گلکسی S21 اولترا از نسل جدید نمایشگر اولد کم مصرف بهره می برد

به گزارش اردکان خبر، گلکسی S21 اولترا اولین گوشی مجهز به نسل جدید نمایشگر اولد ساخت سامسونگ محسوب می گردد که انرژی کمتری را مصرف می نماید. سامسونگ با انتشار یک بیانیه اعلام نموده که این نمایشگر به لطف مواد آلی توسعه یافته توسط این شرکت، مصرف انرژی را حدود 16 درصد کاهش می دهد.

گلکسی S21 اولترا از نسل جدید نمایشگر اولد کم مصرف بهره می برد

روی هم رفته نمایشگر گوشی از جمله پرمصرف ترین قطعات آن محسوب می گردد و بنابراین کاهش مصرف انرژی آن تأثیر زیادی بر روی عمر باتری دارد. طبق آنالیز های صورت گرفته، باتری گلکسی S21 از دوام بالایی بهره می برد. نمایشگر این گوشی مبتنی بر فناوری LTPO است و این فناوری نقش مهمی در کاهش مصرف انرژی ایفا می نماید. البته باید خاطرنشان کنیم پیش از این، این فناوری مثلا برای نوت 20 اولترا هم استفاده شده است ولی همان طور که گفتیم حالا سامسونگ پیروز شده مصرف انرژی نمایشگر را بیش از پیش کاهش دهد و گلکسی S21 اولترا برای اولین بار همراه با آن به دست کاربران رسیده است.

قبل از استفاده در گوشی های هوشمند، نمایشگرهای LTPO در ساعت های هوشمند استفاده می شدند. نسل چهارم اپل واچ با نمایشگر LTPO ساعت LG راهی بازار شد و سامسونگ برای گلکسی واچ اکتیو 2 از نمایشگر LTPO ساخت خود استفاده نموده است.

  • تغییرات قیمت گوشی های سری گلکسی S سامسونگ طی 11 سال گذشته

اگر گزارش ها صحت داشته باشند، احتمالا این فناوری برای نسل بعدی آیفون ها استفاده می گردد. بر اساس گزارش های منتشر شده، دو گوشی از سری آیفون 13 از نمایشگر اولد 120 هرتز LTPO بهره می برند و دو گوشی دیگر مبتنی بر پنل های اولد مرسوم خواهند بود.

منبع: The Verge

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 9 اسفند 1399 بروزرسانی: 9 اسفند 1399 گردآورنده: ardakankhabar.ir شناسه مطلب: 521

به "گلکسی S21 اولترا از نسل جدید نمایشگر اولد کم مصرف بهره می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گلکسی S21 اولترا از نسل جدید نمایشگر اولد کم مصرف بهره می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید