کیش و قشم و بندرعباس بیشترین تعداد جهانگرد را دارند

به گزارش اردکان خبر، ایلنا/ براساس آخرین خبرهای منتشر شده، کیش و قشم و بندرعباس بیشترین تعداد توریست را دارند.

کیش و قشم و بندرعباس بیشترین تعداد جهانگرد را دارند

فائقه اتابک (معاون توریستی اداره کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی هرمزگان) با اشاره به آنکه تا چندی پیش و قبل از گرم شدن هوا شاهد حضور توریستان در این استان بودیم، گفت: بیشتر هتل های 4 و 5 ستاره استان در آن ایام با ضریب اشغال در حدود 70 تا 80 درصد فعال بودند. در این میان هتل های قشم و کیش هم میزبان تعداد زیادی از توریستان بودند. اما اکنون بدلیل گرما و شرایط آب و هوایی و شیوع کرونا تعداد توریستان کاهش یافت. احتمال می دهیم ضریب اشغال هتل ها درحدود 20 تا 30 درصد باشد.

او ادامه داد: با توجه به شیوع ویروس کرونا و تصیمات ستاد کرونا، تنها واحدهای فعال در حوزه توریستی هرمزگان، هتل ها و مراکز اقامتی هستند. دراین میان بومگردی ها فعال نیستند و میتوان گفت این مراکز اقامتی در روستاها عملا تعطیل هستند. واحدهای پذیرایی هم تعطیل هستند.

به گفته اتابک با وجود بسته بودند بنادر و عدم امکان دسترسی آبی به بنادر، بیشتر مسافر به وسیله پرواز و راههای هوایی به کیش و قشم سفر می نمایند. در این میان تفریحات آبی تعطیل و استفاده از بنادر محدود شده است. بوستان های ساحلی تعطیل هستند و در این میان جزایز کیش و قشم و بندرعباس بیشترین تعداد توریست را دارند.

معاون توریستی هرمزگان یادآور شد: در حال حاضر، فعالیت های دریایی به بخش مسافری محدود شده و بیشتر در جهت لارک، هرمز و قشم فعال هستند. بعلاوه، بخشی از فعالیت های آبی از بندر آفتاب به کیش انجام می شوند. با توجه به آنکه بیشتر مراکز اقامتی جزیره هرمز اقامتگاه بومگردی هستند، بیشتر آنها فعال نیستند.

منبع: همگردی
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 819

به "کیش و قشم و بندرعباس بیشترین تعداد جهانگرد را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کیش و قشم و بندرعباس بیشترین تعداد جهانگرد را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید