سایپا و ایران خودرو M44 پیشرفته را با یاری سیتروئن می سازند

به گزارش اردکان خبر، عصر ایران نوشت: شرکت سایپا اعلام نموده محصول M44 قابلیت استانداردهای روز را دارد و به زودی فراوری این خودرو با همکاری ایران خودرو در شرکت سایپا سیتروئن شروع خواهد شد.

سایپا و ایران خودرو M44 پیشرفته را با یاری سیتروئن می سازند

در نمایشگاه تحول صنعت خودرو از خودرو M44 سایپا رونمایی شد.

شرکت سایپا اعلام نموده محصول M44 قابلیت استانداردهای روز را دارد و به زودی فراوری این خودرو با همکاری ایران خودرو در شرکت سایپاسیتروئن شروع خواهد شد.

در سال 1395 همکاری سایپا و سیتروئن فرانسه وارد فاز تازه خود شد و 50 درصد شرکت سایپاکاشان به سیتروئن واگذار و شرکت سایپاسیتروئن با مالکیت 50درصد سایپا و 50 درصد سیتروئن شکل گرفت . پس از مشارکت سیتروئن مقرر شد فراوری خودرو C3 و پروژه M4T4 در شرکت سایپاسیتروئن شروع گردد.

در پروژه M4T4 قرار بود محصول این پروژه زودتر از سایر سایت های سیتروئن و برای اولین بار در ایران فراوری گردد که به همین منظور قالب های بدنه ساخته و آماده فراوری شد. اما با خارج شدن سیتروئن از ایران این اقدام متوقف شد.

اکنون سایپا میخواهد تا سیتروئن C3-XR را به وسیله همکاری مشترک ایران خودرو و شرکت سایپا سیتروئن فراوری کند. حدود 67 درصد قطعات این محصول با محصولات ایران خودرو مشترک است و تمام خطوط بدنه، رنگ و مونتاژ این خودرو در شرکت سایپاسیتروئن نصب و آماده فراوری می باشد.

آن گونه که سایپا اعلام نموده است برای این خودرو موتور EC5 که نسخه ارتقاء یافته پیشرانه TU5 مشهوری است که در بسیار از محصولات ایران خودرو نظیر پژو 206 تیپ 5 ،پژو پارس و دان فنگ اچ سی کراس نصب است در نظر گرفته که خط فراوری این موتور نیز در کارخانه نصب و تجهیز شده است.

شرکت سایپا اعلام نموده محصول M44 قابلیت استانداردهای روز را دارد و به زودی فراوری این خودرو با همکاری ایران خودرو در شرکت سایپاسیتروئن شروع خواهد شد.

امکاناتی نظیر سیستم کنترل پایداری، فرمان برقی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، دی لایت، ترمزهای دیسکی به همراه ABS، EBD و BA و تریم داخلی چرم و پارچه ای برای این خودرو ذکر شده است اما هنوز اطلاعات کامل و قطعی مبنی بر زمان عرضه و یا قیمت از سایپا در خصوص این خودرو در دسترس رسانه ها قرار نگرفته است.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 7 شهریور 1401 بروزرسانی: 7 شهریور 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1181

به "سایپا و ایران خودرو M44 پیشرفته را با یاری سیتروئن می سازند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سایپا و ایران خودرو M44 پیشرفته را با یاری سیتروئن می سازند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید