نخستین پیوند ریه از اهداکننده زنده در دنیا

به گزارش اردکان خبر، در این عمل جراحی پیوند ریه پزشکان بافت ریه های سالم شوهر و پسرش را به ریه های این زن بیمار پیوند زدند تا جایگزین قسمت های از بین رفته ریه بیمار گردد. برای پیوند از اهدا کننده زنده، به دو اهدا کننده احتیاج است.

نخستین پیوند ریه از اهداکننده زنده در دنیا

پزشکان در ژاپن نخستین پیوند ریه از اهدا کننده زنده را در دنیا بر روی یک بیمار مبتلا به آسیب شدید ریه ناشی از کووید 19 انجام دادند.

پزشکان اعلام کردند در یک عمل جراحی تقریباً 11 ساعته که توسط یک تیم پزشکی 30 نفره انجام شد، زندگی یک زن ژاپنی مبتلا به کووید-19 شدید در نتیجه اهدای بخش هایی از ریه های همسر و پسرش نجات یافت.

مقامات بیمارستان دانشگاه کیوتو اعلام کردند که شرایط سلامتی این دریافت کننده ریه که تنها به عنوان یک زن از منطقه غربی کانزای ژاپن معرفی شده است، در حال بهبودی است.

در این عمل جراحی پیوند ریه پزشکان بافت ریه های سالم شوهر و پسرش را به ریه های این زن بیمار پیوند زدند تا جایگزین قسمت های از بین رفته ریه بیمار گردد. برای پیوند از اهدا کننده زنده، به دو اهدا کننده احتیاج است.

کووید-19 می تواند باعث آسیب شدید به ریه در بعضی از بیماران گردد و مردم سراسر دنیا در بخشی از فرایند بهبودی خود، تحت عمل پیوند ریه قرار می گیرند. اما مقامات بیمارستان کیوتو اعلام کردند که این اولین پیوند بافت ریه در دنیا است که از اهدا کنندگان زنده به بیمار مبتلا به کویید -19 با آسیب ریه پیوند زده شده است.

دکتر هیروشی دیت، جراح قفسه سینه در این بیمارستانی که ریاست این عمل جراحی را بر عهده داشت در یک کنفرانس خبری گفت: ما نشان دادیم که اکنون گزینه پیوند ریه (از اهدا کنندگان زنده) را در دست داریم. وی اضافه کرد: تصور می کنم این درمانی است که بیماران مبتلا به آسیب شدید ریوی ناشی از کووید-19 را امیدوار می نماید.

منبع: فرادید
انتشار: 7 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 637

به "نخستین پیوند ریه از اهداکننده زنده در دنیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین پیوند ریه از اهداکننده زنده در دنیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید