بازسازی مسجد تاریخی سرحوض با مشارکت دوستداران میراث فرهنگی اشکذر

به گزارش اردکان خبر، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، محمود ادیبان روز پنجشنبه 22 آبانماه با بیان اینکه این گروه جهادی برای بازسازی میراث فرهنگی، در شهرستان اشکذر تشکیل شده است، گفت: بیش از 20 نفر برای شرکت در این گروه جهادی داوطلب شده اند.

بازسازی مسجد تاریخی سرحوض با مشارکت دوستداران میراث فرهنگی اشکذر

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او با اشاره به اینکه مسجد تاریخی سرحوض توسط این دوستداران میراث فرهنگی بازسازی و بازسازی می گردد، ادامه داد: احساس مسئولیت جامعه محلی برای حفاظت از بناهای تاریخی از مزایای برگزاری کمپ های بازسازیی داوطلبانه است و در شرایطی که با محدودیت اقتصادی و کمبود امکانات روبرو هستیم، بهره دریافت از علاقه مندان به میراث فرهنگی بهترین راه حفاظت از بناهای تاریخی است.

ادیبان مهمترین اقدامات بازسازیی در مسجد تاریخی سرحوض را، بازسازی پشت بام، دورچینی، نماسازی، بازسازی بادگیرها و مفروش کردن پشت بام بیان کرد و گفت: این مجموعه که متشکل از اب انبار، مسجد، بازارچه، کتابخانه، حوض خانه و غریب خانه بوده مربوط به دوران زندیه است و امروز جز مسجد و اب آنبار چیزی از آن باقی نمانده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اشکذر وجود خط تقارن در این بنا و تقسیم مسجد به دو نیمه شرقی و غربی و شاقتصادی و جنوبی را جزو ویژگی های قابل تمایز این مسجد با سایر مساجد دانست و اضافه نمود: این مسجد جزو معدود مساجد ساخته شده روی آب انبار است.

بازسازی قلعه تاریخی عزآباد از دیگر برنامه هایی است که در دستور کار این گروه دوستدار میراث فرهنگی قرار گرفته است.

منبع: گردشبان
انتشار: 24 آبان 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 315

به "بازسازی مسجد تاریخی سرحوض با مشارکت دوستداران میراث فرهنگی اشکذر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی مسجد تاریخی سرحوض با مشارکت دوستداران میراث فرهنگی اشکذر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید