زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی اعلام شد

به گزارش اردکان خبر، زمان برگزاری چهاردهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع لیسانس از سوی دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام شد.

زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی اعلام شد

به گزارش خبرنگار دانشگاه خبرنگاران، هر ساله دانشگاه علوم پزشکی تهران فرصتی را برای فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی گروه آزمایشی ریاضی و فنی و علوم تجربی که علاقه مند به ادامه تحصیل در رشته پزشکی هستند فراهم می نماید تا با شرکت در آزمون لیسانس به پزشکی مستقیما وارد دوره پس از علوم پایه رشته پزشکی شوند. در حقیقت با برگزاری این آزمون متقاضیان واجد شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی می توانند بار دیگر شانس خود را برای تحصیل در رشته پزشکی امتحان نمایند.

شرایط ثبت نام آزمون لیسانس به پزشکی

داوطلبان باید فارغ التحصیل مقطع کارشناسی پیوسته یا ناپیوسته یکی از رشته های گروه های آزمایشی علوم تجربی و علوم ریاضی و فنی باشند.

حداکثر سن قابل پذیرش در زمان ثبت نام آزمون 25 سال تمام است. مدت زمان سربازی و طرح نیروی انسانی به حداکثر سن اضافه می گردد

معدل کل دیپلم 18 و بالاتر و معدل مقطع کارشناسی 16 و بالاتر باشد. دانشجویان مشمول آیین نامه استعداد های درخشان در رشته های مورد پذیرش و برگزیدگان المپیاد های علمی دانشجویی از شرط معدل معاف هستند.

دانشجویان موضوع آیین نامه استعداد های درخشان عبارت اند از: برگزیدگان آزمون سراسری گروه علوم تجربی تا رتبه 500 کشوری در آزمون سراسری کنکور (با معرفی سازمان سنجش آموزش کشور).

دارندگان مدال طلا، نقره و برنز کشوری از المپیاد های علمی دانش آموزی (با معرفی وزارت آموزش و پرورش)

برگزیدگان حائز رتبه های اول تا سوم نهایی جشنواره رازی، جشنواره های خوارزمی (در زمینه علوم پزشکی) با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و گروه غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری.

مالکان ابداع یا اختراع ثبت شده با تائید معاونت تحقیقات و فن آوری وزارتخانه های مربوطه.

دانشجویان نمونه کشوری گروه پزشکی با معرفی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی و رشته های غیر پزشکی با معرفی وزارت علوم تحقیقات و فناوری.

دانشجویان پژوهشگر برجسته به تایید شورای پژوهشی دانشگاه و براساس دستورالعملی که از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت تدوین و به دانشگاه ها اعلام شده است.

برگزیدگان المپیاد های علمی دانشجویی با تایید مرکز رشد استعداد های درخشان و معاونت های آموزشی دانشگاه ها.

دارندگان مدال طلای المپیاد های دانش آموزی از آزمون کتبی معاف هستند و بدون شرکت در آزمون کتبی صرفا با شرکت در آزمون مصاحبه و ارزیابی فراشناختی مورد ارزیابی قرار می گیرند و دارندگان مدال های نقره و برنز این رشته ها باید در آزمون کتبی شرکت نمایند و حداقل 90 درصد نمره آخرین فرد پذیرفته شده در آزمون کتبی را احراز نمایند. (کسب حداقل نمره حد نصاب آزمون کتبی الزامی است)

مهلت ثبت نام

ثبت نام برای شرکت در چهاردهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی سال تحصیلی 1400-1399 دانشگاه علوم پزشکی تهران از 6 دی 99 شروع شد و 20 بهمن ماه 99 انتها یافت.

ظرفیت پذیرش آزمون لیسانس به پزشکی 10 الی 20 نفر است، داوطلبان ضروری است حداقل 50 درصد نمره آزمون را کسب نمایند تا به مرحله مصاحبه دعوت شوند.

زمان برگزاری آزمون

آزمون چهاردهمین دوره پذیرش دانشجوی پزشکی از مقطع کارشناسی 10 تیر ماه 1400 در دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 6 مرداد 1400 بروزرسانی: 6 مرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 789

به "زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برگزاری آزمون لیسانس به پزشکی اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید