کاهش 2500 تومانی قیمت تخم مرغ

به گزارش اردکان خبر، رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغ تخم گذار استان تهران، از کاهش قیمت تخم مرغ به زیر نرخ تمام شده اطلاع داد و گفت: دولت باید جلوی واردات را گرفته و اجازه صادرات آن را بدهد.

کاهش 2500 تومانی قیمت تخم مرغ

ناصر نبی پور از کاهش چشمگیر قیمت تخم مرغ اطلاع داد و گفت: قیمت این کالا به زیر نرخ تمام شده رسیده و هم اکنون میانگین قیمت هر کیلو گرم تخم مرغ درب مرغداری، بین 6400 تا 6500 تومان است؛ این در حالی است که قیمت تمام شده هر کیلوگرم تخم مرغ، حداقل 7200 تومان است.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان تهران، با بیان اینکه نرخ تخم مرغ نسبت به 10 روز گذشته، حدود هزار تومان کاهش یافته است، گفت: قیمت این کالا نسبت به یک ماه و نیم گذشته، حدود 2500 تومان مقرون به صرفه شده است.

وی افزایش فراوری و واردات تخم مرغ به کشور را از جمله دلایل این افت قیمت اظهار داشت و یادآور شد: هنوز جلوی واردات این کالا به کشور گرفته نشده؛ ضمن اینکه دولت اجازه صادرات نمی دهد.

نبی پور درباره اینکه آیا علت عدم صادرات تخم مرغ، مسائل بهداشتی است یا اینکه دولت خود اجازه این کار را نمی دهد، اظهار داشت: ما در مسائل بهداشتی مسئله ای نداریم و دولت خود چنین اجازه ای نمی دهد؛ در حالی که ما با مازاد محصول روبرو هستیم و باید اجازه صادرات بدهند؛ ضمن اینکه در شرایط فعلی واردات توجیهی ندارد و باید متوقف گردد.

رئیس هیات مدیره اتحادیه مرغداران استان تهران افزود: تعداد مرغ های پیر در کشتارگاهها رو به افزایش است و باید مسئولان اجازه دهند این مرغ ها به کشتارگاه بروند.

منبع: بهترین ها

منبع: اُکالا
انتشار: 11 دی 1400 بروزرسانی: 11 دی 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 965

به "کاهش 2500 تومانی قیمت تخم مرغ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاهش 2500 تومانی قیمت تخم مرغ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید