شگرد جدید محتکران خودرو برای کلاهبرداری از مردم

به گزارش اردکان خبر، در روز هایی که بازار خرید و فروش خودرو راکد است و کمتر خریداری در بازار وجود دارد، بعضی درصددند با تبلیغات اغوا نماینده و گمراه کردن مردم، سود های بالایی را از بازار خودرو کسب نمایند.

شگرد جدید محتکران خودرو برای کلاهبرداری از مردم

به گزارش تسنیم، در جدیدترین شگرد، کلاهبرداران مدعی هستند، خودرو های شان در کارخانه واقع شده است و مردم با نصف قیمت بازار می توانند آن ها را خریداری کنند به شرطی که تمام مبلغ خودرو را الان پرداخت کنند تا آن ها بتوانند خودرو ها را از کارخانه خارج کنند.

در این مدل جدید تبلیغات کلاهبرداران، به عنوان نمونه برای دنا پلاس قیمت 140 میلیون تومان معین شده در حالی که قیمت این خودرو در بازار 264 میلیون تومان است.

همین اختلاف قیمت بالا عاملی شده تا بعضی با پرداخت کل مبلغ به این کلاهبرداران به امید تحویل 2 روزه خودرو و فروش آن در بازار در دام آن ها افتاده و در نهایت نه خودرویی تحویل آن ها شده و نه می توانند مبلغ پرداختی خود را از کلاهبردارانی که فراری شده اند پس بگیرند.

علاوه بر این تعدادی از محتکران خودرو هم به امید سود بالا هنوز آماری از محصولات احتکاری خود اعلام نکرده اند و با انتشار آگهی های فروش در صدد کسب سود بالاتر هستند. این محتکران در این تبلیغات مدعی هستند خودرو ها را ارزان تر از بازار می فروشند، البته خریدار باید با پرداخت تمام هزینه خودرو خودرو های بدون پلاک را از آن ها تحویل بگیرند.

این در حالی است که بنا بر اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، مهلت پارکینگ ها برای عرضه خودرو های احتکار شده سوم خرداد تمام شد و از این تاریخ به بعد مبنای برخورد بازرسان و سایر دستگاه هایی که در این طرح همکاری می کنند مواجهه با احتکار است و اگر خودرویی بدون پلاک در پارکینگ ها وجود داشته باشد تحت عنوان احتکار برای آن پفراینده تشکیل می گردد، در صورت تایید احتکار مالک خودرو ها ملزم هست خودرو ها را به قیمت درب کارحانه عرضه کند.

به گفته رئیس سازمان حمایت، در حالت دوم اگر مالک از این فرایند تمکین نکند، دستگاه های قضایی اقدام خواهند کرد و خودرو دوباره در اختیار خودروساز قرار می گیرد تا در قالب قرعه کشی و طرح های فروش با قیمت مصوب در اختیار مردم قرار گیرد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1399 بروزرسانی: 17 مهر 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 232

به "شگرد جدید محتکران خودرو برای کلاهبرداری از مردم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شگرد جدید محتکران خودرو برای کلاهبرداری از مردم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید