راهنمای سفر جاده ای از همدان تا تهران

به گزارش اردکان خبر، همدان یکی از شهرهای غربی و کوهستانی ایران و مرکز شهرستان و استان همدان محسوب می گردد. همدان یکی از قدیمی ترین شهرهای ایر ان و کهن ترین شهرهای دنیا است و ازلحاظ تاریخی نیز قدمت زیادی دارد. این شهر اولین پایتخت نخستین شاهنشاهی ایران، مادها بوده و در گذشته نام های متفاوتی ازجمله هگمتانه، امدانه، اکباتان، آنادانا و.. داشته است. ازلحاظ جمعیت این شهر چهاردهمین شهر پرجمعیت ایران محسوب می گردد. این شهر در دل خود جاذبه های گردشگری بسیاری جای داده که برای هر نوع سلیقه ای مناسب هستند. شهر همدان به عنوان یکی از پنج شهر گردشگری قاعدتا میان گردشگران هواداران زیادی دارد. با ما همراه باشید. برای خرید بلیط اتوبوس vip از علی بابا با بهترین قیمت کلیک کنید.

راهنمای سفر جاده ای از همدان تا تهران

از سفر با تور پاتایا تابستان لذت ببرید و سواحل شگفت انگیز تایلند و مراکز خرید بسیار ارزان پاتایا را از دست ندهید.

جاهای دیدنی همدان

همدان یکی از پرطرفدارترین مقاصد گردشگری غرب کشور است. این شهر در تابستان هوای خوش و خنکی دارد؛ به طوری که دمای هوا در خنک ترین ساعت روز به 16 درجه سانتی گراد می رسد. درادامه مهم ترین جاذبه های گردشگری همدان را معرفی خواهیم کرد که بدون دیدن آن ها نباید این شهر را ترک کنید.

غار علیصدر

وقتی اسم همدان به میان می آید، بی شک واژه غار علیصدر هم دنبال آن شنیده می شود. این غار عظیم ترین غار آبی جهان به حساب می آید. دلیل نام گذاری این غار این است که اهالی این روستا از این غار به عنوان مخزن و سد در زمان گذشته استفاده می کردند. در شناسنامه اهالی به نام غار علی سد معروف بوده و ازاین رو در سال 1350 نام آن تغییر کرد. قدمت سنگ های این غار به دوران ژوراسیک برمی شود و 2100 متر ارتفاع از سطح دریا دارد. به دلیل وجود دریاچه عظیمی که در غار وجود دارد عبور و مرور فقط با قایق امکان پذیر است. به همین دلیل غار علیصدر یکی از منحصربه فردترین ها محسوب می شود. این غار در 75 کیلومتری شمال غربی همدان، روستای علیصدر از توابع شهرستان کبودرآهنگ قرار گرفته است.

آرامگاه بوعلی سینا

آرامگاه طبیب، شاعر و عارف ایرانی در این شهر وجود دارد و ساختمان آن به دو سبک ایرانی بعد از اسلام و ایران باستانی ساخته شده است. مهندس سیحون معماری این ساختمان را انجام داده اند. با دقت به آبنمای فضای بیرونی، حوض سنتی و فضای سبزی که قرار گرفته است، متوجه می شویم که کاملا از معماری باغ های ایرانی الهام گرفته شده است. البته می توان گفت این بنا شباهت زیادی نیز به گنبد قابوس نیز دارد. این بنا یادگار دوران قاجار است.

علاوه براین آرامگاه، شهر همدان میزبان خانه ابدی بسیاری از هنرمندان مانند باباطاهر و استر و مردخای محسوب می شود.

دهکده توریستی گنجنامه

این دهکده در منطقه خوش آب وهوای گنجنامه، کنار کتبیه ها و آبشار هخامنشی قرار گرفته است. این دهکده از بخش های مختلف سرگرم کننده ای ازجمله شهربازی، تله کابین، سورتمه ریلی، غار آکواریوم، بانجی جامپینگ، رنجر و...تشکیل شده است.

حمام قلعه

حمامی در مساخت 1500 مترمربع که حالا تبدیل به موزه شده است. در بازسازی آن سعی نموده اند که دوران گذشته پیش چشم مخاطب زنده شود. حمام علاوه بر ورودی هشتی شکل دو بخش سرد و گرم دارد. بعد از عبور از این هشتی ابتدا بخش سرد و بعد از آن گرم قرار گرفته است. بعد از بازسازی حمام تغییر کاربری پیدا کرد و امروز به عنوان موزه مردم شناسی همدان شناخته می شود.

جاهای دیدنی دیگر همدان عبارت هستند از سد اکباتان، کلیسای گریگوری، دشت میشان، برج قربان، گنبد علویان، دره مرادبیگ و میدان امام و...

دسترسی به همدان

فاصله تهران تا همدان حدودا 320 کیلومتر است که در فاصله زمانی سه ساعت و 34 دقیقه قابل پیمودن خواهد بود. اگر با ماشین شخصی قصد طی این مسافت را دارید، همان راه اصلی تهران همدان بهترین گزینه خواهد بود. در این مسافت باید از قزوین عبور کنید و چیزی حدود 200 کیلومتر عظیمراه و آزادراه پیش رو خواهید داشت. این راستا به گردنه آوج می رسد که فوق العاده دیدنی است. پس از گذر از شهر انار، روستای کهک و بالقو و... بالاخره به همدان می رسید. جاده بوئین زهرا، تهران ساوه، ساوه همدان و قزوین همدان راه های پیش روی شما برای سفر به همدان با خودروی شخصی هستند.

سفر به این شهر ازطریق اتوبوس نیز انجام می شود. به پایانه آرژانتین یا ترمینال جنوب مراجعه کنید و بلیط اتوبوس تهران همدان را بخرید. با استفاده از اتوبوس چیزی حدود چهار ساعت زمان می برد تا شما به مقصد برسید. بلیط اتوبوس همدان تهران علی بابا و تهران همدان از 29 هزارتومان تا 52 هزارتومان قیمت دارد که این تفاوت قیمت به دلیل تفاوت اتوبوس بین وی آی پی و معمولی است.

سفر با استفاده از هواپیما هم امکان پذیر خواهد بود. این نوع سفر هزینه بیشتر اما خستگی کم تری دارد. فاصله هوایی 930 کیلومتری تهران تا همدان در 40 دقیقه طی می شود.

این مسافت را با قطار نیز می توانید طی کنید. شبکه ریلی کشور با کاهش چندین کیلومتر راستا، زمان سفر از تهران تا همدان را به کم تر از دو ساعت احتیاج رسانده است. این فاصله ریلی 264 کیلومتر بوده و تقریبا قیمت با این روش سفر نیز 50 هزارتومان می شود.

درکل انتخاب روش گذراندن این مسافت به سلیقه شما برمی شود؛ اما اگر به جاذبه های تاریخی و توقف حین راستا علاقه دارید، بهترین گزینه برای طی این راستا ماشین شخصی است.

اقامت در همدان

در این شهر گزینه های خوبی برای اقامت پیش روی شما است. ما چند گزینه از بهترین هتل ها را برای شما معرفی می کنیم.

اگر به گردشگری در روسیه علاقمندید بخوانید : بهترین رستوران های روسیه

هتل امیران: این هتل چهار ستاره در هشت طبقه و 55 اتاق و سوئیت شاخته شده است. این هتل در بلوار بعثت همدان قرار گرفته است.

تلفن: 08138202020

بوعلی: این هتل در خیابان بوعلی سینا قرار گرفته است و یکی از هتل های باکیفیت چهار ستاره همدان است.

تلفن: 2822 3825 081

مهمانسرای جهانگردی غارعلیصدر: این مهمانسرا را مجاور غار علیصدر ساخته اند. مهمانسرای جهانگردی غارعلیصدر دو طبقه و 25 واحد اقامتی دارد. این مهمانسرا فاقد آسانسور بوده و چندین پله دارد؛ برای همین ممکن است افراد مسن کمی به مشکل بخورند.

تلفن: 4312 3544 081

اقامتگاه بوم گردی آمادای: در محله جولان با پنج اتاق ساخته شده و ظرفیت پذیرایی از 26 نفر را دارد.

تلفن: 7181 3265 081

هتل های دیگری مانند خاتم، باباطاهر، پارسیان آزادی، آریان، اقامتگاه بوم گردی ورکانه و مزداگرد و آرتینا و هتل کریم خان زند همگی میزبان شما در شهر دوست داشتنی همدان خواهند بود. همچنین اگر مقصد شما از همدان به تهران است، با استفاده از رزرو هتل تهران می توانید بهترین اقامت را در پایتخت داشته باشید.

منبع: فرارو
انتشار: 11 آبان 1399 بروزرسانی: 11 آبان 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 281

به "راهنمای سفر جاده ای از همدان تا تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای سفر جاده ای از همدان تا تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید