سارق بیت کوین به دام پلیس افتاد

به گزارش اردکان خبر، فردی که اقدام به هک یک کیف پول بیت کوین نموده بود توسط پلیس دستگیر شد.

سارق بیت کوین به دام پلیس افتاد

به گزارش خبرنگاران به نقل از بیتکوین نیوز، مطبوعات محلی خبر دادند برای نخستین بار، پلیس ایالت ژیانگ جی چین پیروز شد با به دام انداختن هکری که اقدام به سرقت بیتکوین های فرد دیگری نموده بود، این دارایی را به مال باخته بازگردانند.

بنا به گزارش ایسنا، آن طور که مطبوعات چینی گزارش داده اند، در مجموع 8.236 بیتکوین از کیف پول یک دارنده ارزهای دیجیتالی به سرقت رفت که ارزش آن ها حدودا 300 میلیون یوان (466 هزار دلار) برآورد می گردد. مالباخته که فردی به نام شان بوده است با مراجعه به پلیس گفته یک فرد رمز عبور کیف پول وی را تغییر داده و وی اکنون در دسترسی به کیف پول خود ناتوان است.

تحقیقات اولیه پلیس نشان داد که ایمیل توسط یک فرد که برای ردگم کنی پلیس از 20 شماره تلفن مختلف استفاده نموده، هک شده است. هکر که نام وی ژنگ عنوان شده در استان گوانگ ژی ژوانگ به دام پلیس افتاده و دستگیر شده است. او در بازپرسی ها اعتراف نموده که شاهد رشد روزافزون قیمت بیتکوین بوده و از آنجا که خود توان خرید ان را نداشته به وسیله اسکم اقدام به هک کیف پول مالباخته نموده است. تحقیقات پلیس در این خصوص کماکان ادامه دارد.

گفتنی است که چین یکی از سه بازار اصلی ارزهای دیجیتالی در دنیا محسوب می گردد و شمار زیادی از شهروندان این کشور نسبت به خرید و فروش و استخراج ارزهای دیجیتالی اقدام می نمایند. قرار است بانک مرکزی چین نیز به نخستین بانک مرکزی دنیا تبدیل گردد که ارز دیجیتال ملی خود را رونمایی میکند. پیروزیت پلیس چین در دستگیری هکر، امیدها به امکان برخورد با سایر موارد مجرمانه در دنیا را افزایش داده است به ویژه آن که قابل ردیابی نبودن تراکنش های بلاک چین همیشه یکی از موارد اصلی ذکرشده توسط منتقدان ارزهای دیجیتالی محسوب می گردد.

انتهای پیغام

منبع: اقتصادنیوز
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 703

به "سارق بیت کوین به دام پلیس افتاد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سارق بیت کوین به دام پلیس افتاد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید