خبرنگاران توانمندی های مالی استان هرمزگان به شرکت های پرتغالی معرفی گردید

به گزارش اردکان خبر، مادرید- خبرنگاران- همایش معرفی فرصت های مالی استان هرمزگان با همکاری اتحادیه کسب و کار پرتغال (AEP) مستقر در شهر پورتو، اتاق بازرگانی بندر عباس و سفارت جمهوری اسلامی ایران در لیسبون و مشارکت چشمگیر بیش از 50 شرکت پرتغالی علاقه مند همکاری با ایران برگزار گردید .

خبرنگاران توانمندی های مالی استان هرمزگان به شرکت های پرتغالی معرفی گردید

به گزارش خبرنگاران ، پائولو واژ عضو هیات مدیره و نایب رییس اتحادیه کسب و کار پرتغال که میزبانی این نشست را بر عهده داشت، مرتضی دامن پاک جامی سفیر جمهوری اسلامی ایران در سخنانی با اشاره به سوابق روابط فرهنگی و تجاری پانصد ساله ایران و پرتغال و تحولات مثبت روابط مالی دو کشور در سال های اخیر، ظرفیت ها و فرصت های احیاء و توسعه این روابط را بسیار گسترده و در بر گیرنده منافع شرکت های دو طرف دانست.

دامن پاک جامی همچنین از صندلی ایران به عنوان بیست و دومین اقتصاد دنیای، فرهنگ و تمدن چند هزار ساله، جمعیت جوان و تحصیلکرده، موقعیت منحصر بفرد جغرافیایی و برخورداری از منابع فراوان خدادادی به ویژه نفت و گاز و مواد معدنی، کوشش های دولت و جامعه تجاری ایران را برای اتکاء به ظرفیت ها و توانمندی های داخلی در چارچوب اهداف اقتصاد مقاومتی و متنوع سازی مقاصد صادراتی و تجاری کشورمان گفت .

وی به دوران تشدید تحریم های ظالمانه و غیرقانونی آمریکا اشاره نمود و ادامه داد که در فضای جدید ایجاد شده برای افزایش همکاری های مالی ایران با دنیا خارج، شرکت های پرتغالی را به توسعه ارتباطات تجاری و سرمایه گذاری مشترک با طرف های ایرانی ترغیب کرد.

به گفته سفیر ایران در لیسبون ، بر اساس برآوردهای اخیر نهادهای معتبر بین المللی مثل بانک دنیای و صندوق بین المللی پول، اقتصاد ایران به رغم رشد منفی 4 تا 6 درصدی ناشی از تاثیر تحریم ها و شرایط بیماری همه گیر کرونا در سال 2020، در سال جدید میلادی رشد مثبت مالی حداقل 3 درصدی را تجربه خواهد نمود و در موقعیتی بهتر از بسیاری از کشورهای توسعه یافته، بازار جذاب و مستعدی برای توسعه روابط تجاری و جذب سرمایه گذاری شرکت های اروپائی از جمله پرتغال خواهد بود.

دامن پاک جامی همچنین ضرورت ارزیابی سطح کنونی روابط مالی، آنالیز چالش ها و موانع موجود و پیش بینی روش ها و شیوه های جدید همکاری تجربه شده از سوی شرکت های ایرانی در شرایط تحریم نظیر: تهاتر، همکاری مثلثی با شرکت های پرتغالی در آفریقا، سرمایه گذاری مشترک برای فراوری کالاهای مورد احتیاج بازار ایران و کشورهای همسایه در مناطق آزاد ایران و احیاء شوراهای مشترک تجاری دو کشور را شرط لازم و ضروری برای برقراری روابط سودمند و پایدار مالی دو کشور در شرایط جدید بیان کرد.

وی همچنین ابتکار برگزاری وبینار معرفی فرصت های مالی استان هرمزگان را اقدامی مفید و به موقع برای تشریح ظرفیت ها و توانمندی های این منطقه به جامعه تجاری پرتغال و تقویت روابط بین بخش های خصوصی دو کشور بر شمرد.

بر اساس این گزارش، در این وبینار مالی سه ساعته، محمدرضا صفا رییس اتاق بازرگانی بندرعباس نیز توانمندی های تجاری و حمل و نقل، صنعتی، کشاورزی و گردشگری استان هرمزگان و خلیج فارس را تشریح کرد.

مهرداد بازرگان رییس اتحادیه فراوریکنندگان و صادرکنندگان آبزیان هرمزگان همچنین به تشریح ظرفیت های مالی هرمزگان در زمینه فراوری و صادرات آبزیان پرداخت.

حسن قناعتی عضو اتاق بازرگانی بندر عباس نیز ظرفیت های فراوری و صادرات خرما در هرمزگان را ارائه کرد.

بعضی از اعضای اتحادیه کسب و کار و شرکت های پرتغالی حاضر در نشست نیز ظرفیت ها و توانمندی های مالی موجود در این کشور برای کار مالی با ایران و استان هرمزگان را ارائه کردند. شرکت کنندگان در این وبینار مالی بر تداوم برقراری این گونه نشست ها و تبادل هیات های تجاری بین دو طرف در شرایط پساکرونا برای آشنایی بیشتر با فرصت های همکاری موجود در دو کشور و دستیابی به توافقات مالی تاکید کردند.

منبع: ایرنا
انتشار: 14 اسفند 1399 بروزرسانی: 14 اسفند 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 529

به "خبرنگاران توانمندی های مالی استان هرمزگان به شرکت های پرتغالی معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران توانمندی های مالی استان هرمزگان به شرکت های پرتغالی معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید