بازسازی در قلعه ساسانی شاهدیه

به گزارش اردکان خبر، قلعه ابرندآباد شاهدیه یکی از قلاع تاریخی شهر یزد با پیشینه ای تاریخی متعلق به دوران ساسانی است که پس از ثبت ملی هم به حال خود رها شده بود اما با اهتمام فعالان و دوست داران میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بازسازی این بنا در دستور کار نهاده شد.

بازسازی در قلعه ساسانی شاهدیه

جهت دریافت خدمات بازسازی ویلا با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

شهرداری شاهدیه به اسم نهادی همراه با میراث فرهنگی در این شهر نسبت به بازسازی این بنا اقدام و بودجه ای را به این بنا اختصاص داد.

البته پیشتر هم در مورد این قلعه تاریخی، علی اصغر صمدیانی یزد معاون میراث فرهنگی استان یزد به ایسنا از اهتمام شهرداری برای اجرای طرحی در مورد این قلعه تاریخی تحت نظارت ضوابط میراث فرهنگی خبر داده بود.

سید علی میرنژاد شهردار شاهدیه هم پیشتر در مورد این طرح به ایسنا گفته بود؛ این قلعه دارای دو طرح ویژه فضای بیرونی و فضای درونی است که هر دو طرح برای حفظ و احیای این بنای تاریخی اجرا می گردد.

وی در رابطه با فضای بیرونی این قلعه هم تصریح نموده بود: اطراف قلعه به مساحت پنج هکتار تحت نظارت مشاور ذی صلاح در حال تبدیل به یک سن روباز برای برنامه های فرهنگی و اجتماعی مختلف به ویژه برای گردشگران این شهر است.

شهردار شاهدیه از تبدیل فضای داخلی قلعه به محوطه ای ورزشی طبق ضوابط میراث فرهنگی در راستای توسعه صنعت گردشگری در این شهر تاریخی خبر می دهد.

اجرای این طرح برای قلعه تاریخی شاهدیه می تواند الگویی برای سایر بناهای تاریخی باشد و با استفاده حداکثری از ظرفیت این ابنیه در راستای توسعه گردشگری هم به حفظ بناهای تاریخی یاری گردد.

منبع: گردشبان
انتشار: 23 مرداد 1400 بروزرسانی: 23 مرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 817

به "بازسازی در قلعه ساسانی شاهدیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازسازی در قلعه ساسانی شاهدیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید