تور ارزان روسیه: طرز تهیه خاویار بادمجان؛ همان ایگراِ روسیه ای

به گزارش اردکان خبر، طرز تهیه خاویار بادمجان

خاویار بادمجان که به نام های خوراک بادمجان و یا کنسرو بادمجان نیز شناخته شده است یک غذای اصیل مربوط به کشور روسیه است. نام خاویار بادمجان در روسیه ایگرا است. اما امروزه خاویار بادمجان در ایران به روش های مختلف پخته می گردد و هواداران بسیار زیادی دارد. خاویار بادمجان یک غذای خوشمزه و لذیذ است که مواد اولیه آن شامل بادمجان، گوجه فرنگی، پیاز، سیر و فلفل و ادویه جات است. در ادامه شما را با طرز تهیه خاویار بادمجان که یکی از غذاهای سالم و رژیمی است، آشنا خواهیم کرد.

تور ارزان روسیه: طرز تهیه خاویار بادمجان؛ همان ایگراِ روسیه ای

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی روسیه گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

اگر عاشق بادمجان هستید و غذاهایی که با بادمجون درست می گردد را دوست دارید، این مطلب مناسب شماست. نام خاویار بادمجان ممکن است به گوشتان خورده باشد و احتمالا تعریف های زیادی هم درباره آن شنیده اید. از این رو می­ خواهیم طرز تهیه آن را به شما عزیزان آموزش دهیم. برای پخت این غذا مدت زمان خیلی کمی لازم دارید و فقط ضروری است که بادمجان در خانه داشته باشید. بقیه مواد معمولا همواره در خانه موجود هستند.

مواد لازم برای خاویار بادمجان خوشمزه و ساده برای 4 نفر:

  • بادمجان : 3 عدد
  • پیاز : 2 عدد
  • سیر : 4 حبه
  • گوجه فرنگی : 7 عدد
  • رب گوجه فرنگی : به اندازه دلخواه
  • روغن یا روغن زیتون : 1 قاشق غذاخوری
  • جعفری : به اندازه کافی
  • آب لیمو ترش تازه : 1 قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه : به اندازه کافی
  • زردچوبه : به اندازه کافی
  • نمک : به اندازه کافی

اگر میل درست کردن یک غذای خوشمزه با بادمجان دارید ولی همه مواد بالا را در دسترس ندارید، دستور غذاهای زیر رو نگاه کنید. همه موارد ذکر شده به خوشمزگی خاویار بادمجان هستند. اگر مواد لازم رو موجود دارید بریم سراغ طرز تهیه خاویار بادمجون:

طرز تهیه کشک بادمجان

طرز تهیه خاویار بادمجان:

  • بادمجان ها را به دو صورت می توانیم برای تهیه خاویار بادمجان آماده کنیم. روش اول به صورت کبابی است که اگر بتوانید آن را روی ذغال کبابی کنید، طعمی واقعا متفاوت خواهد داشت. روش دوم آب پز کردن بادمجون هاست.
  • بعد از کباب کردن و یا آبپز کردن بادمجان ها، اجازه می دهیم کمی خنک شوند و سپس پوست آن ها را با دقت جدا می کنیم و آن ها را با گوشت کوب کاملا له می کنیم.

دقت کنید که پوست بادمجان ها کاملا جدا شوند زیرا در شکل و طعم نهایی خاویار بادمجان تاثیر منفی خواهند داشت.

  • سیر، پیاز و گوجه فرنگی ها را خرد کنید و آن ها را با روغن زیتون یا روغن سرخ کردنی کمی تفت دهید. سپس ادویه های معرفی شده (نمک، زردچوبه و فلفل سیاه) را به آن ها اضافه کنید.

بهتر است در این مرحله پوست گوجه فرنگی ها را بگیرید و آن ها را کمی له کنید و بعد به پیاز و سیر اضافه کنید.

  • وقتی پیاز و سیرها طلایی شدند، بادمجان های له شده را به آن ها اضافه کنید و برای خوشرنگ تر شدن آن می توانید کمی رب گوجه فرنگی یا سس گوجه فرنگی خانگی به آن اضافه کنید.
  • سپس نمک، آب لیمو تازه و جعفری خردشده را اضافه کنید. درب ماهیتابه را ببندید و اجازه دهید طعم مواد به خورد بادمجان ها برود. وقتی آب بادمجان کاملا تمام شد و رنگ دلخواه شما را گرفت، زیر آن را خاموش کنید. خاویار بادمجان شما آمادست. این غذا را می توانید با نان یا برنج میل کنید.

امیدواریم که شما این غذا را درست کنید و از طعم آن لذت ببرید. با میل کردن این غذا میتوانید مطمئن باشید که یک غذای کاملا سالم نوش جان نموده اید. در ادامه به برخی ویژگی ها و خواص بادمجان اشاره می کنیم.

نکاتی در خصوص بادمجان

  • برای پوست کندن بادمجان بهتراست از یک چاقوی استیل بهره ببرید، استیل ضدزنگ مانع از واکنش با مواد شیمیایی فیتوکمیکال موجود در بادمجان شده و از سیاه شدن آن جلوگیری می نماید.
  • برای اینکه طعم تلخ بادمجان را از برود، بعد از پوست کندن آن ها، بر روی آن ها کمی نمک بریزید.
  • اگر بر روی بادمجان ها نمک بریزید باعث می گردد که هنگام سرخ کردن روغن کمتری را جذب نمایند.
  • بخارپز و آب پز کردن بادمجان ها برترین روش برای حفظ آنتی اکسیدان های آن بوده و به عنوان برترین روش پخت بادمجان محسوب می گردد.

بادمجان

طبع بادمجان گرم و خشک است. از این رو در آب و هوای گرم عالی رشد می نماید. بادمجان غنی از ویتامین C، ویتامین K، ویتامین B6، تیامین، نیاسین، منیزیم، فسفر، مس، فیبر غذایی، اسیدفولیک، پتاسیم و منگنز است.

نکته مهم درباره بادمجان:

از خوردن بادمجان سرخ نموده بپرهیزید. بادمجان به علت بافتی که دارد جاذب روغن است. این موضوع هم امری مثبت است و هم منفی. از طرفی می تواند روغن را جذب کند و باعث گردد بقیه مواد غذایی روغن کمتری جذب نمایند و از طرف دیگر خوردن آن معادل وارد شدن اندازه زیادی روغن در بدن است.

بادمجان با گوجه فرنگی هم خانواده است و هر دو بخشی از خانواده بادمجانیان است. ترکیب گوجه فرنگی و بادمجان در غذا بسیار عالی است. البته کسانی که به بادمجان حساسیت دارند و واکنش آلرژیک دارند مطمئناً به گوجه فرنگی هم حساسیت نشان می دهند.

ویژگی های منحصربه فرد بادمجان:

بادمجان و لاغری

بادمجان هیچ گونه چربی یا کلسترولی ندارد، غذای بسیار سالمی است و برای افرادی که می کوشند وزنشان را از دست بدهند یا با مشکل چاقی مبارزه نمایند، انتخاب مناسبی است. فیبر موجود در این گیاه خوراکی نیز بسیار سیرنماینده است و آزاد شدن گرلین (هورمون گرسنگی و اشتها) را مهار می نماید، هورمونی که به فکر ما می گوید که ما دوباره گرسنه هستیم. زمانی که معده مان از فیبر پر می گردد و اشتها کاهش می یابد، احتمال پرخوری کم می گردد، درنتیجه کوشش برای کاهش وزن نیز موفقیت آمیزتر خواهد شد.

بادمجان و استخوان ها

بادمجان برای کسانی که در معرض خطر بروز تحلیل استخوان و پوکی استخوان هستند، بسیار مفید است. ترکیبات فنلی موجود در بادمجان باعث تقویت استخوان ها شده و خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد. این ترکیبات بعلاوه با کاهش علائم پوکی استخوان، محکم شدن استخوان ها و افزایش تراکم مواد معدنی استخوان ارتباط دارند. بادمجان حاوی آهن و کلسیم است که به سلامت استخوان و سلامت بدن یاری می نماید. اندازه پتاسیم موجود در بادمجان ها به جذب کلسیم یاری می نماید و سبب می گردد که بادمجان یک ماده خوراکی بسیار مفید برای جلوگیری از پوکی استخوان و سلامت استخوان ها باشد.

بادمجان و کبد چرب

تحقیقات نشان داده که مقادیر بالای آنتی اکسیدان های موجود در بادمجان باعث سم زدایی و پاک سازی کبد شده و به درمان کسانی که کبد چرب دارند، یاری می نماید.

بادمجان و بی خوابی

اگر از بی خوابی و یا سندرم بدون خواب رنج می برید، یک بادمجان خام را در زمان غروب به طور منظم مصرف کنید و شما می توانید خیلی خوب بخوابید. خواب خوب در شب باعث سرحالی و شادابی شما در طول روز است. افرادی که خوب می خوابند دارای پوست خوبی هستند.

بادمجان و پوست و مو

بادمجان می تواند به افزایش رشد مو و سلامت مو یاری کند. بعلاوه به آنزیمی که کیسه های ترشحی مو را افزایش می دهد، یاری کند. ویتامین و مواد معدنی موجود در بادمجان وجود دارد، پوست شمارا تغذیه می نماید و باعث می گردد پوستی خوب و لطیف به شما هدیه بدهد.

بادمجان و کاهش فشارخون

کاهش فشارخون، حمله قلبی و لخته شدن خون را کاهش می دهد. ویتامین E موجود در بادمجان نیز برای درمان و پیشگیری از بیماری های مختلف مرتبط با قلب و عروق خونی مانند درد قفسه سینه، فشارخون بالا و مسدود شدن یا سخت شدن شریان ها مؤثر است.

بادمجان و آفتاب سوختگی

اشعه ماوراء بنفش سبب بروز آفتاب سوختگی، چین وچروک، سیستم ایمنی ضعیف، پیری زودرس و حتی سرطان می گردد، به همین علت مهم است که در برابر آن از خود محافظت کنید. آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C، ویتامین E، فلاونوئیدها و اسید فنولیک، با رادیکال های آزاد که عامل اصلی بروز اثرات منفی روی پوست هستند، مبارزه می نمایند. بادمجان می تواند برای محافظت از پوست شما به عنوان ماسک با عسل و آلوئه­ ورا استفاده گردد.

بادمجان و ضدافسردگی

سروتونین یک ماده شیمیایی است که سبب عدم تعادل در خلق وخو می گردد، و می تواند به افسردگی منجر گردد، اما بادمجان حاوی ترکیبی به نام اسکوپولتین است که کار تنظیم سطح سروتونین را در مغز بر عهده دارد، و احساس اضطراب و علائم دیگر افسردگی را کاهش می دهد. ویتامین B توانایی بدن را برای مقاومت در برابر استرس افزایش می دهند و به همین علت است که این ویتامین ها اغلب با نام ضد استرس خطاب می شوند. تیامین نیز برای تقویت روحیه شما موردنیاز است و با افسردگی و اضطراب مبارزه می نماید.

بادمجان و سردرد

نیاسین و ویتامین B3 برای درمان سردرد، میگرن شدید و خفیف استفاده می شوند. این ویتامین ها به عنوان عواملی برای درمان سرگیجه و بعلاوه سرکوب علائم بیماری های حرکتی استفاده می شوند و برخی از آدم ها حتی از بادمجان برای جلوگیری از سردرد قبل از قاعدگی استفاده می نمایند. ویتامین B2 با حملات دردناک و شدید میگرن به خوبی مبارزه می نماید.

بادمجان و سرماخوردگی

مقادیر بالای ویتامین C موجود در بادمجان باعث تقویت سیستم ایمنی بدن شده و با افزایش فراوری گلبول های سفید خون به پیشگیری و درمان سرماخوردگی یاری می نماید. اگر می خواهید سرما نخورید بادمجان بخورید.

بادمجان و کم خونی

آهن و مس موجود در بادمجان با افزایش فراوری گلبول های قرمز خون به درمان آنمی و کم خونی ناشی از فقر آهن یاری می نمایند، بادمجان بعلاوه به درمان علائم آنمی که با سردرد، خستگی، ضعف و افسردگی تعیین می گردد، یاری می نماید.

با بادمجان می توانیم انواع و اقسام غذاها را درست کرد. از سالادهای رژیمی بادمجان گرفته تا ترشی لیته بادمجان و غذاهای دیگری مثل: بادمجان گوجه، خورشت بادمجان و کدو، کشک بادمجان، میرزاقنامی، حلیم بادمجان، خاویار بادمجان و استانبولی بادمجان اشاره نمود.

منبع: اُکالا
انتشار: 7 دی 1400 بروزرسانی: 7 دی 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 960

به "تور ارزان روسیه: طرز تهیه خاویار بادمجان؛ همان ایگراِ روسیه ای" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان روسیه: طرز تهیه خاویار بادمجان؛ همان ایگراِ روسیه ای"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید