چالش های روحی ارمغان روز های کرونایی برای دانشجویان بین المللی هلند خبرنگاران

به گزارش اردکان خبر، تعداد قابل توجهی از دانشجویان بین المللی در هلند به دلیل شیوع ویروس کرونا با اضطراب و تنهایی دست و پنجه نرم می نمایند.

چالش های روحی ارمغان روز های کرونایی برای دانشجویان بین المللی هلند خبرنگاران

با تور هلند ارزان از کشور آسیاب های بادی دیدن کنید و در شهر زیبای آمستردام گشت و گذار کنید.

به گزارش گروه دانشگاه خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری رییس جمهوری، تحلیل شرایط دانشجویان بین المللی در مؤسسات آموزش عالی هلند در طول همه گیری کووید-19 بین 15 دسامبر 2020 و 10 ژانویه 2021 صورت گرفته است. حدود 357 دانشجوی بین المللی ثبت نام شده در مؤسسات آموزش عالی هلند به پرسش های این نظرسنجی پاسخ دادند و به محققان در خصوص تجربه خود در طول دروان شیوع بیماری کرونا گفتند.

بیش از نیمی از دانشجویان بین المللی در آموزش عالی هلند اعلام کردند که عمدتاً احساس نگرانی، تنهایی یا بی حوصلگی را تجربه می نمایند. بیش از 40 نفر از پاسخ دهندگان گفتند که از افسردگی رنج می برند. این تحقیق نشان می دهد که دانشجویان بین المللی به شدت تحت تأثیر بحران تاج قرار گرفته اند.

بر اساس گزارش اخیر، دانشجویان بین المللی از ایمنی کمتری نسبت به دانشجویان هلندی برخوردارند. همین امر آن ها را به گروهی آسیب پذیر تبدیل می نماید. این گزارش زندگی عاطفی دانش آموزان را مورد تجزیه و تحلیل قرار می دهد و از آن ها می پرسد که هر چند وقت یکبار احساسات منفی مانند اضطراب، بی حوصلگی یا افسردگی، و همچنین احساسات مثبت به عنوان مثال امیدواری، انگیزه و شادمانی را تجربه می نمایند.

افزایش نگرانی ها نسبت به رضایتمندی

بیش از نیمی از پاسخ دهندگان (حدود 62 درصد) گفتند که اغلب یا همواره، احساس اضطراب می نمایند؛ 41 درصد از پاسخ دهندگان اغلب یا همواره احساس افسردگی می نمایند. حدود 35.9 درصد از پاسخ دهندگان احساس غالباً یا همواره امیدواری، 32.4 درصد احساس انگیزه و 24.7 درصد، احساس خوشبختی می کردند.

یک نظرسنجی صورت گرفته در سال 2019، در خصوص تجربیات دانشجویان بین المللی نشان داد که 44 درصد از پاسخ دهندگان فشار روانی بسیار شدید و 40 درصد نیز مسائل روانی متوسط تا شدید را تجربه نموده اند. به همین دلیل نویسندگان گزارش 2021 به این نتیجه رسیدند که در میان دانشجویان بین المللی، احساسات منفی افزایش یافته و احساسات مثبت در طی همه گیری کاهش یافته است.

گزارش به تفصیل در خصوص علت نگرانی دانش آموزان شرح می دهد و از پاسخ دهندگان خواسته شد در خصوص نگرانی هایشان شرح دهند. حدود 68.8 درصد دانشجویان بین المللی اظهار داشتند که بیش تر یا تمام دانشجویان، در خصوص آینده شغلی خود نگران هستند. مسائل مربوط به ادامه کار پژوهشی و آینده تحصیلی نیز یکی دیگر از نگرانی های آنان بود.

محققان همچنین زندگی اجتماعی دانشجویان را مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند. اکثریت قریب به اتفاق اظهار داشتند که از زندگی اجتماعی خود از سپتامبر 2020 به بعد ناراضی هستند 67 درصد از زندگی خود ناراضی یا بسیار ناراضی هستند. فقط 14 درصد اظهار داشتند که از زندگی اجتماعی خود راضی یا بسیار رضایت دارند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 2 فروردین 1400 بروزرسانی: 2 فروردین 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 568

به "چالش های روحی ارمغان روز های کرونایی برای دانشجویان بین المللی هلند خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چالش های روحی ارمغان روز های کرونایی برای دانشجویان بین المللی هلند خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید