رکوردزنی کسری تجاری آمریکا

به گزارش اردکان خبر، در ماه مارس امسال کسری تجاری آمریکا نسبت به ماه قبل از آن نه تنها کاهش نیافت بلکه 5.6 درصد نیز رشد کرد.

رکوردزنی کسری تجاری آمریکا

به گزارش گروه مالی خبرنگاران، به نقل از فاکس بیزینس، بر اساس آمار ارائه شده از سوی وزارت بازرگانی آمریکا کسری تراز تجاری این کشور در ماه مارس به 74.4 میلیارد دلار رسیده است.

آمار این وزارتخانه آمریکایی نشان می دهد، کسری تجاری آمریکا در این ماه نسبت به ماه فوریه که 70.5 میلیارد دلار بود 5.6 درصد بیشتر بوده است.

کسری تجاری به فاصله بین میزان واردات و صادرات اطلاق می گردد. در ماه مارس واردات به آمریکا 6.3 درصد رشد نموده و به 274.5 میلیارد دلار رسیده است در همین مدت این کشور 200 میلیارد دلار صادرات داشته است.

در واقع آمریکا هم اکنون بسیار بیشتر از آن چیزی که صادر می نماید واردات دارد در ماه مارس آمریکا 27.7 میلیارد دلار از چین واردات داشته که رشدی 11.6 درصدی را داشته است و در واقع طرف آمریکایی بیشترین کسری تراز تجاری را با چین دارد.

در سه ماه نخست امسال کسری تجاری آمریکا با 64 درصد رشد نسبت به مدت مشابه سال گذشته به 212.8 میلیارد دلار رسیده است به طور کلی در سال 2020 کسری تراز تجاری آمریکا به 681 میلیارد دلار رسید که از سال 2008 بی سابقه بوده است.

دونالد ترامپ، رئیس جمهور قبلی آمریکا، در طول 4 سال حضور در کاخ سفید کوشش کرد تا با اجرای سیاست های تعرفه ای تبیهی علیه دیگر کشورها به خصوص چین کسری تراز تجاری آمریکا با این کشورها را از بین برده و میلیون ها فرصت شغلی در داخل آمریکا ایجاد گردد.

ترامپ تا جایی پیش رفت که حتی برای مدتی طولانی وارد جنگ تجاری با چین به عنوان عظیم ترین شریک تجاری آمریکا شد و بر صدها میلیارد دلار واردات کالا از این کشور آسیایی تعرفه گمرکی اعمال کرد کوشش های ترامپ البته نه تنها نتیجه نداشت و مغلوب شد بلکه حتی متحدان آمریکا و شرکای تجاری عظیم این کشور را هم عصبانی کرد.

البته جوبایدن، رئیس جمهور جدید آمریکا هم تغییر خاصی در این سیاست ها ایجاد ننموده است، بعضی کارشناسان بر این باورند که بایدن در این جهت با احتیاط قدم برمی دارد چرا که تغییر تمام سیاست های تجاری ترامپ می تواند برای دموکرات ها گران تمام گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 5 خرداد 1400 بروزرسانی: 5 خرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 686

به "رکوردزنی کسری تجاری آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رکوردزنی کسری تجاری آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید