نخستین اقامه نماز بدون فاصله گذاری اجتماعی در مکه مکرمه بعد از کرونا

به گزارش اردکان خبر، شب گذشته زائران خانه خدا برای نخستین بار از زمان شیوع اپیدمی کرونا بدون فاصله گذاری اجتماعی اقامه نماز کردند.

نخستین اقامه نماز بدون فاصله گذاری اجتماعی در مکه مکرمه بعد از کرونا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، شب قبل زائران خانه خدا برای اولین بار بعد از شیوع اپیدمی کرونا بدون فاصله گذاری اجتماعی اقامه نماز کردند.

بر اساس اعلام مسؤولان سعودی، افرادی که دو دوز واکسن کرونا زده باشند، امکان ثبت نام در عمره مفرده دارند و واکسن های مورد تأیید عربستان نیز واکسن فایزر، مدرنا، جانسون جانسون، آسترازنکا، سینوفارم و سینوواک است.

همچنین مردم عربستان از سال گذشته فقط با داشتن کارت واکسیناسیون امکان تشرف به خانه خدا برای انجام عمره مفرده را داشتند؛ به طوری که کسی یک دوز واکسن هم زده بود، می توانست وارد مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) شود و علاوه بر اقامه نماز، در مناسک عمره شرکت کند.

بر همین اساس، فقط افرادی که در مرحله نخست دو دوز واکسن تزریق کرده و از سطح ایمنی برخوردار باشند، امکان تشرف به مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) برای انجام مناسک عمره مفرده و حتی حضور در نمازهای جماعت را دارند. این امر در حالی است که پیش از این داشتن کارت واکسیناسیون برای حضور در حرمین شریفین کافی بود و نمازگزاران با داشتن کارت واکسیناسیون وارد مسجدالحرام و مسجدالنبی (ص) می شدند.

یکی از مقامات وزارت کشور عربستان اعلام کرد که از روز یکشنبه 17 اکتبر، تدابیر پیشگیرانه از شیوع کرونا برای افرادی که هر دو دوز واکسن را دریافت کرده اند، کاهش یافته است.

در راستای این اقدامات انجام عبادت در مسجد الحرام و مسجد النبی نیز میسر خواهد شد.

بر این اساس، ضرورت استفاده از ماسک در اماکن رو باز و رعایت فاصله اجتماعی لغو و برگزاری جلسات آزاد شده و وسایل حمل و نقل عمومی، رستوران ها، سینما ها و سایر اماکن عمومی با ظرفیت کامل می تواند مورد استفاده قرار گیرند.

این مقام وزارتخانه مذکور همچنین تاکید کردکه مراسم عروسی در تالارها و اماکن مشابه بدون محدودیت برای افرادی که واکسیناسیون کامل شده اند، برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 آبان 1400 بروزرسانی: 17 آبان 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 908

به "نخستین اقامه نماز بدون فاصله گذاری اجتماعی در مکه مکرمه بعد از کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین اقامه نماز بدون فاصله گذاری اجتماعی در مکه مکرمه بعد از کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید