راه اندازی راکتور هسته ای جدید پاکستان با فناوری چینی

به گزارش اردکان خبر، به گزارش خبرنگاران به نقل از سی جی تی ان، آزمایش های گرمایی واحد کی 2 نیروگاه هسته ای کراچی با همکاری شرکت ملی هسته ای چین صورت گرفته است.

راه اندازی راکتور هسته ای جدید پاکستان با فناوری چینی

با ما همراه باشید و با تورهای چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

با استفاده از این فناوری، فرایندهایی همچون سوخت گذاری هسته ای و نیز فراوری برق با سرعت و دقت و ایمنی بیشتری صورت می گیرند. موفقیت آزمایش گرمایی جدید در این نیروگاه راه را برای شبیه سازی بعضی فعالیت های هسته ای در نیروگاه کراچی هموار می نماید و امنیت نصب تجهیزات جدید را قبل از سوخت گذاری هسته ای تضمین می نماید.

انجام تست حرارتی مذکور به معنای کنترل دقیق کیفیت سیستم خنک کننده نیروگاه، کیفیت پوشش لوله ها و اطمینان از کیفیت طراحی آنهاست.

فناوری هائولونگ وان که به HPR1000 نیز شهرت یافته، تا به حال در شش نیروگاه هسته ای در چین و خارج از این کشور مورد استفاده نهاده شده تا کیفیت و امنیت فعالیت های صورت گرفته در آنها تضمین گردد. این فناوری اولین بار در واحد 5 نیروگاه هسته ای فیوجینگ چین مورد استفاده نهاده شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 29 مهر 1399 بروزرسانی: 29 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 258

به "راه اندازی راکتور هسته ای جدید پاکستان با فناوری چینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه اندازی راکتور هسته ای جدید پاکستان با فناوری چینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید