تور عمان ارزان: همکاری های کرمان و عمان در زمینه های صنعت و کشاورزی و گردشگری مورد آنالیز نهاده شد

به گزارش اردکان خبر، ایرنا/ براساس آخرین اخبار بدست آمده، همکاری های کرمان و عمان در زمینه های صنعت و کشاورزی و گردشگری مورد آنالیز نهاده شد.

تور عمان ارزان: همکاری های کرمان و عمان در زمینه های صنعت و کشاورزی و گردشگری مورد آنالیز نهاده شد

با تور عمان ارزان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

در همایش توسعه همکاری مشترک کرمان و استان البریمی کشور عمان اعلام شد که رشد 163 درصدی مبادلات تجاری ایران و عمان در امسال رقم خورده است؛ عمان محصولاتی از جمله دام زنده، محصولات پتروشیمی، میوه، کشاورزی، سیمان و فرآورده های آبزی را از ایران وارد و در مقابل بعضی محصولات دیگر از جمله تجهیزات پزشکی، انواع لوله و تیوپ برای موتورهای گازوییلی و روغن دانه آفتابگردان را به ایران صادر می نماید.

در این زمینه استان البریمی عمان با هشت هزار کیلومترمربع وسعت و 72 هزار نفر جمعیت ثابت و نزدیکی به مرزها ظرفیت مناسبی برای توسعه همکاری های مالی و مبادلات تجاری کرمان تلقی می گردد.

استان کرمان نیز به عنوان قطب معادن ایران که 40 درصد ارزش اضافه نموده معادن کشور را در اختیار دارد، بعلاوه با فراوری محصولات صادراتی حوزه کشاورزی از جمله پسته، خرما و دیگر محصولات ظرفیت بسیار خوب و بکری برای همکاری های اقتصاد عمان تلقی می گردد.

در این همایش مسئولان کرمان از جمله استاندار، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و بعضی نمایندگان مجلس در کنار تجار کرمانی حضور داشتند و فرصت های تجاری مشترک با حضور هیات مالی 18 نفره استان لبریمی عمان آنالیز شد.

استاندار کرمان در این همایش عمان را برای ایران کشوری دوست و برادر با علایق مشترک تاریخی در ادوار مختلف خواند و گفت: حتی جابجایی حکومت ها هم در این علایق تاریخی 2 کشور تاثیر منفی نگذاشته است.

علی زینی وند اضافه نمود: ظرفیت های استان کرمان می تواند دوره ای پر فروغ برای مبادلات مالی کرمان و عمان رقم بزند، زیرا کرمان به لحاظ تخصص معدنی و صنایع فرآوری از نظر دانش و فناوری حرف های زیادی برای گفتن دارد؛ در حوزه کشاورزی نیز استان کرمان محصولات خاص و خارج از فصل مورد علاقه بسیاری کشورها دارد که می تواند با مجذوب کنندهیت خاصی برای این کشورها فراوری کند.

وی در ادامه با تشریح ظرفیت های معدنی و صنعتی استان کرمان تاکید نمود: هم آمادگی ورود سرمایه گذاران عمانی را در این بخش در استان داریم و هم آماده انتقال دانش و توانمندی به کشور دوست و برادر عمان هستیم.

استاندار کرمان توضیح داد: زمینه دیگر همکاری بحث کشاورزی است که با توجه به تنوع محصولات و فصول در کرمان محصولات مصرفی و خارج از فصل می توانیم داشته باشیم و آمادگی داریم کشاورزی قراردادی را با عمان نیز محقق کنیم.

وی ادامه داد: کشاورزی قراردادی مبتنی بر صادرات است که به دلیل بعد مسافت و نزدیکی برای کشور عمان به نسبت دیگر نقاط کشور از مزیت نسبی برخوردار است و بعلاوه کیفیت محصولات استان در کمتر جای جهان دیده می گردد.

زینی وند اضافه نمود: در حوزه گردشگری و درمانی آمادگی همکاری با عمان را داریم و در این حوزه توانمندی پزشکی قوی و آمادگی برای احداث شهرک های پزشکی مجذوب کننده را در عمان داریم و در این زمینه دولت تمام قد آمادگی دارد که از اتاق بازرگانی حمایت کند.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان نیز در این همایش کرمان را سرزمین شگفتی ها در عرصه های مختلف اقلیمی، طبیعی و منابع خواند و ضمن تشریح ظرفیت ها و فرصت های تجاری و مالی در این استان اضافه نمود: استان البریمی شرایط ویژه ای برای ورود کرمان به قاره آفریقا دارد؛ ضمن آنکه در نزدیکی بنادر مهم امارات، ارمنستان و کشورهای آفریقایی واقع شده است.

سیدمهدی طبیب زاده اضافه نمود: استان البریمی عمان می تواند مرکز فرآوری مواد معدنی و سنگ های تزئینی باشد و این پایه اساسی برای مشارکت ماست؛ ضمن آنکه در کرمان همه زنجیره های معدن ایجاد شده و عمان نیز به بخش معدن توجه نموده و می تواند روی همکاری کرمان حساب کند.

در ادامه همایش، رئیس شرکت شهرک های صنعتی عمان هم گفت: هدف ما جذب سرمایه و افزایش با مزیت رقابتی در منطقه است که بتوانیم در حوزه جهانی عمل کنیم و در این زمینه زیرساخت ایجاد کند.

عبدالله المیاسی شرایط شرکت شهرک های صنعتی این کشور را تشریح کرد.

رئیس اتاق بازرگانی البریمی عمان نیز در این نشست گفت: مبادله تجاری و مالی در زمینه های مختلف صنعت، گردشگری و اداری از مهمترین اهداف این سفر است.

ظاهر الکعبی اضافه نمود: معتقدیم بین 2 استان شباهت بسیاری وجود دارد از جمله نزدیکی به دریا که ظرفیت بسیار خوبی بشمار می رود.

منبع: همگردی
انتشار: 6 دی 1400 بروزرسانی: 6 دی 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 958

به "تور عمان ارزان: همکاری های کرمان و عمان در زمینه های صنعت و کشاورزی و گردشگری مورد آنالیز نهاده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور عمان ارزان: همکاری های کرمان و عمان در زمینه های صنعت و کشاورزی و گردشگری مورد آنالیز نهاده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید