خواص انواع قرص جوشان چیست؟

به گزارش اردکان خبر، مصرف قرص جوشان ویتامین C باعث کاهش عوارض سرماخوردگی می گردد و جذب آهن از دستگاه گوارش را کامل می نماید؛ به همین علت مصرف آن به کسانی که مکمل های آهن مصرف می نمایند، توصیه می گردد.

خواص انواع قرص جوشان چیست؟

به گزارش سلامت نیوز، ویتامینC، یک مکمل غذایی پر مصرف و یک ماده آنتی اکسیدان خوب است که از آسیب رادیکال های آزاد به سلول ها و بروز بدخیمی هایی مثل سرطان پیشگیری می نماید.

برنج قهوه ای باعث لاغری می گردد؟

مصرف قرص جوشان ویتامین C باعث کاهش عوارض سرماخوردگی می گردد و جذب آهن از دستگاه گوارش را کامل می نماید؛ به همین خاطر مصرف آن به کسانی که مکمل های آهن مصرف می نمایند، توصیه می گردد. ویتامین C با بهبود عملکرد سیستم ایمنی بدن، ابتلا به عفونت ها را کاهش می دهد.

قرص جوشان گلوکوزامین و کندروئیتین

گلوکوزامین و کندروئیتین دو مکمل غذایی برای کاهش درد و ناراحتی مفاصل هستند که مصرف آن برای بهبود کیفیت زندگی و کاهش درد و درمان آرتروز مفاصل که به دلیل تخریب غضروف های بین مفاصل اتفاق می افتد، لازم است. گلوکوزامین ترکیبی است که به ساخته شدن مایع بین مفصلی یاری می نماید. این قرص جوشان برای کسانی که مسائل مفصلی دارند و برای استحکام استخوان ها توصیه می گردد.

قرص جوشان آهن

کم خونی ناشی از فقر آهن یکی از بیماری های شایع است. مصرف مکمل های حاوی آهن برای درمان این نوع کم خونی لازم است و به همین خاطر اشکال مختلفی از این مکمل هادر بازار دارویی موجود است. قرص جوشان آهن هم یکی از این شکل هاست. همراه داشتن ترکیباتی مثل فولیک اسید، ویتامین B12 و ویتامین C به افزایش جذب و اثر بخشی این مکمل یاری قابل توجهی می نماید.

قرص جوشان روی

روی یا زینک یکی از عناصر کمیاب مورد احتیاج بدن است که در بافت عضلات، استخوان ها، پوست، کبد و دیگر ارگان ها وجود دارد. اندازه کافی از این عنصر برای افزایش ایمنی بدن، ترمیم زخم ها، باروری طبیعی، ساخت و ساز سلولی، سلامت پوست، مو و ناخن و بهبود بینایی لازم است. انواعی از قرص های جوشان روی که ویتامین های گروه B را هم دارند برای استفاده به منظور بهبود پوست، مو و ناخن مناسب تر هستند.

قرص جوشان کلسیم

از آن جا که رژیم غذایی افراد معمولا برای تامین اندازه کلسیم مورد احتیاج بدن کافی نیست، مصرف مکمل های حاوی کلسیم برای یاری به داشتن استخوان ها و دندان های سالم و قوی و پیشگیری از پوکی استخوان لازم است. قرص های جوشان کلسیم در مقایسه با دیگر شکل های دارویی عوارض کمتری دارند و مصرف آن ها هم آسان تر است.

قرص جوشان مولتی ویتامین

رژیم های غذایی سخت گیرانه، مصرف نامنظم غذا و دریافت نکردن مواد غذایی ضروری باعث احتیاج افراد به دریافت انواع مولتی ویتامین به صورت روزانه می گردد. قرص های جوشان مولتی ویتامین که حاوی انواع ویتامین های خانواده B، ویتامین های E و فولیک اسید و بیوتین هستند برای تامین ویتامین های ضروری بدن مناسب اند.

منبع: فرارو
انتشار: 29 دی 1401 بروزرسانی: 29 دی 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1249

به "خواص انواع قرص جوشان چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص انواع قرص جوشان چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید