسبت به گذشته از یک فرایند رشد 4 برابری برخوردار بودیم.

وی یاداور شد: تعداد 6 هزار و 153 فقره پفراینده در نیمه دوم سال 98 مختومه شده است.

نگین تاجی ادامه داد: تعداد پفراینده های مسن از 3 هزار و 133 فقره پفراینده به 852 فقره پفراینده رسیده است و 73 درصد از پفراینده های معوقه مختومه شده است.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به آمار پفراینده های قبل از سال 95 نیز اشاره کرد افزود: تنها 28 فقره پفراینده از سال 95 باقی مانده و با برنامه ریزی های اجرا شده در 6 ماهه اول امسال، مختومه خواهند شد.

نگین تاجی به موضوع شرایط زندان های استان در شرایط کنونی اشاره کرد و ادامه داد: با توجه به دستورالعمل ریاست قوه قضاییه در این زمینه نسبت به اعطای مرخصی و اشتغال به کار اقدام شده است.

وی بیان نمود: در اعطای مرخصی و اشتغال به کار زندانیان جزء استان های برتر کشور بودیم و این موضوع سبب شد تا آرامش در زندان برقرار شود و هیچ گونه ناآرامی در زندان های استان نداشته باشیم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: به صورت مستمر بازدیدهایی توسط مسئولان قضایی، دادستان ها و معاون نظارت بر حقوق شهفرایندی و قضات ناظر بر زندان انجام می شد و کمترین تحرک و ناآرامی در زندان های استان انجام نشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 13

به "خبرنگاران 280 هکتار عرصه منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد رفع تصرف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران 280 هکتار عرصه منابع طبیعی کهگیلویه وبویراحمد رفع تصرف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید