سرانجام فرار از اعدام

به گزارش اردکان خبر، اعدامی 33 ساله که هنگام اعزام از زندان به دادگاهی در کرمانشاه گریخته بود، پس از هفت سال زندگی زیرزمینی در تهران دستگیر شد.

سرانجام فرار از اعدام

به گزارش گروه حوادث جام جم آنلاین، اوایل هفته گذشته مردی به ماموران کلانتری خانی آباد تهران مراجعه کرد و برای دستگیری یک اعدامی یاری خواست.

او به ماموران گفت: چند سال قبل یکی از همشهریانم را همین زندانی فراری به قتل رساند. او محاکمه شد و حکم قصاص گرفت اما هنگام انتقال از زندان به دادگاه ، همدستانش او را فراری دادند. مدتی پیش برای کار به تهران آمد م و به وسیله یکی از دوستانم فهمیدم فردی در تهران زندگی می نماید که شباهت زیادی به قاتل فراری دارد. سراغش رفتم که فهمیدم او همان قاتل فراری است . از او خواستم که تسلیم گردد تا شاید خانواده مقتول او را ببخشند اما قبول نکرد و مرا به قتل تهدید کرد بنابراین من هم نزد پلیس آمدم تا او را بازداشت کنید.

در ادامه تعیین شد این ادعا صحت دارد و مرد اعدامی سال 93 جوانی را به قتل رسانده است بنابراین خانواده مقتول را شناسایی و با احضار آنها به کلانتری از آنها تحقیق کردند.

با مدارکی که خانواده مقتول ارائه دادند و با هماهنگی قضایی با بازپرس دادسرای جنایی تهران، ماموران چند روز پیش به خانه مرد اعدامی در محله نعمت آباد اعزام شده و او را در عملیاتی غافلگیرانه دستگیر کردند.

با انتقال این مرد به کلانتری خانی آباد، سوابق او آنالیز و تعیین شد، او سال 91 با فردی درگیر شده و با خودروی نیسان، وی را در شهر کرمانشاه زیر گرفته که باعث مرگ آن مرد شده بود.

تحقیقات حاکی از غیر عمدی بودن حادثه می داد و وی به پرداخت دیه محکوم و بعد از پرداخت آن آزاد شد ولی دو سال بعد در جریان دعوای طایفه ای مرد جوانی را با 18 ضربه چاقو به قتل رساند که در این پرونده حکم قصاص گرفت.

پس از صدور حکم قصاص، یک روز قاتل در راستا انتقال از زندان به دادگاه کرمانشاه با یاری همدستانش پیروز به فرار شد و زندگی مخفیانه اش را آغاز کرد.

مرد اعدامی پس از دستگیری در تهران در تحقیقات گفت: چون از اعدام می ترسیدم فرار کردم و زندگی پنهانی ام آغاز شد. با هویت جعلی زندگی می کردم و همواره ترس دستگیری داشتم.کابوس اعدام رهایم نمی کرد. در سال های اول در شهرهای اطراف کرمانشاه بودم و بعد از مدتی به تهران آمدم که در اینجا دستگیر شدم. هزینه های زندگی ام را خانواده ام تامین می کردند.

چون پرونده مرد اعدامی در اجرای احکام دادگستری کرمانشاه مطرح بود، او تحویل زندان این شهر شد.

گروه حوادث روزنامه خبرنگاران

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 9 مرداد 1400 بروزرسانی: 9 مرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 795

به "سرانجام فرار از اعدام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرانجام فرار از اعدام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید