ممنوعیت ورود مسافران خارجی جنوب آفریقا از مرزهای زمینی

به گزارش اردکان خبر، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل از ممنوعیت ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیرایرانی از همه مبادی کشورهای جنوب آفریقا تا اطلاع ثانوی خبر داد.

ممنوعیت ورود مسافران خارجی جنوب آفریقا از مرزهای زمینی

محمد جواد هدایتی، مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل، با اشاره به ظهور سویه تازه کرونا در کشورهای آفریقای جنوبی، از اعمال شرایط ویژه اضطرار و کنترل در موضوع ورود اتباع خارجی و ایرانیان از مرزهای زمینی کشور از طریق پایش های وزارت بهداشت و تنظیم پروتکل های ابلاغی برای سویه تازه اومیکرون خبر داد. وی در این رابطه اذعان داشت:

در حال حاضر غربالگری بهداشتی و کنترل ها در قالب طرح آماده باش به دقت اجرا می شود. نمایندگان وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی استان ها هم در پایانه های مرزی مستقر هستند و غربالگری به صورت 100 درصدی اجرا می شود.

هدایتی ضمن اشاره ابلاغیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بر ممنوعیت ورود مستقیم و غیرمستقیم همه مسافران غیرایرانی از همه مبادی کشورهای آفریقای جنوبی شامل هشت کشور آفریقای جنوبی، موزامبیک، نامیبیا، زیمبابوه، بوتسوانا، لسوتو، اسواتینی و غیره، به کشور تا اطلاع ثانوی تاکید کرد و گفت:

اگر اتباع غیرایرانی پیش از این به این کشورها سفر کرده بودند و قصد ورود به کشور ما را داشته باشند، از طریق پاسپورت تعیین می شود و ورود آن ها ممنوع خواهد بود.

مدیرکل دفتر ترانزیت سازمان راهداری و حمل و نقل به الزام اتباع خارجی که از مبدا کشورهای آفریقای جنوبی نیستند، برای ارائه کارت واکسن تزریق دو دوز واکسن و گواهینامه تست منفی PCR با اعتبار 72 ساعت اشاره و شرح داد:

مسافران خارجی که از مبادی کشورهای آفریقای جنوبی هم نباشند، باید حتما تزریق دو دز واکسن و تست PCR منفی داشته باشند.

محمد جواد هدایتی با بیان اینکه در پایانه های مرزی در شرق کشور کنترل ها به صورت دقیق تر و جامع تر انجام می شود، درباره ورود مسافران ایرانی به کشور نیز گفت:

همه مسافران ایرانی که پیش از این به صورت مستقیم یا غیرمستقیم از مبادی کشورهای آفریقای جنوبی می آیند از بدو ورود 14 روز در قرنطینه می مانند و در این 14 روز سه بار تست منفی کرونا اخذ می شود و در صورت منفی بودن این تست ها آن زمان حق ورود به سرزمین اصلی را دارند.

منبع: کجارو / اقتصادآنلاین
انتشار: 29 فروردین 1401 بروزرسانی: 29 فروردین 1401 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 1069

به "ممنوعیت ورود مسافران خارجی جنوب آفریقا از مرزهای زمینی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ممنوعیت ورود مسافران خارجی جنوب آفریقا از مرزهای زمینی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید